کد خبر 1236155
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
گفت و گوی پوتین و مرکل درباره اجلاس ژنو

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در خصوص نتایج اجلاس اخیر سران روسیه و آمریکا در ژنو و همچنین سالروز آغاز جنگ میهنی تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با مرکل، به درخواست صدر اعظم آلمان، نتایج اصلی اجلاس روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ژنو را برای وی تشریح کرد. 

دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن روز ۱۶ ماه ژوئن در ژنو برگزار شد و از نتایج اصلی این دیدار توافق دو طرف برای بازگشت سفیران روسیه و آمریکا به محل کار خود در پایتخت های دو کشور است. 

 آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن روز یکشنبه به آمریکا بازگشت و به گفته دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه، جان سالیوان سفیر آمریکا که دوم اردیبهشت به درخواست مسکو، روسیه را ترک کرده بود طی دو هفته آینده دوباره به محل کارش در مسکو باز می گردد.

پوتین و مرکل در ادامه مکالمه تلفنی، درخصوص جنگ دوم جهانی با توجه به اینکه امروز هشتادمین سالروز حمله ارتش آلمان نازی به شوروی بود، گفت و گو کردند.

رییس جمهوری روسیه، شرکت مرکل صدر اعظم و فرانک والتر اشتاین مایر رییس جمهوری آلمان در مراسمی برای بزرگداشت یاد قربانیان جنگ دوم جهانی را عالی ارزیابی و از آنها قدردانی کرد.

در گفت و گوی تلفنی یادآورشد که برای سرنوشت اروپا در دوره پساجنگ دوم جهانی، رفع متقابل خصومت ها و آشتی مردم روسیه و آلمان، نقش کلیدی داشت.

علاوه بر آن تصریح شد که در شرایط کنونی نیز امنیت قاره اروپا فقط با تلاش های مشترک ممکن است. 

پوتین و مرکل درباره تماس های بعدی دو طرف توافق کردند. 

جنگ دوم جهانی از سال ۱۹۳۹میلادی در اروپا آغاز شد، اما این جنگ که روس ها از آن به عنوان جنگ کبیر میهنی یاد می کنند از روز ۲۲ ماه ژوئن سال ۱۹۴۱ با حمله نیروهای آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی آغاز می شود.

در تاریخ آمده است نیروهای آلمان نازی ساعت چهار بامداد روز ۲۲ ماه ژوئن با عبور از مرز لهستان در مرز بلاروس به شهر مرزی برست حمله کردند.

روس ها معتقدند در لحظه آغاز جنگ، آلمان از امکانات اقتصادی و نظامی کشورهایی که فتح کرده بود، برخوردار بود و جمعیتی برابر با ۲۹۰ میلیون نفر داشت، در حالی که جمعیت اتحاد جماهیر شوروی ۱۷۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود.

اتحاد جماهیر شوروی در جنگ دوم جهانی بیشترین تلفات را متحمل شد و بر اساس اطلاعات روس ها بیش از ۲۷ میلیون نفر از اتباع و سربازان ارتش سرخ این کشور کشته شدند و نیروهای آلمانی تا مدتها چندین منطقه ازجمله اوکراین و بلاروس را تحت اشغال خود داشتند و تا منطقه قفقاز و ولگا (منطقه مرکزی) پیشروی کرده بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس