نیاسر

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: بخش عمده‌ای از کاهش بیش از ۲۰ درصدی در میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۲، بخشی از کارنامه دولت روحانی و حامیان او در جریان غربگرا است.

به گزارش مشرق، مالک شریعتی نیاسر  در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، ۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد در شرایطی برگزار شد که از یک سو مطالبه و انتظار عمومی برای تغییر به بالاترین حد خود رسیده و از سوی دیگر شاهد مؤلفه های متعددی از جمله کرونا، اخلال داخلی، تحریم خارجی و توحش دشمنان برای ضربه به نظام بودیم، گفت: با این حال مهم ترین عامل برای انصراف مردم از مشارکت، اوضاع اسفبار در اقتصاد، معیشت و سفره مردم و به ویژه عدم صداقت مدیران ارشد اجرایی با مردم و به حساب نیاوردن آنها بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شوک های ارزی، بنزینی، مرغی، بورسی، تحریمی و کرونایی که به پیکره نحیف سفره و جیب مردم ضربه وارد شد، یادآور شد: تنها اعتماد راسخ و عمیق مردم به اصل نظام و رهبری و راه شهدا بود که توانست حضور حماسی مردم به ویژه در ایرانیان خارج از کشور را رقم بزند.

وی افزود: اکثریت قاطع این مردم رأی داده و یا نداده همان هایی هستند که در فضای شهادت حاج قاسم عزیز در خیابان های ایران خروشیدند و مگر شهید سلیمانی عزیز جز سربازی مردم، انقلاب و رهبری شأن دیگری برای خود قائل بود؟ پس موضوع پیام قاطع نارضایتی از وضع موجود همراه با مطالبه و امید به تغییر جدی از سوی منتخبان بود.

شریعتی نیاسر در ادامه میزان مشارکت مردم در هر انتخابات که همراه با تغییر در جریان حاکم است را شاخصی از موفقیت عملکرد و کارنامه صاحبان و بانیان وضع موجود دانست و افزود: از این رو بخش عمده ای از کاهش بیش از ۲۰ درصدی در میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۲، بخشی از کارنامه دولت آقای روحانی و حامیان او در جریان غربگرا است، همچنان که در انتقال شورای شهر اول تهران به شورای دوم اینگونه بود.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: سیاسی کاری، منفعت طلبی، جنگ قدرت و درگیری و انحلال در نخستین دوره شهر تهران باعث عدم اقبال مردم در حضور در انتخابات دوره دوم آن شد به طوری که رکورد پایین ترین مشارکت تاریخ جمهوری اسلامی همچنان در کارنامه عملکرد جریان پرمدعا و تندروی دوم خرداد باقی مانده است.

وی همچنین تصریح کرد: از طنز تلخ این روزها نیز بگذریم که شهردار منتخب شورای دوم تهران، پاسخگوی این تناقض نیست که شهردار یک شورای ۱۳ درصدی بد است یا خوب که امروز خود را همراه با پهلوی و رجوی، صاحب قطعه ای مبهم از کیک سیاه تحریم انتخابات و میراث دار عدم مشارکت بخشی از مردم جا زده است.

شریعتی نیاسر اضافه کرد: به هر حال در آن مقطع، آبادگران در حضور همه عناصر تابلودار جریان دوم خرداد پیروز شد و با خدمتگزاری مناسب توانست مردم را امیدوار کرده و مشارکت دوره بعد را پرشور رقم بزند؛ شیرینی آن دوره آنچنان در ذائقه مردم تهران باقی ماند که سرلیست آن، مهندس چمران در انتخابات دوره اخیر نیز نماد اعتماد و خدمت نزد مردم شده و همراه با خوشنامی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در انتخاباتی کاملا رقابتی با حضور فهرست های متعدد، مختلف و حنای بی رنگ امضای صاحب تکرار به پیروزی قاطع رسید و عدم اقبال مردم به رئوس جریان های مدعی اصلاحات و اعتدال را به رخ کشید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری نیز علیرغم ادعاهای اولیه، همه سلیقه ها حضور داشتند، بیان کرد: هم مدعی دولت سوم روحانی و هم مدعی دولت سوم اصلاحات، با تندترین ادبیات و بی شرمانه ترین اتهامات در صحنه حاضر شدند و حتی اسامی حامیان و اعضای کابینه احتمالی خود را از میان تندروترین عناصر سیاسی اعلام کردند؛ چه می توانستند بگویند که نگفتند و از چه ابزار داخلی مثل سیاسی کردن حجاب و اینترنت و ابزار خارجی همچون برجام و FATF می شد بهره ببرند که نبردند؟ پاسخ آن است که هرچه در چنته داشتند رو کردند و پاسخ بزرگ را از مردم شنیدند: «خیر».

وی افزود: مردمی که ۸ سال به حساب نیامده بودند، تنها ۸ ساعت و ۸ دقیقه آنها را بر صفحه تلویزیون تحمل کردند؛ مردم به اخلاق همراه اقتدار، متانت همراه قاطعیت، عزت همراه خضوع نزد مردم و کارنامه همراه برنامه رأی داده و صداقت، توانمندی، تحول خواهی، فسادستیزی و جوان گرایی را برگزیدند نه سیاسی کاری، سهم خواهی و منفعت طلبی.

شریعتی نیاسر در ادامه ضمن تشکر از مردم برای حضور پرشور در انتخابات با اشاره به وظایف دولت آینده گفت: مهم ترین دستور کار دولت آینده، احیا و بازسازی بخشی از سرمایه اجتماعی آسیب خورده جمهوری اسلامی نزد مردم است که ناشی از بدعملی های کنونی بوده و سایر نکات همه ذیل این مهم تعریف می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: طراحی چند تغییر محسوس، ملموس، ماندگار و غیرحبابی در معیشت مردم همراه با طراحی و اجرای برنامه های تحولی میان مدت و بلندمدت، تعیین تکلیف فوری رویکرد اقتصادی دولت سیزدهم و تعیین فرمانده واحد برای تحول اقتصادی و پرهیز از چنددستگی در دستگاه های مهم اقتصادی کشور به نام چتر گسترده همکاری با همه ضروری است.

وی در ادامه عمل به وعده های اساسی، شایسته گزینی، جوان گرایی و فسادستیزی را برای تحقق تحول همه جانبه ضروری دانست و افزود: مجلس آماده همکاری و برادری بوده اما مجلس رأس امور برادر بزرگ تر دولت است و ضمن دلسوزی، همکاری و همراهی، حتما شأن ریل گذاری و نظارتی خود را حفظ خواهد کرد که این بزرگ ترین کمک به دولت سیزدهم خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در عمل به فرموده های رهبر انقلاب، احدی از همکاران ما در مجلس شخصا داوطلب اخذ مناصب دولتی نبوده و کسی را نیز تحمیل نمی کند تا دست رئیس جمهور منتخب باز بوده و البته از هیچ مساعدتی دریغ نمی کنیم.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    نطق عالی بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس