کد خبر 1228667
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
مهرعلیزاده نمایه

مهرعلیزاده در بخش دوم از دومین مناظره انتخاباتی که نقد اظهارات کاندیداها بود، اظهار کرد: باید صندوق درآمد پایدار ایجاد شود.

به گزارش مشرق، محسن مهرعلیزاده در ادامه اظهاراتش گفت: باید بگویم آنچه آقای رئیسی درباره فاصله طبقاتی بیان کرد اصلاً کافی نیست. مشکلات ما خیلی ملموس است. در مورد کارگران در چند سال گذشته آمارها به صورتی نبوده که بتواند این گروه را راضی کند.

وی افزود: اولین کاری که باید در جامعه برای حل مشکل فاصله طبقاتی انجام دهیم این است که موضوع سه جانبه کارگر، کارفرما و دولت را داشته باشیم تا همه بتوانند از منافع و حقوق خودشان دفاع کنند.

رتبه بندی معلمان پاسکاری می‌شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات درباره معلمان و دغدغه‌های آنها اظهار کرد: مدت زیادی است کار معلمان در موضوع رتبه بندی پاسکاری می‌شود. چند وقت بین مجلس و دولت این پاس کاری انجام می‌شد و اخیراً به دست دولت رسیده که در شرف تعیین آئین نامه‌های آن هستند.

مهرعلیزاده اضافه کرد: به هر حال در مورد رتبه بندی و تعیین حق و حقوق معلمان براساس رتبه بندی ها ظلم فاحشی به این گروه شده است. همچنین از طرف دیگر بر ای شناسایی مدرک و تطبیق آن باید کاری کنیم معلمان هم مثل استادان دانشگاه وقتی درس می‌خوانند و به سطح سوادشان افزوده می‌شود و امکان تخصص و آموزششان بالاتر می‌رود به همان میزان بتوانند از مزایای شغلی خود برخوردار شوند.

وی درباره موضوع کوله بران گفت: این گروه، قشری فراموش شده هستند که باید درباره آنها فکری بشود. در حال حاضر ۷ میلیون نفر سرپرست خانوار داریم که درآمد ثابت ندارند. این ۷ میلیون نفر عملاً در معیشت روزانه خود به نهادها و مردم خیّر نیازمند هستند.

باید صندوق درآمد پایدار ایجاد شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ادامه داد: حداقل از این ۷ میلیون نفر، ۳ میلیون نفر هیچ معیشتی ندارند. در مورد این گروه باید صندوقی تحت عنوان صندوق درآمد پایدار ایجاد شود و حداقل به اندازه نصف دستمزد حداقلی کارگران به آنها پرداخت شود تا بتوانند برای مدتی به معیشت خود ادامه دهند.

مهرعلیزاده تصریح کرد: همچنین برای همه مردم بویژه قشر ضعیف که آسیب خورده اند باید صندوق بیمه تکمیل رایگان تشکیل بدهیم و بر اساس آن، افراد از بیمه بهره مند می‌شوند.

وی در رابطه با بیمه‌های فعلی در کشور عنوان کرد: امروز بیمه‌های عادی در کشور وجود دارد اما توان این بیمه‌ها در حد دوا و درمان جزئی است و اگر کوچک‌ترین عمل جراحی و مشکل برای مردم پیش بیاید باید تمام زندگی خود را بفروشند و دست آخر هم به جایی نمی رسند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات در مورد هنرمندان و پرستاران خاطرنشان کرد: این دو قشر در ایام کرونا هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر دریافت اضافه کاری‌های خود آسیب خورده اند و به این گروه نیز باید رسیدگی ویژه شود.

مهرعلیزاده در خصوص نقش ویژه معلمان اظهار کرد: وقتی در ایام کرونا بار تربیتی و تحصیلی دانش آموزان به دوش خانواده‌ها افتاد که این گروه چه زحمتی می‌کشیدند. بنابراین در سطح آموزش و پرورش باید غنی سازی مجددی برای پرورش نیروی جدید و آماده انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    1 0
    این بیچاره هی به حاج آقا رییسی میپره که شاید دیده بشه
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    0 0
    صندوق پایدار همون یارانه ۴۵ هزار تومنی دیگه
  • نسرین OM ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    پاک چرند و پرند گفت میگه "هنرمندان مثلا معلمان وقتی بار تعلیم و نربیت به دوش خانواده ها افتاد ؛ این بیچاره ها چه زحمتی میکشیدند!" الان کی رو میگی هنرمندان یا خانواده ها یا معلمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس