واشنگتن

فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه خبر داد که نیمی از روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

به گزارش مشرق،  «فرانک مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه گفت که تقریبا نیمی از روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «پیش از خروج نیروهای آمریکایی و بین‌المللی برخی توافق‌های سیاسی در افغانستان باید صورت بگیرد و دولت افغانستان برای این موضوع تمایل دارد اما مطمئن نیستم که طالبان نیز برای آن تمایل داشته باشد. هم اکنون زمان آن بوده و این زمان بسیار کوتاه شده است».

مک‌کنزی اضافه کرد که برنامه‌ها برای حفاظت از فرودگاه کابل پس از تکمیل خروج آمریکا از افغانستان بسیار پیشرفته بوده اما افزود که وی در حال حاضر هیچگونه جزئیاتی به دلایل تاکتیکی و جلوگیری از هرگونه حملات به این نیروها، ارائه نخواهد داد.

رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام کرد که تمام نظامیان این کشور  تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد و پس از ۲۰ سال واشنگتن به جنگ افغانستان همزمان با تشدید خشونت و ناامنی پایان خواهد داد.

از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۲۳۰۰ نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته و ۲۰ هزار نفر نیز در این مدت زخمی شدند و همچنین از سال ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۱۰۰ هزار شهروند افغان نیز در طولانی ترین جنگ آمریکا کشته و زخمی شدند.

همزمان با اعلام خروج نیروهای خارجی از افغانستان، دولت انگلیس اعلام کرد این کشور در جنگ ۲۰ ساله افغانستان ۳۱ میلیارد دلار هزینه کرده و نظامیان این کشور ماه آینده از این کشور خارج می‌شوند.

ارتش انگلیس به طور رسمی در سال ۲۰۱۴ بخش زیادی از نظامیان خود را از افغانستان خارج کرده و پس از آن تنها ۷۵۰ نظامی این کشور به آموزش و مشورت نیروهای افغان در این کشور باقی مانده بودند.

انتظار می‌رود که اکثر این نیروها طی ماه آینده میلادی خاک افغانستان را ترک و به انگلیس بازگردند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس