حماس

جنبش حماس طی بیانیه‌ای درباره تداوم حملات صهیونیست‌های افراطی علیه محله الشیخ جراح در قدس اشغالی هشدار داد.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در خصوص تداوم حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی هشدار داد.

«محمد حماده» سخنگوی حماس در شهر قدس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به اشغالگران اسرائیل درباره عواقب باز گذاشتن دست گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست به مردم ما در قدس به ویژه الشیخ جراح، هشدار می‌دهیم».

در ادامه این بیانیه که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری آناتولی منتشر شد، آمده است که آن‌چه این گروه‌ها با حمایت ارتش اسرائیل انجام می‌دهند، تنها موجب افزایش پایبندی مردم فلسطین به حقوقشان و تاکیدشان بر بازپس‌گیری آن می‌شود و این اقدامات در واقع موتور محرکه انتفاضه‌ای وسیع علیه رژیم صهیونیستی می‌شود.

وی در ادامه از جوانان انقلابی قدس خواست که آرامش شبانه اشغالگران را با درگیری‌ در محله‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌های قدس، از آنها سلب کنند تا اشغالگر بداند که پیروزی قدس و نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) هنوز دارای فصل‌های مستمر است تا زمانی که دشمن دست از سر آن و ساکنانش بردارد.

این در حالی است که  شهرک‌نشینان صهیونیست، شب گذشته به منازل و خودروهای فلسطینی‌ها در محله «الشیخ جراح» واقع در قدس اشغالی حمله کردند و با تشدید درگیری‌ها، پلیس رژیم صهیونیستی کلیه راه‌ها و جاده‌های منتهی به این محله را مسدود کرد.

«فادی الهدمی» وزیر امور قدس فلسطین، تصریح کرد که در جریان درگیری‌های شب  گذشته در الشیخ جراح، جنایات وحشیانه‌ای با مشارکت نیروهای پلیس و صهیونیست‌های افراطی صورت گرفت و طی آن، دست‌کم ۲۰ فلسطینی از ساکنان این محله مجروح شدند. این جنایات با هدف اخراج فلسطینی‌ها با توسل به زور صورت می‌گیرد و جامعه بین‌الملل باید بدون تاخیر و به سرعت این تجاوزها را متوقف کند و حمایت بین‌المللی را برای مردم فلسطین فراهم سازد.

محله الشیخ جراح از چندی پیش در پی تهدید و حمله صهیونیست‌ها برای خالی کردن خانه‌های این محله و بیرون کردن فلسطینی‌ها از منازل خود به صحنه درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست تبدیل شده است.

تاکنون اشغالگران، ۲۸ خانواده فلسطینی در الشیخ جراح را به کوچ اجباری و تحویل منازلشان به جمعیت‌های شهرک‌نشینی تهدید کرده‌اند. تصمیم رژیم صهیونیستی برای اخراج ساکنان محله «الشیخ جراح» و واگذاری آن به یهودیان در ماههای گذشته موجی از محکومیت‌ها و انتقادات جهانی را موجب شده است. مسأله‌ای که در کنار یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، از عوامل اصلی آغاز جنگ ۱۲ روزه غزه به شمار می‌رود. به دلیل همین واکنش‌ها رژیم صهیونیستی اجرای حکم دادگاه فرمایشی خود را در خصوص این محله به تأخیر انداخته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس