.

انقلاب اسلامی به گونه ای نقش مردم را در تحکیم و افزایش قدرت ایران پررنگ کرده که هیچ ایرانی وطن پرستی نمی تواند نسبت به انتخابات در هیچ کجای جهان بی تفاوت باشد.

به گزارش مشرق مهدی جهان تیغی در کانال تلگرامی خود نوشت: طی روزهای گذشته فیلم هایی از ضرب و شتم برخی رای دهندگان ایرانی توسط معاندین در خارج از کشور منتشر شده است. در این میان حتی فیلم هایی از برخی زنان ایرانی فاقد حجاب اسلامی منتشر شده که در برابر اهانت تعدادی از معاندین فحاش، اصرار به رای دادن دارند. محتوای ظاهری و پیام نهفته در این فیلم‌ها که در مقاطع مختلفی از انقلاب اسلامی با شباهت کم و بیش بسیار اتفاق افتاده، بهانه ای برای یادآوری چند نکته مهم است:

عملکرد و میزان دشمنی برخی کشورهای متخاصم در راس آن دولتمردان آمریکا، انتخابات در جمهوری اسلامی را به نقطه ای رسانده که فراتر از هر سلیقه سیاسی این نظام موجود را قبول داشته باشیم یا نداشته باشیم و یا اساسا چه اعتقادات فرهنگی و مذهبی داشته باشیم، باید برای حفظ ایران پای صندوق رای بیاییم. ایران و مردمش در کمتر دوره ای از تاریخ خود در معرض این همه دشمنی خصمانه و کینه توزانه قرار داشته است.

از سوی دیگر انقلاب اسلامی به گونه ای نقش مردم را در تحکیم و افزایش قدرت ایران پررنگ کرده که هیچ ایرانی وطن پرستی نمی تواند نسبت به انتخابات در هیچ کجای جهان بی تفاوت باشد.  

انقلاب اسلامی فراتر از چارچوب های ظاهری جمهوری اسلامی دایره بزرگتری از ایرانیان را شامل می شود. این دایره به گستردگی افرادی است که مرزبندی سیاسی با دشمنان ایران دارند ولو اینکه حتی با ظواهر فرهنگی و قانونی جمهوری اسلامی فاصله داشته باشند.

در برخی بزنگاه ها ارزش عمل سیاسی درست از سالها اعمال مذهبی فردی بسیار بالاتر می‌رود. چه بسا افراد بزرگی در طول تاریخ انبیاء و یا ائمه اطهار بودند که در اعمال فردی مذهبی سالها پیشگام جامعه خود محسوب می‌شدند ولی به علت عدم یاری به موقع جبهه حق در بزنگاه‌های مهم سیاسی بیشترین ضربه را به دین خدا زده‌اند. در همین روزها در حالی برخی سیاسیون داخلی با ظاهر کاملا مذهبی مانند احمدی نژاد و به نوعی موسوی با هم دست به تحریم انتخابات زدند که برخی زنان بی حجاب یا کم حجاب کیلومترها دورتر از ایران زیر فشار فحش و کتک اصرار به رای دادن داشتند.

طبیعی است که در مقاطعی همچون انتخابات ۱۴۰۰ که پای سرنوشت حرمی به بزرگی جمهوری اسلامی در میان باشد، این عمل زنان بدحجاب رای دهنده در غربت بر سوابق انقلابی برخی از این تحریم کنندگان داخلی انتخابات در این زمانه حساس برتری پیدا کند.

در طول دهه‌های اخیر اخیر کم نبودند افراد غیرمذهبی که با درخشش و ایثار درست و به موقع در بزنگاه هایی همچون ایام مبارزه با رژیم پهلوی و یا دفاع مقدس از برخی عابدان ۰ ۷ ساله حوزوی پیشی گرفتند. بیراهه نیست که بگوییم ثانیه‌هایی در زندگی وجود دارد که عمل درست سیاسی در یاری جبهه حق چه بسا از صدها سال عبادت فردی ارزشمندتر شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    40 6
    این هموطن ها پدر اصلاحات و اسراییل رو با رای دادنشون در اوردن. دمشون گرم.
  • BE ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    24 39
    زن ایرانی وقتی به دنیا میاد که بی حجاب یا کم حجاب ...ندارد -- ایرانی است - هر کسی غرور ملی میهنی داشته باشد این حرکت را میکند ...
  • بی نام‌ IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    18 47
    یک کاری کنید بی حجاب های داخلی هم بیان رای بدن
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    18 0
    سلام.البته این دیدن صرفا یک طرف لیوان است. خوب است،که ادم گاهی وقت برخی خوبی ها رو بگویید. اما یادتان باشد،انهایی که قبل از سال 57 تا انقلاب و زمان جنگ و سختی بودن،انسان ها با خدا و ایمانی بودن. و اگر دل بسته به خدا و قران و اسلام نبود،هرگز موفق نمیشدن در مقابل این ابر قدرت(!) ها بی استن و امپراطوری 2500 سال ایران را کنار بزنن! و روشنفکرها(غربی و ..) و باقی گروه! همگی جرعت تو گفتن به شاه و امریکا رو نداشتن. به گفته های امام خمینی(ویدئوی و متنی) که به یک جستجو در دسترس است مراجعه کنید... هم در مسئله حجاب! و هم در مسئله انسان مومن با خدا (نه سست عنصر ها و ریاکارها و ..) مراجعه کنید. همچنین گفته های ایشان در رابطه با ملی گرایان.. (البته اگر مشرق این پیام رو منتشر کنه! البته گفته ها خود امام هست،هم متن هست و هم ویدئو و صوتش کاملا در دسترس ! در رابطه با حجاب چه گفته و در رابطه با ملی گرای چه گفته! و در رابطه با چه انقلاب چه گفتن و چه کسانی انقلاب و جنگ را انجام دادند و استقامت کردن).
  • ناراضی وضع موجود IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    10 33
    خاک بر سرت خناس کج فهم میگم حجاب آزاد کنید هوادار بعد از این کم نیارید
    • انرژی هسته ای IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      5 1
      حجاب دستور خداست ما که بنده خدا هستیم حق نداریم حرام خدا رو برای خودمون حلال کنیم
  • میثم IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    20 23
    ایرانی بودن این نیست که در ایران باشی و نسبت به حفظ سرزمین بی تفاوت، ایرانی بودن یعنی هر کجای دنیا دلت برای حفظ خاک بتپد و اهانت های بیگانه پرستان تو را سر خورده نکند . خاک کفش این خانمهای بد حجاب شرف دارد بر کسانی که در داخل برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی فرو گذار نبودند. تا میزان حضور مردم را کم رنگ کنند.
  • SE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    49 16
    فکر کنیم کدام خط قرمز را برداشتیم که امروز اینطور سقوط کرده ایم.
  • SE ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    46 16
    بیانات رهبری۱۳۹۶/۱۲/۱۷. دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با رهبر انقلاب. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تبلیغات پرحجم دشمنان و هزینه‌های سرسام‌آور آنان برای اثرگذاری منفی بر مسئله حجاب، گفتند: آن‌همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که در نتیجه آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه‌وکنار روسری از سر بردارند و همه تلاش‌هایشان در این نتیجه کوچک و حقیر خلاصه شد که این، مسئله‌ای نیست اما آنچه بنده را حساس می‌کند، طرح مسئله «حجاب اجباری» از دهان برخی خواص است. ایشان افزودند: این عده که در میان آنها روزنامه‌نگار، روشنفکرنما و آخوند معمّم هم وجود دارد، همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن نتوانسته با آن‌همه هزینه در کشور به نتیجه برساند که ان‌شاءالله این کارشان نادانسته باشد. رهبر انقلاب اسلامی با رد ادعای این افراد مبنی بر اینکه دستور امام راحل درباره حجاب زنان مربوط به همه‌ی زنان نبوده است، گفتند: این حرف غلط است زیرا ما آن زمان بودیم و خبر داریم که امام بزرگوار در مقابل این منکرِ واضح که به‌دست پهلوی‌ها و دنباله‌های آنها در کشور ایجاد شده بود، همچون همه منکرات مثل کوه، محکم ایستاد و گفت حجاب باید وجود داشته باشد. ایشان افزودند: نظام اسلامی با فردی که در خانه خود و در مقابل نامحرم حجاب ندارد، کاری ندارد، اما کاری که در خیابان و در ملأ عام انجام می‌شود در واقع کار و تعلیم عمومی است و برای نظام برآمده از اسلام، تکلیف ایجاد می‌کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: کار حرام، بزرگ و کوچک ندارد و آنچه حرام شرعی است، نباید به صورت آشکار انجام شود، زیرا شارع اسلامی بر حکومت تکلیف کرده مانع انجام حرام علنی شود. ایشان با ردّ حرف برخی افراد مبنی بر اینکه باید اجازه داد مردم خودشان حجاب را انتخاب کنند، گفتند: این حرف را درباره همه گناهان اجتماعی می‌توان گفت؛ مثل آن که بگویند فروش مشروبات الکلی آزاد شود و هر کس خواست بخورد یا نخورد؛ آیا این حرف درست است؟
    • CO ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      7 51
      شما توی سوئد چه کار میکنید؟
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 14
    در برخی بزنگاه ها ارزش عمل سیاسی درست از سالها اعمال مذهبی فردی بسیار بالاتر می‌رود. چه بسا افراد بزرگی در طول تاریخ انبیاء و یا ائمه اطهار بودند که در اعمال فردی مذهبی سالها پیشگام جامعه خود محسوب می‌شدند ولی به علت عدم یاری به موقع جبهه حق در بزنگاه‌های مهم سیاسی بیشترین ضربه را به دین خدا زده‌اند. در همین روزها در حالی برخی سیاسیون داخلی با ظاهر کاملا مذهبی مانند احمدی نژاد و به نوعی موسوی با هم دست به تحریم انتخابات زدند که برخی زنان بی حجاب یا کم حجاب کیلومترها دورتر از ایران زیر فشار فحش و کتک اصرار به رای دادن داشتند.
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 1
    یعنی چی!بی حجاب ورای به اسلام!؟
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    این علاوه براینکه بی حجابه،انگار مسته !؟
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    27 0
    با هیچ بهانه ای نباید احکام الهی را کمرنگ کرد و گرنه منجر به سقوط خواهد شد و جمهوری اسلامی با حرام باقی نخواهد ماند.
  • علی GB ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 2
    آفرین! زیرکی ست! استراتژی مُدبّرانه ،حکیمانه و عادلانه ایست! فراتر از دایره ها،خط ها، نام ها و محدودیت ها! "خوبی و آزادگی" میزان است؛ معیار است! هر که خوبی و آزادگی را دوست دارد، یار و دوست ماست! چنین فلسفه ای ما را قوی تر می کند. علی
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    8 0
    با توجه به وضعیت جامعه اگر حجاب قانون نباشد به خدا ایران در بین گشور های اسلامی بی حجاب ترین می‌شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس