کد خبر 1232943
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
افشای جاسوسی دولت ترامپ از قانون‌گذاران دموکرات - کراپ‌شده

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با انتقاد از نشست روز گذشته رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در ژنو گفت که «جو بایدن» هیچ چیز از دیدار با «ولادیمیر پوتین» به دست نیاورد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده روز گذشته (چهارشنبه)، با متهم کردن «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به تسلیم شدن در برابر روسیه، تصریح کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برنده دیدار روز گذشته با بایدن بود و رئیس‌جمهور آمریکا هیچ‌چیز از نشست ژنو با همتای روس خود به دست نیاورد.

بیشتر بخوانید:

جنگ اتمی فاتح ندارد و نباید وارد آن شد

عصر روز گذشته پوتین و بایدن برای اولین‌بار بعد از ۱۰ سال، در ژنو با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مختلفی رایزنی کردند.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، ترامپ در واکنش به این نشست تصریح کرد که بایدن نه تنها چیزی از نشست با پوتین به دست نیاورد بلکه از خط لوله به شدت ارزشمند «نورد استریم» صرف‌نظر کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا ماه گذشته میلادی (می)، تحریم‌ها علیه شرکت و مدیر اجرایی خط لوله در حال تکمیل نورد استریم ۲ را که گاز طبیعی را از روسیه به آلمان منتقل می‌کند، لغو کرد.

طبق این گزارش، نود درصد از پروژه خط لوله مهم نورد استریم ۲ تکمیل شده است و بایدن برخلاف سیاست‌های پیشین ترامپ تصریح کرد که ارزش ندارد که با متوقف کردن این پروژه، با آلمان خصومت کرد.

ترامپ روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه «فاکس نیوز» در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارزیابی نشست پوتین و بایدن گفت: «حدس من این است که در مجموع، ما چیزی به دست نیاوردیم. ما عرصه بزرگی به روسیه عرضه کردیم و هیچ چیز به دست نیاوردیم. ما از چیزی (نورد استریم ۲) صرف‌نظر کردیم که به طرز غیرقابل باوری ارزشمند بود. من خط لوله نورد استریم را متوقف کرده بودم و این خط لوله متوقف شده بود که مجدداً پس داده شد و هیچ چیز در ازای آن دریافت نشد و (نشست بایدن-پوتین) فقط یک روز (عادی) دیگر بود».

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا سپس ادامه داد: «من فکر می‌کنم که (این نشست) برای روسیه خوب بود. شاهد نتیجه‌ای از این نشست نیستم».

دونالد ترامپ در این گفت‌وگو بار دیگر به غیرمنصفانه بودن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اشاره کرد و گفت: «فکر می‌کنم که انتخابات به طرز غیرقابل باوری ناعدلانه بود اما من می‌خواهم که این آدم بیاید و کارهای خوبی برای کشور ما انجام دهد».

روسای جمهور روسیه و آمریکا در خاتمه نخستین دیدار خود در بیانیه مشترک برآغاز گفت‌وگوی دیگر دوجانبه راهبردی درآینده نزدیک و کنترل تسلیحات تاکید کردند.

برخلاف سیاست‌های دولت ترامپ، بایدن اعلام کرد که به دنبال تمدید معاهدات تسلیحاتی با روسیه است و در بخشی از بیانیه مشترک تصریح شد: «تمدید اخیر پیمان "نیو استارت" نمونه‌ای از تعهد ما در زمینه کنترل تسلیحات اتمی است. امروز، ما این اصل را دوباره تایید می‌کنیم که جنگ هسته‌ای فاتح ندارد و هرگز نباید وارد چنین جنگی شد.»

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که طرفین در خصوص طیفی از موضوعات با یکدیگر مذاکرات کردند و ایران یکی از محورهای گفت‌وگوی رؤسای جمهور روسیه و آمریکا بود به طوری که بایدن پس از دیدار با پوتین گفت که در خصوص آن چه که «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» خوانده شده صحبت کرده است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بارها این ادعاها را رد کرده و آن‌ها را بی‌اساس خوانده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    لعنت ابدی بر ترامپ که قاتل سردار سلیمانی است . کسیکه زنش یک فاحشه عضو سازمان جاسوسی روسیه و شاگرد مخصوص پوتین در آلمانشرقی بوده است باید هم همین خرف را بزند . البته زنهای قبلی ترامپ هم فاحشه های دستچین شده کا گ ب بوده اند .
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    کی این موجود از صفحه روزگار پاک خواهد شد؟ بابا ما منتظریم. تصادفی، آتش سوزی، دعوایی، انفجاری، تیراندازی چیزی میزی اتفاق نمیافته این جرثومه نجاست و خباثت رو به درک اسفل من النار بفرسته؟!
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    در اینترنت اموزش به حرفها و کارهاست که همه ان ها داره ......ما از راه عقل و درست دور می کند....ودر ایران باید محدود بشه ....و نیاز رهبری وارد بچه تا اینترنت محدود بشوند ...در نشست وین هم این نکته که اینترنت محدود شده بدند خیلی مهم و جالب شبکه خبر که حامی انسانیت است در باره محدود کردن کارشناس و غیره نمی زاره ....چرا این همه ایرانی در روز مثل خدا شان شده و حرف زشت می زنند و خود اینها مثل یک گلوله اتش شدند و همه جا را اتش می زنند با این اعمالشان و بیان این کلمات ...........و پدیذه الاغ شدن و کثیف بودن شکل گرفت و افراد کثیف حرف ها زشت می زنند و نیاز محدود بشه......و نشست جهانی باید گرفته بشه در این صورت و تزهرات هم .......هر کسی اینترنت الوده باز بزاره کار شیطانی کرده ..منظور از اینترنت اینترنتی که دولت می دهد و محدود نمی کند وووووو ایا بعضی ها دوست دارند از زشتی دنیا عقب نمانند؟///////////// ففط اینترنت محدود کنند یا قطع کنند
  • ناشناس IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق به ترامپ هم فحش میدهیم بخاطر ارتباط زنش با سازمان جاسوسی روسیه متن را نمیگذاری ؟؟؟ عجیبا غریبا !!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس