کد خبر 1237396
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
جو بایدن - نمایه

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رئیس جمهور افغانستان در کاخ سفید گفت که حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی واشنگتن از کابل پایان نخواهد یافت.

به گزارش مشرق، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان که به آمریکا سفر کرده گفت که افغانستان وارد مرحله جدیدی از مشارکت با آمریکا شده است.

وی که این سخنان را در جریان دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مطرح می‌کرد، افزود: « نیروهای افغانستانی پایگاه‌های نظامی (که نیروهای ناتو در آن مستقر بوده‌اند) در شمال کشور تحویل گرفته‌اند».

بیشتر بخوانید:

بلایی که آمریکا بعد از ۲۰ سال سر افغانستان آورد

بایدن نیز در این دیدار گفت: «مشارکت میان آمریکا و افغانستان هرگز به پایان نخواهد رسید و افغانستانی‌ها نیازمند تعیین سرنوشت کشورشان هستند».

وی در ادامه اضافه کرد: «نیروهایمان از افغانستان خارج می‌شوند اما حمایت ما چه در عرصه نظامی، سیاسی یا اقتصادی به پایان نخواهد رسید».

روز گذشته نیز یک مقام آمریکایی خبر داد که طی دو هفته آینده بخش عمده‌ای از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام آمریکایی اضافه کرد که واشنگتن ۶۵۰ نظامی در افغانستان برای حمایت از دیپلمات‌ها باقی خواهد گذاشت.

فرماندهی مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه گذشته خبر داد که عملیات خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بیش از ۵۰ درصد تکمیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • انرژی هسته ای IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    منظورش اینه که حمایت از کشت وکشتار مردم بی گناه و به خاک سیاه نشاندن آنها پایان نخواهد یافت حمایتت بخوره تو سرت عمو بایدن
  • یک افغانستانی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    منظور بایدن این هست که همچنان به دولت فاسد فغانستان پول و کمک میدهیم.طالبان هم که در جاده ها ایست بازرسی دارد و از مردم و حتی دولت مالیات سنگینی میگیرد در واقع از این جیب به اون جیب هست.تا زمانی که پشتون ها در قدرت باشند وضعیت تغییر نمیکند حال چه طالب باشد چه دولت اشرف غنی
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    خوابت نبره. جو چرتی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس