کد خبر 1235732
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۷
َشورای پنجم با رای هزار تایی رفت/نه قاطع مردم به اصلاحات - کراپ‌شده

شهر عقب گرد کرد. مدیریت فعلی شهری نتوانست کاری برای شهر انجام دهد. مردم گله مند بودند. انتخابات ششمین دوره شورای شهر برگزار و مردم با قاطعیت لیست شورای ائتلاف را برای حل مشکلات انتخاب کردند.

به گزارش مشرق، لیست ۲۱ نفره امید شورای پنجم را در دست گرفت اما به دلیل عملکرد ضعیف و نارضایتی مردم در این دوره رای های هزارتایی کسب کردند و مردم به آنها به صورت قاطع نه گفتند.

لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به صورت قاطع رای آورده و شورای ششم را در دست گرفتند و از اوایل شهریور کار را به صورت رسمی آغاز می کنند.

َشورای پنجم با رای هزار تایی رفت

مردم فراموش نخواهند کرد که شورای پنجم باعث عقب ماندگی شهر شد و بسیاری از پروژه ها خوابید و کار جدیدی هم آغاز نشد این در حالی است که در این دوره بودجه شهرداری تهران چندین برابر شده بود.

بدنه شهرداری از تبعیض ها ناراضی بوده و جذب نیرو و دادن پست های بالا به نیروهای بی تجربه باعث گله مندی کارمندان شده بود البته ناهید خداکرمی عضو شورای پنجم هم اعلام کرد که بدنه شهرداری تهران با آنها همراه نبوده است.

۴ سال سخت را شهر پشت سر گذاشت و حال نیروهای شورای ائتلاف دوره جدید مدیریت شهری را در دست گرفتند و همچنین مهمترین اقدام آنها انتخاب شهردار است این در حالی است که اصلاح طلبان در یک دوره ۴ ساله ۳ شهردار انتخاب کردند و همین امر باعث آسیب به شهر شد.

 ۴ سال است که خدمت رسانی در شهر متوقف شده است

پرویز سروی عضو شورای چهارم و منتخب شورای ششم شهر تهران می گوید: ۴ سال است که خدمت رسانی در شهر متوقف شده و مردم منتظر روزهای باشکوه گذشته و بلکه بهتر از آن هستند.

وی اضافه کرد: بالاخره می‌توان ۴ سال دوره مدیریت فعلی را با شورای چهارم، سوم و دوم تطبیق داد. کارنامه شورای پنجم کارنامه خوبی نیست. در دوره شورای چهارم در همین ایام‌ هر روز مردم شاهد افتتاح یک پروژه بودند و در سال آخر صد کیلومتر مترو به تهران اضافه شد.

سروی اضافه کرد: کار به جایی رسیده است که گذرگاه و آسفالت موضوع شورای پنجم می‌شود. متأسفانه شورای پنجم در سیکل سیاسی قرار گرفت و با فرافکنی‌های دائمی مدام می‌گفتند که گذشتگان چه کردند. ما هم در همان روزها گفتیم شما برنامه بریزید و کار کنید. مردم چشم بیداری دارند و خودشان مقایسه و تشخیص می‌دهند که شما چقدر کارنامه موثری خواهید داشت.

منتخب شورای ششم تاکید کرد: در این ۴ سال متأسفانه نه تنها شهر متوقف شده، بلکه عقبگرد هم داشته‌ایم. از چاله چوله‌های شهر گرفته تا وضعیت مترو و مردم کاملا این موضوع را احساس می‌کنند. حتی اعضای فعلی شورای شهر هم از وضعیت موجود صدایشان درآمده و نسبت به عملکرد گلایه و انتقاداتی دارند و بارها رئیس شورای شهر تهران در مصاحبه‌ها این موضوع را متذکر شده است. شهرداری در مسیر خدمت نیست و مردم منتظرند که یک روح جدید به کالبد شهر دمیده شود و افرادی وارد شهر شوند که دوباره خدمت رسانی خوب ارائه کنند.

وی اضافه کرد: کارهای نمایشی از جمله استعفا ها را داشتند که هیچ یک هم به نتیجه نرسید.

مدیران فعلی بارها دلیل کم کاری خود را بدهی های سنگین شهر عنوان کردند. در این دوره پروژه بزرگی کلید نخورد و کارها بر زمین ماند.

در حال حاضر کار عمرانی صورت نگرفته و بدهی‌ها هم هر روز بالاتر رفت

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر و منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در این باره گفته بود که در گذشته اگر بدهی داشتیم، کار عمرانی انجام می‌دادیم و بهره‌وری را افزایش داده‌ایم، اما در حال حاضر کار عمرانی صورت نگرفته و بدهی‌ها هم هر روز بالاتر رفته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که درآمدهای شهرداری در این دوره محقق شده است ولی بدهی‌ها پرداخت نشده و کار عمرانی صورت نگرفته و لابد فقط حقوق داده‌اند. ما در آن دوره اعتقاد داشتیم اگر قرض کنیم و پروژه‌ای را بسازیم به نفع مردم است، چرا که مردم زودتر از امکانات بهره مند می‌شوند و از سوی دیگر هم به دلیل تورم برای ما مقرون‌به صرفه‌تر بود چرا که اگر پروژه‌ای به تعویق می‌افتاد سال بعد گران‌تر می‌شد.

چمران به موضوع حمل و نقل عمومی در شهر اشاره کرد و گفت: چند سال گذشته در تهران فقط چند واگن به سیستم حمل و نقل عمومی اضافه شده است. اخیرا هم چند اتوبوس جدید خریداری شده است. البته زحمات زیادی کشیده شده که قابل تقدیر است.

وی به موضوع کمک دولت هم اشاره کرد و گفت: بگذارید همین جا نکته‌ای را بگویم که برای توسعه مترو باید ۵۰ درصد هزینه‌ها را دولت پرداخت کند و دولت در سنوات گذشته هم به وظایف خود به درستی عمل نکرده است. اگر بخواهیم فقط به این موضوع اکتفا کنیم، قطعاً نمی‌توانیم مترو را توسعه دهیم. در گذشته دولت در بودجه برای مترو ۴۰۰ میلیارد تومان  درنظر می‌گرفتند و شهرداری هم باید ۴۰۰ میلیارد دیگر می‌گذاشت و قطعا با بودجه دولت نمی‌توانستیم این همه مترو بسازیم. در گذشته برای هر یک کیلومتر مترو ۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌شد و در اواخر مدیریت چهارم به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده بود. اگر در آن زمان ما می‌خواستیم با بودجه دولت حرکت کنیم به جایی نمی‌رسیدیم. ما در شورای چهارم نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان برای مترو بودجه درنظر گرفته بودیم.

در این دوره کار جدی انجام نشد و چند پروژه ای هم که آماده بهره برداری شد در دوره قبل ساخت آنها آغاز شده بود.

در دوره پنجم مدیریت شهری کار جدیدی صورت نگرفته است

سوده نجفی منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در این باره گفته بود: اگر به دوره ۴ ساله مدیریت شهری فعلی نگاه کنیم عملاً ریل‌گذاری‌ای که در شورای چهارم و مدیریت شهری آن دوره انجام شده بود همان کارها را انجام داده‌اند و کار جدیدی صورت نگرفته است؛ به عنوان مثال اگر به حوزه‌ عمران، حمل و نقل توجه شود مشخص می‌شود کار خاصی صورت نگرفته است و پروژه‌هایی که در این دوره به بهره‌برداری رسیدند اکثراً پروژه‌هایی بودند که در مدیریت گذشته کلنگ‌زنی شده بودند و در این دوره افتتاح شدند.

این منتخب شورای شهر تهران اضافه کرد:در بخش حمل و نقل شاهد هستیم کار خاصی در این دوره انجام نگرفته است به عنوان مثال در بحث افزایش خطوط مترو کار خاصی صورت نگرفته است. همچنین در رابطه با افزایش تعداد اتوبوس و مینی‌بوس تنها ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به حمل و نقل شهری تهران اضافه شده است و این در حالی است که تهران یک شهر مهاجرپذیر است و در طول روز ۱۱ میلیون و طول شب هشت و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و قطعاً این میزان اتوبوس، مینی‌بوس و واگن مترو و... برای تهران کم است.

به اعتقاد نجفی، در حوزه فرهنگی و اجتماعی این شورا عملاً کار خاصی انجام نداده و جز تغییر معابر و خیابان‌ها دستاورد دیگری نداشته است. با توجه به اینکه ما در شهر تهران آسیب‌های اجتماعی فراوانی از جمله کودکان کار،‌ زنان سرپرست خانوار، اعتیاد، خودکشی و...داریم اگر ما به این موضوعات پرداخته نشود و راهکار لازم  اتخاذ نشود قطعا دچار چالش و معضل خواهیم شد. در بخش بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ۱۰ الی ۱۵ درصد از بودجه به سمت راهکارهای سلبی هدایت شده است و ما به دنبال راهکارهای ایجابی نبوده‌ایم و انشاءالله باید بتوانیم در دوره جدید مدیریت شهری (شورا و شهرداری تهران) به سمت راهکارهای ایجابی حرکت کنیم.

بر اساس این گزارش، در این دوره مدیریت شهری اقدام شایسته و بایسته ای صورت نگرفت و عمده کار اعضای شورای شهر نامگذاری معابر بود و در شهرداری تهران هم پروژه جدی کلید نخورد و هنوز هم پروژه های کوچک مقیاس محلی که قراربود تا پایان سال گذشته به اتمام برسد به اتمام نرسیده است. مدیریت جدید شهری از شهریور کار را آغاز می کند امید است عقب ماندگی های شهر با وجود با مدیران جدید تا حدودی برطرف شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    15 4
    واقعا"جای تاسف داره در شهری فقط به آب و رنگ مانکن های زن رای داده اند بعد از این شورای مانکن ها چه توقعی دارند زمانیکه به مشکل برخوردند به انتخاب غلط خود اعتراض نمیکنند به نظام اعتراض میکنند و از نظام طلبکار میشوند و در دور بعد انتخابات بجای آنکه آگاهانه انتخاب کنند انتخابات را تحریم میکنند و آب در آسیاب دشمن میریزند
  • هاشم IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    4 10
    این لیست با چند درصد حائزین شرایط وارد شورا میشوند ؟
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      3 2
      نفر اول حدود5 درصد رای مردم تهران و نفر 21ام هم 3 درصد رای واجدان شرایط تهران
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      1 0
      ؟
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    8 3
    اولین کار شورای جدید این باشد که نام همه خیابان ها رو به حالت قبل برگرداند
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 4
    چقدر هم برای تهرانی ها بد شد، ای وای من. شورای شهر اهواز مظلوم با اینکه طی چند ماه گذشته چند شهردار و سرپرست را جا به جا کرد و باعث عقب ماندگی بیشتر شهر شد و بیشتر مناطق اصلاً خدماتی دریافت نکردند، مردم صداشون هم در نیامد.کجایید ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس