کد خبر 1230506
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
محسن رضایی نمایه

رضایی گفت: رهبر انقلاب با خط مشی نرمش قهرمانانه به برجام خط دادند و حمایت کردند. قرار بود اقدامات دولت برای رفع تحریم باشد، اما تحریم برطرف که نشد، بیشتر هم شد.

به گزارش مشرق، رضایی در نقد به سخنان دیگر نامزدها، گفت: این نزاع سیاسی که ابتدا داخلی بود و بعد نفوذی‌ها آمدند و سوار آن شدند و امروز عملاً فضای سیاسی کشور را مدیریت می‌کنند و بازیگران این صحنه یا ناآگاه هستند یا آگاهانه دارند وقت کشور را می‌گیرند و نمی‌گذارند تمرکز دولت روی مسائل اصلی متمرکز شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: رهبر بزرگوار انقلاب بارها برای حل این مشکل ورود پیدا کردند. مثلاً سیاست‌های اصل ۴۴ اقتصاد مقاومتی را تعیین کردند که ابلاغ شده ولی حتی در مجلس بسیاری از این سیاست‌ها تبدیل به قانون نشده؛ چرا این اتفاق نیفتاده است؟

رضایی افزود: اگر این سیاست‌ها تصویب و برنامه‌ریزی می‌شد، خود به خود ریل اقتصاد ایجاد می‌شد. یا در مسئله مذاکرات، رهبر معظم انقلاب با خط‌ومشی نرمش قهرمانانه، امکان فوق‌العاده‌ای را به دولت دادند و جانانه نیز حمایت کردند.

تحریم‌های بسیار سنگین‌تری به وجود آمد

وی اضافه کرد: قرار بود اقدامات دولت تبدیل به یک شاهکار بزرگ در برابر تحریم‌ها شود ولی اتفاقی که افتاد این بود که نه تنها تحریم‌ها برطرف نشد، بلکه تحریم‌های بسیار سنگین‌تری به وجود آمد. این نشان می‌دهد که مسئله به این شکل حل نمی‌شود. به قول آن دوست عزیزمان که جایش خالی است، «باید زیر میز زد» این‌گونه نمی‌شود کشور را اداره کرد.

حق مردم را از گردن کلفت‌ها می‌گیریم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد کشور نیاز به یک جراحی واقعی دارد، گفت: دولت ما با اقتدار و قانون، نظم و امنیت را در جامعه مستقر خواهد کرد، سیاست‌های نظام را عملیاتی می‌کند و حق شما مردم را از گردن کلفت‌ها می‌گیرد و به شما می‌دهد. همچنین خواسته‌های شما را با برنامه‌ریزی دقیق و به دست شما عملیاتی می‌کند.

رضایی تاکید کرد: این نفوذی‌ها و آلودگی‌های امنیتی که پشت صحنه با ایجاد نمایش و دعواهای زرگری، انرژی، نگاه شما و توانمندی دولت‌ها را به انحراف می‌کشند، از پستوها بیرون می‌کشیم و اجازه نمی‌دهیم این آلودگی‌های امنیتی با انتشار یک نواری، یکمرتبه کسی کنار برود و کسی دیگر جای او بیاید. مگر می‌شود سرنوشت یک ملت بزرگ را این‌گونه بگذاریم که هر کسی بخواهد هر کاری انجام دهد؟

وی تأکید کرد: برای اجرای برنامه نیاز به اقتدار داریم. برنامه دولت ما جراحی‌های بزرگی است، البته این جراحی‌های بزرگ را تنها نمی‌توان روی کاغذ اجرایی دارد بلکه نیاز به اقتداری دارد که تحقق پیدا کند. در کنار اقتدار ما باید عقلانیت را برگردانیم. اینکه عقلانیت فردی و جناحی آمده جای عقلانیت جمعی نشسته، یکی از بزرگترین خسارت‌های ما است. ما باید گفتگو با مردم و نخبگان را راه بیندازیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اینکه هواپیما تأخیر می‌کند، می‌گوئیم همینی که هست. می‌گوئیم چرا مرغ گران شد، می‌گویند همینی که هست. می‌پرسیم چرا وام‌های میلیاردی بدون وثیقه است، می‌گویند همینی که هست. این رفتار بی‌احترامی به مردم است. مردم باید در گفتگو و تعاملات شرکت کنند. ما اگر تعاملات داخلی را راه نیندازیم، تعاملات خارجی بی‌نتیجه خواهد بود.

وی گفت: دولت ما دولتی از شایستگان است از همه گروه‌ها و همه کسانی که شایسته هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس