قاضی زاده هاشمی نمایه

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در سومین بخش از سومین بخش از سومین مناظره انتخاباتی از تولید ۴/۵ میلیون مسکن و تشکیل وزارت خانواده در دولت سلام خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در سومین بخش از سومین مناظره انتخاباتی برنامه های خود را تشریح کرد.

تورم باعث بیکاری و فقر و بالا رفتن سن ازدواج شده است

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نقشی برای دولت احتمالی خود برای اصلاح نظام توزیع و حذف واسطه گری دارید؟ گفت: برای اصلاح امور باید نگاه منظومه‌ای داشت. وقتی ما از مهار تورم به عنوان «ام المسائل» حرف می زنیم، یعنی تورم با از بین بردن تولید، باعث بیکاری شده است. تورم باعث فقر و نابرابری شده و مهاجرت را ایجاد کرده است. تورم باعث جلوگیری از ازدواج شده و سن ازدواج را بالا برده و هزار مسئله دیگر در پی تورم به وجود آمده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: وقتی به ساختار ایجاد تورم در کشور نگاه می‌کنید، تمامی نهادها در ایجاد تورم نقش داشته‌اند. عوامل بسیاری از جمله نظام کسری بودجه، حوزه مالی کشور، بانک مرکزی و ساختار بانکی کشور با خلق پول و نقدینگی و اشکالات نظام توزیع و زیرساخت‌های نادرست در همه این موارد، در ایجاد تورم موثر بودند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: همچنین موانع بسیاری از رسیدن کالای ارزان قیمت به دست مصرف کننده جلوگیری کردند. سال‌ها ارز یارانه‌ای در اختیار افراد قرار داده‌ایم اما این ارز که به نام مردم داده شد، فقط در یک فقره ۳۰ میلیارد بوده است که معلوم نشد تکلیف آنچه شد.

وی اظهار داشت: بنابراین مجموعه مبدا و مقصد باید مدیریت شود. دولت سلام مجموعه این فرآیندها را در قالب مدیریت زنجیره تعمیم می‌بیند. یعنی از زمان واردات یا از مرحله ماده اولیه تا سفره مردم یا صادرات را در یک زنجیره کلان پیش بینی می‌کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در واقع دولت به جای اینکه متصدی باشد، مشارکت جو است. این دولت مشارکت جو کارها را به مردم واگذار می‌کند و نهاد مدنی ایجاد می‌کند. این نهاد به عنوان شرکتی عمومی بخش‌های مختلف تولید را مدیریت خواهد کرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: دولت در این زنجیره فقط در سه بخش ورود می‌کند، اول در تعمیم تضمین محصولات اساسی، دوم: دادن یارانه به مصرف کننده نهایی و سوم: در قیمت تعرفه برای حمایت از تولید داخلی.

۴/۵ میلیون مسکن در دولت سلام می‌سازیم

وی تأکید کرد: اگر به اتحادیه‌ها توجه کنیم، می‌بینیم که توانایی اتحادیه‌های کنونی به قدری است که بتوانند به جای دولت، مجموعه این فرآیندها را مدیریت کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در فقره مرغ، تولید کنندگان مرغ به ما مراجعه کرده بودند و گفتند که اجازه بدهید دو و نیم برابر ظرفیت مصرف داخلی را تولید کنیم و از ابتدا تا انتهای مسیر را خودمان مدیریت کنیم. می‌گفتند می‌توانیم ۳۰ درصد زیر قیمت بازار کالا را به مصرف کننده نهایی برسانیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: همچنین در مورد گوشت دیدیم که وقتی قیمت ارز را اصلاح کردیم به جای ایکه قیمت گران شود، ارزان‌تر شد در واقع پیش از آن، فقط رانتی به سلطان‌های مختلف داده بودیم.

تورم را به زیر ۵ درصد می‌رسانیم

وی در تشریح برنامه‌های دولت احتمالی خود، تصریح کرد: براساس برنامه‌ای که داریم در طی ۴ سال تورم را به زیر ۵ درصد می‌رسانیم. ۴.۵ میلیون مسکن تولید می‌کنیم، به طوری که سه دهک کم درآمد جامعه، صاحب مسکن شوند و ۳۰ ساله پول آن را بازگردانند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در ایران کاری می‌کنیم که کسی دچار سوء تغذیه نباشد. وزارت خانواده را برای ازدواج و پایداری خانواده، فرزند آوری و آسیب‌های اجتماعی تأسیس خواهیم کرد و صندوق اعتبار خانواده تشکیل می‌دهیم که به هر زوج جوان در سه موضوع ازدواج، اشتغال و تهیه مسکن اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی خواهد داد.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: ما نظام یکپارچه مالیاتی داریم و توزیع منابع بر اساس سرانه خانوار خواهد بود، همچنین اختیارات هر شهرستان از جمله بودجه به خودش واگذار می‌شود.

وی گفت: مدل نظام شایستگی، در نظر داریم که براساس استانداردهای مشخص و شفاف اعلام شده مدیران با نظر مردم در این نظام نصب یا عزل می‌شوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: همچنین برای حل مشکل آب فلات مرکزی ایران، دو طرح قنات ملی و لوپ آبی ایران را طراحی کرده‌ایم.

قاضی زاده هاشمی درباره بورس، گفت: سهمی از سامانه شستا و صندوق ذخیره فرهنگیان را قابل عرضه در بورس قرار می‌دهیم. ما مسئله بورس را حل خواهیم کرد. همانطور که یک شبه مردم را مصیبت زده کردند، به همان راحتی می‌توان این مشکل را حل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس