کد خبر 1272808
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

به گزارش مشرق، توافق امنیتی سه‌جانبه آمریکا-بریتانیا-استرالیا (اوکیس) علاوه بر اینکه با واکنش منفی برخی از متحدان آمریکا مواجه شد انتقاداتی را هم از جانب کارشناسان غربی به همراه داشته است.

الکساندر کلارکسون استاد مطالعات اروپای دانشگاه کینج‌کالج لندن این توافق را چالش‌برانگیز دانسته و طی توییتی نوشته است: «تنش میان استرالیا/آمریکا با فرانسه بر سر این توافق، ارتباطی با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نداشته و تأثیری بر آن نخواهد گذاشت.

بریتانیا به این توافق می‌پیوست حتی اگر به صورت کامل در سیستم اتحادیه اروپا باقی مانده بود...نوع دیپلماسی‌ای که آمریکایی‌ها و استرالیایی‌ها در قبال این توافق مدیریت کردند با هر گونه استراتژی کلان اقتصادی، سیاسی و نظامی آمریکا برای مهار چین دچار چالش‌ است؛ استراتژی‌ای که نیاز به همراهی اتحادیه اروپا با آن را دارد. با این وجود، [موضوعی] جدا از برگزیت است.»

چالش اصلی توافق سه‌جانبه «اوکیس» چیست؟

چالش اصلی توافق سه‌جانبه «اوکیس» چیست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    امریکا درپی شکست های خویش در غرب آسیا وازدست دادن اعتبار خویش در نزد همپیمانانش اینبار استرالیا را شریک جنایتهای خود منظور کرده است در دو دهه اخیر استرالیا ازنظر اقتصادی رشد فزاینده ای داشته لذا آمریکا به قصد چپاوول اسرالیا را به برادر خوانگی قبول کرده وسیاستمداران استرالیا را مدهوش نیرنگهای خود کرده است باید به استرالیا گفت : باشد که صبح دولتت بدمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس