کد خبر 1229458
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
عکس/ دیدار سعید جلیلی با مردم شهرری

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فردی که وزیر ارشاد می‌شود باید هنر را فهم کند،گفت: به همین جهت باید خود او اهل فرهنگ و هنر باشد.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز (پنج‌شنبه) در نشست با جوانان که در کافه عمارت شمسا برگزار شد گفت: خیلی از مفاهیم وجود دارد که بسیار خوب و ارزشمند است اما چه چیز، آن را پایدار می کند؟ چه چیز آن را منتقل می‌کند؟ «هنر»

وی افزود: خیلی از چیزهایی که از هزار سال پیش به ما رسیده است، مرهون هنری است که در آن به کار برده شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه موسیقی یک عرصه از هنر است،اظهار داشت: می‌تواند یک پیام را دلنشین کند. یک پیام را ماندگار کند و وقتی آن پیام را منتقل می کند، مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.

جلیلی تصریح کرد: وقتی در ابتدای انقلاب که امام وارد فرودگاه شد، سرود (خمینی ای امام) خوانده شد همچنان در ذهن ما است و شاید افراد دیگر صحبت هایی نیز داشتند، اما در ذهن ما نمانده است.

وی افزود: اصل هنر، یک ضرورت است و باید به آن توجه جدی شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بعضی‌ها اصل هنر را فهم نکردند،تاکید کرد: کسی که وزیر ارشاد می‌شود باید هنر را فهم کند. به همین جهت باید خود او اهل فرهنگ و هنر باشد نه اینکه از بیرون بیاید.

جلیلی اظهار داشت: مشکل ما این است، افرادی که در حوزه هنر و فرهنگ نظر می دهند، نه تنها از اهالی فرهنگ و هنر نبوده‌اند حتی مصرف کننده آن نیز نبوده‌اند. فرد باید در این عرصه اراده و باور نیز داشته باشد. در عرصه هنر نباید تعارف داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هنر و عرصه‌های هنر یک ضرورت است. اگر کسی بخواهد پیامش منتقل شود، هر چقدر این پیام با هنر آمیخته باشد، این پیام عمیق تر منتقل می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: قدرت ما در عرصه جهانی، قدرت نرم و فرهنگ است. تا به امروز یک نفر در مورد فرهنگ با من صحبت نکرده است. تا حالا چندین بار نیز به صدا و سیما رفته ام.

جلیلی گفت: ملت ایران و ملت افغانستان سوابق فرهنگی و تاریخی مشترکی با یکدیگر دارند. وقتی من در دهه ۷۰ در یکی از کوچه‌های کابل راه می‌رفتم، احساس می‌کردم در خیابان‌های ایران هستم.

وی در واکنش به سوال یکی از حضار در خصوص وجود برخی محدودیت‌ها برای اتباع افغانستانی، گفت: طبیعتاً وقتی شما وارد عرصه حقوق و قانون می‌شوید، این موضوع در داخل و برای اتباع ما و مردم ما نیز وجود دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حقوق، لطافت‌های شعر و ادبیات را ندارد،گفت: اما هنر حکمرانان باید این باشد که تا جایی که می توانند آن را در قانون و حقوق حاکم کنند، چه در عرصه تقنین و چه در عرصه اجرا!

جلیلی تصریح کرد: در عرصه‌های مختلف خون‌های این دو ملت برای اهدافی ریخته شده است. از افغانستان آمدند و داوطلبانه در دفاع مقدس شهید شدند و این کار آنها مقدس است.

وی افزود: متقابلاً زمانی که شوروی، افغانستان را اشغال کرده بود نیز بچه‌های ما در افغانستان شهید شدند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: همانطور که در مناظره گفتند، شما رفتید با فلانی عکس گرفتید و پشت موتور او نشسته‌اید،بله- من با او عکس گرفتم و پیشانی اش را نیز بوسیده‌ام. سعید قاسمی بعد از زلزله سرپل ذهاب با همه‌ ظرفیتش به آنجا رفت و هنوز که هنوز است در آنجا حضور دارد و شبانه روز کار می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    2 0
    آقای جلیلی، در بین کاندیداها شما از همه باهوش‌تر هستید. چون متوجه شدید مشکل اصلی کشور ما تعارف و نمایش است. کاش هر کسی انتخاب شد به این مهم توجه کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس