عطریانفر نمایه

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه سیاست تحریم در دستگاه فکری اصلاح‌طلبان به هیچ عنوان راه ندارد گفت: اقدامات دولت روحانی با فطرت و معیشت جامعه سازگار است.

به گزارش مشرق، روزنامه ایران گفت‌وگویی با محمد عطریانفر، تحلیلگر اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

قهر کمتر سیاستمداری را به اهداف سیاسی خود رسانده است

- تحریم کمتر سیاستمداری را به نیات و اهداف سیاسی‌اش رسانده است. بالعکس اگر عنصری نظام سیاسی کشور را به رسمیت بشناسد و در مقام براندازی نباشد می‌تواند در چارچوب قوانین و مقررات حاکم بر نظام نگرانی‌ها و دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خودش را منتشر کند.

- کسی که در این چارچوب بگنجد و خارج از اردوگاه براندازان نظام تعریف شود بعید است که با محروم کردن خود از عرصه انتخابات و با تحریم آن توانسته باشد منویات خود را پیش ببرد.

- دوستان اصلاح‌طلب ما در برخی مقاطع این نوع رویکرد را رقم زدند و هیچ دستاوردی نداشتند.

جبهه اصلاحات تا کنون موضع قطعی اعلام نکرده است

- وضعیت به گونه‌ای است که جبهه اصلاحات تا کنون موضع قطعی اعلام نکرده است.

- بعضی از احزاب و چهره‌ها اظهارنظر شخصی یا حزبی خودشان را انجام دادند. کما اینکه بعضی از احزاب هم موضع موافق گرفتند.

سیاست تحریم در دستگاه فکری اصلاح‌طلبان به هیچ عنوان راه ندارد

- جمع‌بندی درون اصلاح‌طلبان که در واقع همان نهاد اجماع‌ساز باشد اصل مشارکت را به هیچ عنوان مردود اعلام نخواهد کرد بلکه بر اصل مشارکت تأکید خواهد کرد.

- نهایت اقدامی که از ناحیه نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان انجام شود این است که اعلام کنند که ما در ارتباط با نامزدهای مطرح نفیاً و اثباتاً نظری نخواهیم داشت.

- اصل مشارکت را به هیچ عنوان جریان اصلاحات مردود ندانسته و نخواهد دانست. سیاست تحریم در دستگاه فکری اصلاح‌طلبان به هیچ عنوان راه ندارد.

اصلاحات به سمت حمایت  از یک نامزد پیش خواهد رفت

- احساسم این است که روند تصمیم‌گیری جبهه اصلاحات به سمت حمایت پیش خواهد رفت.

- همان سیاستی که در گذشته تصویب کرده بودند که هر تعداد چهره اصلاح‌طلب در صحنه رقابت حضور داشته باشد تا آخرین روزهای تبلیغات حضورشان را گرامی خواهند داشت و در پایان تقاضا خواهند کرد که کسانی که موقعیت ضعیف‌تری دارند به نفع کسی که موقعیت برتر دارد صحنه را واگذار کند، انجام خواهد شد.

اقدامات دولت روحانی با فطرت و معیشت جامعه سازگار است

- اقدامات و سیاست‌هایی که دولت انجام داده با فطرت و روحیات و نوع زندگی و معیشت جامعه سازگار است و هیچ کس نمی‌تواند با آن مخالف باشد مگر با هدف تخریب آقای روحانی.

- وقتی شما در عرصه انتخابات می‌خواهید با مردم سخن بگویید هیچ نامزدانتخاباتی نمی‌تواند آنچه را دولت پیش برده رد کند.

- این است که همه نامزدها در جریان بیان برنامه‌های خود روندهای عملیاتی دولت را مورد تأیید قرار دادند؛ از بحث ضرورت پایان تحریم، بازگشت به برجام، تقویت نظام مدیریت کشور، عطف توجه به زنان و جوانان و تقویت اقتصاد ملی و... اما باید آگاه بود که از حرف تا عمل فاصله است.

- مردم معمولاً سیاست‌هایی را که دولت روحانی تعقیب کرده می‌پسندند. حالا اینکه در بخشی از این سیاست‌ها دولت موفق عمل نکرده بحث دیگری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • میثم IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    خجالت هم خوب چیزی هست! یا توجامعه نیستد و یا واقعاً آنقدر بی انصاف و بی حیا هستید که صدای مردم را نمی شنوید. البته حق دارید، چون آنقدر رانت خواری کردید که این تورم و فشار و بیگانه پرستی در برابر زندگی اشرافی شما معنا ندارد. اگر دین ندارید لا اقل آزاد مرد باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس