کد خبر 1230789
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
شکنجه‌های غیرانسانی در زندان‌های عربستان

حساب کاربری بازداشت‌شدگان آزادی بیان در توئیتر گزارشی از انواع ابزارهای شکنجه در زندان‌های آل‌سعود تهیه کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از الواقع السعودی، رژیم آل‌سعود از ابزارهای وحشتناک شکنجه در زندانهای خود علیه بازداشت‌شدگان آزادی بیان و مخالفان سیاسی به‌عنوان مجازات استفاده کرده است. «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، هر صدای مخالفی را خفه می‌کند. او هرکسی را که بخواهد عزل و هرکه را بخواهد زندانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هشدار سازمان حقوق بشری درباره ناپدید شدن فعالان سیاسی در عربستان

حساب کاربری زندان آزادی بیان در توئیتر چندین نوع شکنجه را که علیه بازداشت‌شدگان آزادی بیان در زندان‌های رژیم سعودی تحمیل می‌شود نوشته است. این اشکال شکنجه شامل حبس در کمد لباس کوچک برای چند روز، جلوگیری از استحمام، محرومیت از خواب، آویزان شدن از سقف، ضرب‌وشتم تا غش کردن، گرسنگی و تمسخر است.

در این زمینه، یک گزارش حقوق بشری رفتار مقامات آل‌سعود در مورد روندهای جدید شکنجه در زندان‌های آل‌سعود را از زمان سلطنت محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۷ فاش کرد.

گزارش منتشر شده توسط سازمان حقوق بشری «القسط» با همکاری مرکز حقوق بشر خلیج فارس تأکید کرد که عدم وجود ضمانت‌های قانونی اساسی برای جلوگیری از ابزارهای وحشتناک شکنجه در زندان‌ها، زمینه را برای عملکرد آن فراهم می‌کند.

گزارش حقوق بشر تحت عنوان «شکنجه در عربستان سعودی و فرهنگ مصونیت از مجازات» عمل شکنجه را روش منظم و سیستماتیک مقامات سعودی برای گرفتن اعترافات هنگام بازجویی دانست. مقامات آل‌سعود از شکنجه به‌عنوان نوع مجازات در حین بازداشت استفاده می‌کنند و علی‌رغم گزارش بازداشت‌شدگان در مورد شکنجه، آنان بدون هیچ اتهامی مورد محاکمه قرار گرفتند و مسئولان هیچ گونه تحقیقی در خصوص اتهام صورت‌گرفته علیه آن‌ها انجام ندادند.

سازمان حقوق بشری القسط تأکید کرد که دادگاه‌ها هنوز اعترافاتی را که از بازداشت‌شدگان تحت شکنجه گرفته شده است به‌ عنوان مدرک در پرونده‌های قانونی اتخاذ می‌کنند.

گزارش جدید دلایل ساختاری این عمل شکنجه را توضیح و طرفین مسئول شکنجه و بدرفتاری را مورد خطاب قرار داده است.

این گزارش همچنین عدم موفقیت مقامات سعودی در انطباق با کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات‌های بی‌رحمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

این گزارش اطلاعاتی درباره تحولات جدید در سه سالی که محمد بن سلمان شروع به تغییر سرویس‌های امنیتی کرده است از جمله شکنجه زنان مدافع حقوق بشر توسط گروهی از نزدیکان وی در بازداشتگاه‌های غیررسمی، ارائه داده است.

بر اساس گزارش این سازمان حقوق بشری این تغییرات نگران‌کننده است، زیرا موارد شکنجه زنان در گذشته اتفاق نیفتاده است و یک مورد ترسناک دیگر استفاده از زیرزمین یک کاخ سلطنتی به‌عنوان محل داخلی برای شکنجه است.

این گزارش که با ۲۱ توصیه به پایان رسید خواستار پاسخگویی مسئولان سعودی در زمینه شکنجه فعالان و بازداشت‌شدگان سعودی، انطباق عربستان با کنوانسیون‌ سازمان ملل متحد علیه شکنجه و جبران خسارت به قربانیان این شکنجه شد، همچنین در پایان خواست از وقوع چنین جنایت‌هایی در آینده جلوگیری شود.

آزمایشاتی روی حدود ۶۰ زندانی در عربستان انجام شد و نتایج نشان داد که زندانیان از کبودی، سوختگی و کاهش شدید وزن رنج می‌برند. برخی از زندانیان به‌دلیل آسیب‌دیدگی در پاها و لاغری شدید ناشی از سوءتغذیه و کمبود مایعات در بدن، قادر به حرکت نبودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    29 3
    از یهود و آل یهود . چنین کارهایی عجیب نیست .
  • علی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 3
    ما خوبیم......
    • انرژی هسته ای IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      ما خوب نیستیم ولی وحشی های بچه کش گاو شیرده آمریکا هم نیستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس