رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا: اروپا دیگر نمی‌تواند بر قدرت نرم تکیه کند

اورزلا فن در لاین در جلسه سالانه اتحادیه اروپا از لزوم افزایش توان دفاعی سخن گفت و اذعان کرد اروپا دیگر نمی‌تواند بر قدرت نرم تکیه کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «اورزلا فن در لاین»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) در سخنرانی سالانه اتحادیه اروپا اعلام کرد در سال آینده، اولویت‌های این اتحادیه مبارزه با بیماری کووید و تغییرات اقلیمی خواهد بود.

دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این سخنرانی سالانه شامل مسئله مهاجرت و سیاست دفاعی اروپا بوده است.

اورزلا فن در لاین سخنرانی خود را در خصوص  مسئله سلامت جهانی آغاز کرد. وی از روند ناعادلانه واکسیناسیون در جهان انتقاد کرده و گفت :این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ژئوپولیتیک در عصر ما است.

مسئله دفاع نیز از جمله دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود. فن در لاین در ادامه درباره لزوم افزایش توانایی دفاعی اروپا اینگونه سخن گفت: اتفاقات افغانستان نشان می‌دهد اروپا باید ظرفیت دفاعی خود را داشته باشد و آن را افزایش دهد. اتحادیه اروپا باید اراده سیاسی پیدا کند تا نیرویی نظامی بسازد که بدون حمایت آمریکا بتواند مداخله نظامی داشته باشد. اروپا دیگر نمی‌تواند بر قدرت نرم تکیه کند.

وی افزود: اتحادیه اروپا در حال کار کردن با ناتو برای انتشار یک بیانیه مشترک در خصوص افغانستان است.

رئیس کمیسیون اروپا بر لزوم استقلال اروپا از آمریکا در زمینه دفاعی تاکید کرد و گفت کشورهای اتحادیه اروپا باید همکاری‌های اطلاعاتی خود را بهبود ببخشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس