اردوغان

رئیس جمهور ترکیه در گفتگویی با روزنامه‌نگاران اعلام کرد که تنها خواسته کشورش درباره افغانستان ایجاد ثبات فوری در افغانستان است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مسیر بازگشت از سفر بوسنی و هرزگووین و مونته‌نگرو در گفتگویی با روزنامه‌نگاران اعلام کرد که تنها خواسته کشورش درباره افغانستان ایجاد ثبات فوری در کابل است.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفت: ما آماده ارائه هر نوع کمکی در این زمینه هستیم. تنها کافی است که طرف افغان نیز همین رویکرد را اتخاذ کند.

رجب طیب اردوغان با بیان اینکه تمامی گزینه ها نسبت به شرایط مختلف (درباره کارکنان سفارت در کابل) روی میز است تاکید کرد که اولویت آنکارا حفظ امنیت کارمندانش است.

اظهارات اردوغان در حالی بیان شد که فرودگاه کابل در چند روز اخیر صحنه حملات تروریستی و کشته و مجروح شدن بسیاری بوده است.

عصر روز پنجشنبه، انفجاری انتحاری در فرودگاه کابل که شاخه خراسان گروهک تروریستی داعش مسئولیت آنرا به عهده گرفت، منجر به کشته شدن دست کم ۱۷۰ تن از جمله ۱۳ نظامی تروریست آمریکایی شد.

این در حالیست که ضرب الاجل خروج نیروهای بیگانه از خاک افغانستان برای تاریخ ۳۱ آگوست (۹ شهریور) مقرر شده است.

وی همچنین در خصوص سامانه دفاع موشکی ساخت روسیه نیزگفت: ما در خرید واحد دوم اس -۴۰۰ روسیه شکی نداریم. ما با روسیه گام های زیادی را بر می داریم، چه اس ۴۰۰ و چه سایر موضوعات در صنعت دفاعی. ما از هواپیماهای روسی استفاده کردیم. در آخرین گفتگوی تلفنی خود (با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه)، ما این موضوع را مورد بحث قرار دادیم. وقتی به روسیه می روم، همه چیز را دوباره مورد بحث قرار می دهیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 10
    چشات خیلی چیزا میگه رجب!! برو استغفار کن یواشکی
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 8
    سلام.شما تروریست نفرست و دست از نوکری برای غرب بردار! نمی خواد به فکرشون باشی..! ..سالها سال کلی تروریست به دستور اربابت فرستادی تویه سوریه،هنوز هم دست بر نمیدارید! اینقدر پایگاه نظامی زدی،که دیگه جا سوزن انداختن نیست!
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      3 0
      سلام باشه
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    ترکیه چرا خواهان ثبات عراق و سوریه ولیبی و قفقاز و قره باغ نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس