صدر اعظم آلمان در سفر به لهستان بر لزوم حل مناقشات بین کمیسیون اروپایی و این کشور از طریق مذاکره تاکید کرده و با موضع رویارویی و شکایت که کمیسیون اروپایی آن را علیه ورشو در پیش گرفته مخالفت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در سفر به لهستان خواستار حل مناقشات بین کمیسیون اروپایی و این کشور درباره سیستم قضائی از طریق مذاکره شده و بعد از دیدار با "ماتئوس مواراویکی"، نخست‌وزیر لهستان، گفت: سیاست چیزی فراتر از مراجعه به دادگاه (برای حل اختلافات) است. احتمالا چنین مذاکراتی جریان می یابد و در غیر این صورت آلمان برای این منظور تلاش می کند.

کمیسیون اروپایی روز سه شنبه در دیوان دادگستری اروپا درخواست اعمال تحریم های مالی علیه لهستان را ارائه داد. کمیسیون اروپایی همچنین برای مجازات لهستان کمک های میلیاردی از صندوق کمک به کرونا را زیر سوال برده است.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا، بالاترین مرجع قضایی این سازمان منطقه‌ای دو ماه پیش با صدور یک دستور موقت از لهستان خواسته بود تا فورا به فعالیت‌های شعبه انتظامیِ دادگاه عالی این کشور پایان دهد. اتحادیه اروپا فعالیت‌های این شعبه را مصداق نقض اصل استقلال قضات می‌داند. رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

کمیسیون اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از دیوان خواسته است تا زمان اجرای کامل این رای، مجازات مالی روزانه علیه لهستان اعمال کند.

سباستین کالتا، معاون وزارت دادگستری لهستان در واکنش به این درخواست با انتشار یک پیام توییتری آن را مصداق یک «عمل متجاوزانه» علیه کشورش توصیف کرد. وی در این پیام نوشت: «کمیسیون اروپا سرمایه‌های لهستان را به شکل غیرقانونی مسدود کرده و حالا درخواست مجازات می‌کند. این‌ها نمونه‌های رفتار متجاوزانه است.»

در حال حاضر دادگاه قانون اساسی لهستان در حال بررسی این مسئله است تا بتواند حقوق این کشور را بر قوانین اتحادیه اروپا برتری دهد.

روابط میان کمیسیون اروپا، لهستان و مجارستان از سال گذشته و پس از انتشار گزارشی درباره نقض حاکمیت قانون در این دو کشور به شدت تیره شده است.

کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد از دیوان دادگستری اتحادیه اروپا خواسته است تا در جریان رسیدگی به پرونده شکایت از لهستان به دلیل نقض اصل استقلال قضات، مجازات‌های اقتصادی علیه این کشور در نظر بگیرد.

مرکل با پیشنهاد خود برای مذاکره با لهستان به وضوح با موضع رویارویی بروکسل در برابر این کشور مخالفت کرد.

مرکل و ماتئوس مواراویکی"، با وجود برخی اختلاف نظرها اما هر دو در زمینه انتقاد به کشور همسایه بلاروس با هم اتفاق نظر داشتند.

صدر اعظم آلمان استفاده از مردم بی دفاع را به عنوان ابزاری برای حملات ترکیبی به اتحادیه اروپا غیر قابل قبول ارزیابی کرد.

در ماه های گذشته از طریق بلاروس هزاران مهاجر از خاورمیانه به اتحادیه اروپا سفر کردند.

اتحادیه اروپا "الکساندر لوکاشنکو"، حاکم بلاروس را متهم به قاچاق مهاجران به اتحادیه اروپا می کند تا به این ترتیب انتقام تحریم های غرب را بگیرد.

به دلیل هجوم مهاجران از بلاروس لهستان یک وضعیت فوق العاده بی سابقه را در مناطق مرزی وضع کرده و سیم های خاردار را در این مناطق نصب کرده است. برخی از مهاجران هفته ها در محاصره مرزبانان لهستانی و بلاروسی تحت شرایط غیر قابل تحملی گیر می کنند.

مرکل از حاکم بلاروس درخواست کرد تا به سازمان های بین المللی اجازه دهد از مهاجران مراقبت کنند.

صدر اعظم آلمان همچنین بر لزوم حمایت از مرزهای خارجی اروپا صرف نظر از کمک های بشر دوستانه تاکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس