ترکیه: نظامیان بیشتری به افغانستان اعزام نمی‌کنیم - کراپ‌شده

وزیر دفاع ترکیه گفت که آنکارا در این برهه قضد افزایش حضور نظامی در پایتخت افغانستان را ندارد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع ترکیه  چهارشنبه گفت که این کشور قصد ندارد نیروهای بیشتری را برای محافظت از «فرودگاه کابل» به افغانستان بفرستد.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفت: «ما در حال حاضر در افغانستان حضور داریم و بحث اعزام نیروهای نظامی بیشتر به آنجا برای محافظت از فرودگاه کابل مطرح نیست.»

ترکیه به تازگی اعلام کرد که نیروهای این کشور قصد دارند پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از فرودگاه کابل محافظت کنند.

دولت آمریکا اعلام کرده که خروج نیروهایش از افغانستان را با هماهنگی کامل با متحدان آغاز کرده و روند آن را تا ۱۱ سپتامبر به اتمام می‌رساند. «جوبایدن» رئیس جمهور  آمریکا مدتی پیش اعلام کرد که تمام نیروهای آمریکایی تا پیش از ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج خواهند کرد.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه اخیرا با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت که در پایان این روند، ترکیه تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب وضعیت موجود خواهد بود.

اردوغان گفت که پس از اتمام روند خروج نیروهای بین‌المللی، ترکیه تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب وضعیت موجود در افغانستان است. پیش از این گزارش شد که امنیت فرودگاه به نیروهای ترکیه واگذار می‌شود.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل  ناتو نیز گفته است که گفت‌وگو با ترکیه در مورد تأمین فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای بین‌المللی جریان دارد. پیش از این «سهیل شاهین» از اعضای مذاکرات کننده هیات طالبان خواستار خروج نیروهای ترکیه همزمان با نیروهای خارجی و آمریکایی از افغانستان شده بود.

شاهین در زمینه  تمایل ترکیه برای حفظ نیروهای این کشور و اداره فرودگاه بین‌الملل حامد کرزی گفت که نیروهای ترکیه باید از افغانستان خارج شوند. طی ۲۰ سال گذشته اداره فرودگاه کابل برعهده ناتو بوده و این سازمان تاکنون به درخواست دولت افغانستان برای واگذاری مسئولیت این فرودگاه طفره رفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 12
    امریکا و روسیه افغانستان رو ترک کردند ولی این اردوغانه دیکتاتور در توهم امپراطوریه
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 7
      سلام.اشتباه می کنید.ترک نکردن! این نوکرشون رو گذاشتن اونجا! درست مثل عراق،اذربایجان و سوریه و .. که اونجا هستن و برای ارباب نوکری میکن! بی دردسر که فردا کسی بگه! غیرمسلمان در کشور مسلمان چه کار میکه! و راحتر کارها رو انجام بده! .. ترکیه و حاکمیت امروز ان کاملا با نظام غرب است..! و برنامه انها را اجراء میکند.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    6 5
    ترکیه جایی که وارد بشه دیگه خارج نمیشه تمام
  • ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 6
    کاش یک نفر به اردوغان می گفت سربازانت را به کشتن نده چون طالبان آنقدر امریکایی ها را کشت تا اینکه فرار کردند و روسیه هم طعم ضربات افغانی ها را هنوز می چشد و جرات نزدیک شدن به افغانستان را ندارد
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      13 2
      ترکیه چهارتا پهباد بایراکتار بفرسته طالبان دنبال سوراخ موش میگرده کجا رو گرفتی ترکها استاد جنگ هستند
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      9 2
      طالبان و افغانستان برای اردوغان عدد محسوب نمیشه
  • بابک آزری 2 IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    9 2
    نیرو نمیفرسته پهپاد میفرسته :)
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 0
    ترکیه استاد نابود کردن تروریست هاست چون 30 ساله تجربشو داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس