کد خبر 1236027
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
جبهه اصلاحات

روزنامه اصلاح طلب آرمان ملی نوشت:جریا اصلاح طلبی ممکن است ناسا را به برگی از دفتر خاطرات تبدیل کند.

به گزارش مشرق، روزنامه آرمان ملی در گزارشی با عنوان ناسا در مسیر شعسا نوشت:شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که کنار رفت بسیاری گفتند نهاد اجماع‌ساز جدیدی می‌تواند برای اصلاح‌طلبان خوش‌یمن باشد و موفقیت‌های پیشین را تکرار کند اما پس از گذشت چندی دیدیم ناسا نیز مانند شعسا گرفتار اختلافات درونی و نظرات متفاوت و متناقض شد. چنانکه به باور برخی حتی در مورد حمایت از یک کاندیدا نتوانستند به یک نتیجه کلی برسند.   هر چند نتیجه انتخابات نشان می‌دهد اگر جبهه اصلاحات ایران به‌طور تشکیلاتی از همتی حمایت می‌کرد هم تاثیری در اصل موضوع نداشت؛ چرا که شکاف میان مردم و اصلاح‌طلبان با حمایت و دعوت تشکیلاتی اصلاح‌طلبان پر نمی‌شود. به هر حل ناسا ماموریتی انتخاباتی داشته و حال انتخابات به پایان رسیده است. باید دید بهزاد نبوی و یارانش باز هم به حیات شعسا ادامه می‌دهند و در جریان اصلاح‌طلبی به کنشگری در قالب جبهه اصلاحات ایران خواهند پرداخت یا ناسا نیز مانند شعسا به برگی از کتاب خاطرات اصلاح‌طلبان در سپهر سیاسی ایران تبدیل خواهد شد.

این روزنامه در ادامه می نویسد:ماه‌هــا پیــش از بــرگــزاری انتخــابـــات ریاست‌جمهوری سیزدهم در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بسیاری از تحلیلگران و جامعه‌شناسان با مورد توجه قرار دادن مطالبات جامعه و نارضایتی‌های موجود و انباشته شده طی سالیان نسبت به کاهش مشارکت جدی و معنادار جامعه در انتخابات‌های پیش‌رو هشدار دادند  و از لزوم توجه به این مساله از جانب دولت و همچنین جریان‌های سیاسی سخن گفتند. اما نه دولت به این مساله وقعی نهاد و نه اصلاح‌طلبان متوجه شکاف و گسست خود با جامعه شدند. حتی آنها در توجیه این امر، کاهش جدی مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ را  نارضایتی مردم از  مسائل اقتصادی و همچنین ردصلاحیت‌های خودشان عنوان کرده‌اند. گویی اینکه اگر کاندیداهای آنها تایید می‌شدند مردم به آنها رای می‌دانند

ارمان ملی در نهایت خاطر نشان می شود:بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران موضوع را مطرح کردند که اگر ناسا هم پای کار می‌آمد بازهم توفیقی حاصل نمی‌شد. چون اصلاح‌طلبان همانطور که نتوانستند به درک وضع اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مردم بپردازند و برای حل آن نامه‌ریزی کنند قدرمسلم اگر نامزدهایشان نیز تایید می‌شدند در انتخابات ۱۴۰۰ به‌طور اولی نمی‌توانستند مردم را پای صندوق رای دعوت کنند. حال اینکه حمایت نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان چقدر می‌توانست تاثیرگذار باشد نتیجه پایانی نشان داد در صورت حمایت ناسا نیز چندان تغییری در اصل موضوع به وجود نمی‌آمد. حال باید دید نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان، که برای انتخابات تشکیل شده بود، ادامه کار خواهد داد یا اینکه روند شورای عالی سیاستگذاری را پیش خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    12 0
    اصلاح طلبها دیگه کاملا باطل شدند و باید اعلام انحلال کنند 2 درصد رای داشتند
    • ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      0 0
      از اصلاحطلبها بعیده که از قدرت کناره گیری کنن
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      گل گفتی از اونها بعیده. اصلاحات دچار جنون قدرت هستن
  • سید IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    10 0
    اصلاح طلبان و پایان تاریخ مصرف!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    10 0
    حیف شد که اونوقت افسادطلبان چجوری برن فضا
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    8 0
    منحل بشه دانشمنداش کجا میرن
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      دانشمند؟! حتما عمروعاص هاشو میگی؟! احتمالا آلبانی
  • DE ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    توجه توجه قبل از منحل شدن ناسای اصلاح تبه کاران اولین خزینه قضایی اصلاح طلبان منظور سفینه فضایی اصلاح طلبان جمعیت کثیری از اصلاحات را به مریخ منتقل خواهد کرد. دانشمندان میخواهند بدانند اصلاح طلبان روی سطح مریخ بدون موجسواری و رانت و شیتیل و دلالی چند ساعت دوام می آورند.
  • مرگ مقدس IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    خودت هم مراقب حرف دهانش باش !
  • اهل دل IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    اصلاح طلبان و اعضای ناسا باید دیگر به ناسوت بروند و اعضای مأموت آن به سراغ تابوت ……همچون داستان جالوت که شکست عجیبی خورد از طالوت ……
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    چقدر اصلاحطلبان عشق آمریکا هستند که نهاد اجماع سازشون (ناسا) با سازمان فضایی آمریکا (ناسا) هم نام است . به این میگن ...
  • حامد IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اصلاحات به فاضلاب تاریخ سرازیر شد. رای اونا حتی از آرا باطله هم کمتر بود. خودتون رو گول نزنید
  • سارا۳۵ IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 0
    امید همه ی مردم مستضعف، آیت الله رئیسی است. ما تنها با امید ریشه کنی فساد به ایشان رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • NP ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    چند نکته در مورد انتخابات و رای آقای رئیسی ۱ اینکه میگن ۵۲ درصد شرکت نکردند غلطه، در انتخابات ریاست جمهوری قبلی با کلی دروغ و دغل و پای کار آوردن منافقا و ...۷۰ درصد شرکت کردن.و الان با وجود تحریم اصلاحاتی ها و دشمنان خارجی و...۴۸ درصد.پس فقط ۲۲ درصد کمتر شده.اونم با این عملکرد افتضاح و ناامیدکننده ی دولت ۲ آقای رئیسی ۶۲ درصد رای شرکت کننده ها و ۳۱ درصد از کل واجدین شرایط را کسب کرده اند.این در حالی است که خود روحانی در اولین دور انتخابش ۵۰/۳ درصد ارا را کسب کرد و از نمونه های خارجی که جز قبله های اصلاحات محسوب میشه اوباما بود که ۲۶ درصد آرای مردمی را کسب کرد. در این حالت اولا درصد کسب آرای رئیسی قابل قبول و حتی باعث افتخار است و دوما باید منتظر بود و بعد از چهار سال دید که رای ایشان چقدر است و بعد گفت موفق بوده یا نه. چرا که رای دهی الان مردم به شدت تحت تاثیر عملکرد افتضاح دولت بی تدبیر و امیدسوز بود. باتشکر، اشرف سادات
    • محمدایوب IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      0 0
      عزیز دل این حرفهای منطقی شما مال افراد حلال خور وشیر پاک خورده است وبه گوششان فرو میرود این قبایل دزدان ورانت خواران وحرام خواران. که پوست وگوشت وخون آنان ازحرام شکل گرفته وهرروز به یک نامی یک روز جبهه اصلاح طلب یک روز ناکسا. یک روز گعده انتخاباتی در جماران زیر عبای سید حسن مصطفوی. مگر امام حسین در صحرای کربلا به حرامیان نگفت شکم شما آنقدر ازحرام پر شده که نه گوشتان می شنود ونه چشمتان می بیند. اینها هم همینطور طرف میگه کسی به دولت خسته نباشید نمیگه
  • شبتاب BY ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اصلاحات سالها به استحاله ی نظام پرداخته است. برای بازگشت روح انقلابی به جامعه واقعا کار جهادی لازم است و در کنار کار جهادی تزریق روحیه ی جهادی نیز ضرورت دارد. با روحیه ای که از آقای رییسی انتظار داریم امیدواریم این مهم انجام شود.
  • یکی از همه MX ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    از اعلام احتضار ظاهری اصلاحات به وسیله خودشان باید احتیاط کرد. قومی که به این راحتی دست از قدرت نمی کشند. جبهه ی انقلاب حواسها لطفا جمع باشد.
  • انقلابی MX ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    پیش به سوی آرمان های انقلاب
  • یکی از همه MX ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    از اعلام احتضار ظاهری اصلاحات به وسیله خودشان باید احتیاط کرد. قومی که به این راحتی دست از قدرت نمی کشند. جبهه ی انقلاب حواسها لطفا جمع باشد.
    • سوسن IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      دقیقا
  • صمصام CA ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    به نظر ما سلاح اصلی آمریکا هم در این منطقه که ما در جمهوری اسلامی مراقب این معانی هستیم، نفوذ است -نفوذ در مراکز حسّاس و تصمیم‌گیر- ایجاد تفرقه است، ایجاد تزلزل در عزم ملّی ملّتها است، ایجاد بی‌اعتمادی میان ملّتها، میان ملّتها و دولتها، دستکاری در محاسبات تصمیم‌گیران و وانمود کردن اینکه حلّال مشکلات این است که زیر پرچم آمریکا بروید و تسلیم آمریکا بشوید.. بیانات رهبر معظم انقلاب .۱۳۹۸/۰۸/۲۴
  • US ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    دولت تدبیر، قاتل امید مردم بود که ۸ سال ذره ذره ی امید مردم را از آنها گرفت. جوانی جوانان را سوزاند و کشور را به حالت احتضار رساند. حالا دولت جهادی در آخرین نفسهای جامعه، از راه رسیده است. امیدوارم این دولت بتواند جامعه ی در حال مرگ را اندکی احیا کند.
  • بیدارشده ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    در پررویی جماعت اصلاحطلب همین بس که ۸سال از رئیس جمهور مملکت مطالبه گری نکردند و حالا از آقای رییسی که هنوز مسئولیت را تحویل هم نگرفته اند، شروع به مطالبه گری و حتی تخریب میکنن.
  • CA ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اصلاحطلبان اختاپوس صفت در این چهل روز باقیمانده بارها رنگ عوض خواهند کرد. یک روز تخریب میکنند،روز دیگر دم از انتقال تجربه میزنند ، یک روز میگویند رییس جمهور حد اقلی و روز دیگر ادعا و تمنای تشکیل دولت وفاق ملی دارند.دولت انقلابی باید بی توجه به این حرفها تیمی قوی بچیند تا مملکت را از پرتگاهی که اصلاحات تدارک دیده اند نجات دهد.
    • سوسن IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      نظر و نکته سنجی دقیقی هست
  • ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    اصلاح طلبان ۱۴۰۰ شبیه سازمان مجاهدین ۱۳۵۴ است. که بنظر میرسد تغییر ایدئولوژی در آنها اتفاق خواهد افتاد هرچند اعلام رسمی صورت نگیرد. این امر البته در سخنان اخیر سعید حجاریان مستتر بود. آنجا که میگوید آرمان اصلاح طلبی از طریق صندوق رای مرده است. این مفهوم مطلقا به معنی مردن اصلاحات نیست. بلکه حجاریان با این جمله تغییر فاز و تغییر ایدئولوژی از مباحث فرهنگی اجتماعی و سیاسی بصورت دموکراتیک را به فاز سخت و حتی نظامی اعلام میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس