کد خبر 1232388
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
فلسطین - نمایه

نتیجه یک نظر سنجی پس از نبرد «شمشیر قدس» نشان می‌دهد فلسطینی ها حماس را از تشکیلات خودگردان برای رهبری شایسته تر می دانند.

به گزارش مشرق، یک نظرسنجی تازه نشان داده است که حمایت مردم فلسطین از حماس پس از پیروزی مقاومت در نبرد «شمشیر قدس» علیه دشمن صهیونیستی به صورت قابل توجه‌ای افزایش یافته است.

براساس گزارش «روسیاالیوم»، مرکز پژوهش‌های سیاسی فلسطین با انجام یک نظرسنجی بین مردم این کشور، به این نتیجه رسیده است که پیروزی‌های حماس در مقابله با رژیم صهیونیستی، ‌تحول گسترده‌ای را در نزد افکار عمومی علیه تشکیلات خودگردان و رهبران آن به نفع «حماس» و مقاومت مسلحانه ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کابینه جدید رژیم صهیونیستی چقدر دوام می‎‌آورد؟

براساس این نظرسنجی، بیشتر فلسطینی‌ها با تصمیم تشکیلات خودگردان برای به تعویق انداختن انتخابات در فلسطین مخالف هستند و حدود ۷۰ درصد آنها خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی هستند و معتقدند که «حماس» برای رهبری ملت فلسطین شایسته تر است.

این نظرسنجی با حاشیه خطای ۳ درصد، هفته گذشته به صورت مصاحبه مستقیم با ۱۲۰۰ فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه انجام شده که در نهایت نشان داد بیش از ۵۳ درصد فلسطینی‌ها حماس را برای رهبری فلسطین شایسته‌تر می‌دانند و فقط ۱۴ درصد جنبش فتح به رهبری «محمودعباس» را شایسته این موضوع می‌دانند.

این نظرسنجی همچنین نشان داده است که محبوبیت «محمود عباس» به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان کاهش یافته است و همچنین ۷۷ درصد شرکت کنندگان معتقدند که حماس پیروز نبرد «شمشیر قدس» بوده و به همین نسبت معتقدند که مقاومت برای دفاع از قدس و اماکن مقدس آن وارد جنگ با اسرائیل شد نه به خاطر رقابت با جنبش فتح.

علاوه براین، دوسوم شرکت کنندگان با تصمیم «محمودعباس» برای تعویق انتخابات اظهار مخالفت کرده‌اند و معتقدند که او این‌کار را به خاطر ترس از نتایج و نه به خاطر مخالفت رژیم صهیونیستی با رأی‌گیری در قدس شرقی انجام داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس