کد خبر 1235850
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
قیمت نفت خام افزایش یافت / برنت بالاتر از ۷۵ دلار

قیمت نفت خام در معاملات امروز سه‌شنبه، با افت دلار از بالاترین سطح ۲ ماهه و توقف مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا رشد کرد و قیمت نفت برنت از ۷۵ دلار فراتر رفت.

به گزارش مشرق، قیمت نفت خام در معاملات امروز، سه‌شنبه، با افت دلار از بالاترین سطح ۲ ماهه و توقف مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا رشد کرد و قیمت نفت برنت از ۷۵ دلار فراتر رفت.

تا ساعت ۸:۰۱ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۳۶ درصد رشد کرد و به ۷۵.۱۷ دلار رسید. این شاخص در معاملات دیشب هم ۱.۸۹ درصد جهش کرده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم پس از جهش ۲.۸۳ درصدی دیشب و رسیدن به قیمت ۷۳.۶۶ دلار صبح امروز بدون تغییر بود.

هر دو بنچ‌مارک در ۴ هفته گذشته با امید به روند خوب واکسیناسیون در جهان و پیش‌بینی افزایش سفرها در تابستان، رشد کرده‌اند.

افت ارزش دلار باعث شد در معاملات امروز قیمت نفت خام برای دارندگان ارزهای غیر دلاری ارزان‌تر تمام شده و تقاضا برای خرید آن بالا برود.

کارشناسان منتظرند ببینند تأثیر انتخاب ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید اصولگرای ایران بر روند مذاکرات هسته‌ای چه خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس