شرایط مالیات پزشکان با درآمد بالای ۱.۶ میلیارد تومان

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: مهلت ارسال اظهارنامه و فرم مالیاتی تبصره ماده ۱۰۰ افراد حقیقی با پیگیری اتاق اصناف و سازمان نظام پزشکی توسط ستاد ملی کرونا تا ۱۵ تیر ماه تمدید شد.

به گزارش مشرق، محمد جهانگیری افزود: با توجه به تمدید مهلت در حال حاضر گروه‌های مختلف از اعضای سازمان باید اقداماتی انجام دهند. برای مثال واجدین استفاده از تبصره ۱۰۰ که مالیات سال ۹۸ آنها قطعی شده است هر چه سریع‌تر فرم مالیاتی تبصره ۱۰۰ را ارسال کنند. گروه دیگر اعضا کسانی هستند که مالیات سال ۹۸ آنها قطعی نشده است، حتماً پیگیر قطعی شدن مالیات سال ۹۸ خود باشند و با قطعی شدن این مالیات اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: همکارانی که سال اول فعالیت مالیاتی آنها است یا به هر دلیلی مالیات سال ۹۸ در این مقطع زمانی قطعی نمی‌شود یا میزان درآمد آنها بیش از یک میلیارد و ۶۲۰ میلیارد تومان بوده هم در اسرع وقت نسبت به تنظیم اظهارنامه اقدام نمایند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: همکارانی که در مؤسسات پزشکی فعالیت می‌کردند این نکته را بدانند که اگر هنگام دریافت حق الزحمه خود از مراکز کسر ۱۰ درصد مالیات علی الحساب داشته و این مبلغ به سازمان مالیاتی پرداخت شده ولی در محاسبات مالیاتی آنها محاسبه نشده است پیگیر ثبت این پرداخت در پرونده مالیاتی خود باشند زیرا در هنگام محاسبه تبصره ماده ۱۰۰ یا ارائه اظهارنامه میزان پرداخت ۱۰ درصد آنها لحاظ خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    2 0
    مالیات بردرآمدقانون خوبیه به شرطی که حواستون باشه ازجیب بیمار،مشتری و...بیرون کشیده نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس