کد خبر 1236813
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
۹۰۰ مامور مخفی آمریکا

برخی گزارش ها حاکی است مخاطرات کارزارهای سیاسی در دولت قبلی آمریکا همچنین باعث ابتلا ۹۰۰ مامور مخفی از جمله محافظان شخصی رئیس جمهوری آمریکا به ویروس کرونا شد.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: نتیجه تحرکات بی ملاحظه رئیس جمهوری قبلی، کار دشواری را بر ماموران مخفی مسئول محافظت از شخص رئیس جمهوری، معاون رئیس جمهوری و خانواده های مرتبط با آنها را در میانه همه گیری ویروس کرونا، وارد ساخت که باعث ابتلا حدود ۹۰۰ مامور مخفی آمریکا به این ویروس مرگبار شد.

نیویورک تایمز نوشت: یک نهاد دیده بان آمریکایی موسوم به «شهروندان برای مسئولیت و اخلاق» (CREW) در واشنگتن، دونالد ترامپ رئیس جمهوری قبلی آمریکا را به علت راه اندازی و حضور در  همایش های سیاسی انتخاباتی (بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی) مسبب و مسئول ابتلای این تعداد از ماموران مخفی آمریکایی به ویروس کرونا دانسته است.

بنابر قانون «آزادی اطلاعات» این گروه با دسترسی به سوابق و داده ها متوجه شد که در یک دوره یکساله از مارس ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ این تعداد از ماموران مخفی مبتلا به ویروس کرونا شده اما اطلاعات دقیق تر و کامل تری در این زمینه قابل دسترس نبوده است.

آزمایش ابتلا به ویروس کرونا ۴۷۷ مامور ویژه، ۲۴۹ مامورانی که با یونیوفرم اقدام به محافظت می کنند و  ۱۳۱ نفر از کارکنانی که  در رده های ارشد و موقعیت های خاص فعال بودند، مثبت بوده است.

نیویورک تایمز  نوشت: جمله این افراد در برگیرنده سرویس مخفی در آمریکا به شمار می روند که وظیفه محافظت از جان سران سیاسی در این کشور از جمله شخص رئیس جمهوری و خانواده وی را برعهده دارند.

مسئولان رده بالای بهداشت و درمان و همچنین رسانه های آمریکایی طی همه گیری ویروس کرونا در آمریکا بارها دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به خاطر رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی دوران کرونا مورد انتقاد قرار داده و گفته بودند وی حتی باعث می شود تا محافظان شخصی خود را با این رفتار در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دهد.

دونالد ترامپ مهرماه سال ۱۳۹۹ و درست یک ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از ابتلا خود و همسرش به کووید-۱۹ خبر داد، وی مدتی برای درمان در بیمارستان بستری شد.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۱۸۰ میلیون نفر رسیده که شمار جان باختگان مبتلا به این ویروس از مرز سه میلیون  و ۹۰۰ هزار نفر عبور کرد.

آمریکا با بیش از ۳۴ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ که از این تعداد نیز بیش از ۶۱۸ نفر جان باخته اند، باوجود واکسیناسیون سراسری، اما همچنان کانون شماره یک شیوع این ویروس درجهان شناخته می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس