اسرائیل

منابع خبری گزارش دادند که پس از پافشاری‌ تل‌آویو برای ربط دادن پرونده تبادل اسرا به مسائل انسانی غزه، این رژیم بعد از هشدارهای مکرر مقاومت، از مواضع خود کوتاه آمد.

به گزارش مشرق، علی‌رغم بروز نشانه‌هایی درباره احتمال عقب‌نشینی تل‌آویو از موضع لجوجانه خود در ربط دادن پروند اسرا به مسائل انسانی غزه، همچنان فضایی آکنده از تنش بر گفت‌وگوهای تلفنی تل‌آویو با میانجی مصری حاکم است و مقاومت نیز هشدارهای خود را درباره بازگشت به تنش تکرار کرده است.

بر اساس گزارش امروز (پنجشنبه) روزنامه «الاخبار»، به‌رغم آنکه قاهره به گروه‌های مقاومت اطلاع داده که کابینه تل‌آویو با تداوم فضای آرام از موضع خود پا پس خواهد کشید، گروه‌های مقاومت آماده‌سازی خود را برای بازگشت به تنش با دشمن آغاز کرده‌اند.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد که همچنان مسئله تبادل اسرای صهیونیست در مذاکرات تثبیت آتش‌بس گنجانده می‌شود و آن هم در حالی که غزه به میانجی مصری مدت زمانی مهلت داده تا با رایزنی موضع تل‌آویو را تغییر دهد.

الاخبار می‌گوید که مقاومت بنا دارد پله‌پله وارد تنش شود و چنانچه شرایط ایجاب کرد، به درگیری فراگیر ورود پیدا کند.

طبق این گزارش، مقاومت فلسطین در کنار هشدارهای جدی به تل‌آویو، همچنان بر موضع خود مبنی بر عدم امتیازدهی در پرونده اسرا و عدم ربط این پرونده به دیگر مسائل  پافشاری دارد.

 پس از گذشت یک هفته از پافشاری تل‌آویو بر موضع خود مبنی بر صدور اجازه بازسازی به غزه تنها در صورت تبادل اسرا، برخی منابع به الاخبار گزارش دادند که تل‌آویو اخیرا شرط خود را تنها به دریافت اطلاعات درباره اسرا تنزل داده است. با این حال مقاومت همچنان بر موضع خود مصر است و به تل‌آویو هشدار داده که زمان در حال از دست رفتن و «فشار بزرگ» در حال نزدیک شدن است.

الاخبار با اشاره مجدد به اینکه مقاومت ضرب‌الاجلی کوتاه‌مدت به میانجی‌ها داده است، می‌آورد که رزمندگان در حال آماده‌سازی خود را برای احتمال درگیری با دشمن در آینده نزدیک هستند.

این روزنامه لبنانی می‌گوید، دستگاه اطلاعات مصر طی روزهای گذشته تماس‌هایی با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برقرار کرده تا فضای آرام را همچنان پابرجا نگاه دارد و وضعیت به درگیری کشیده نشود و بتواند موضع تل‌آویو را تغییر دهد.

این در حالی است که حماس به طرف مصری اطلاع داده گروه‌های مقاومت تصمیم گرفته‌اند فشارهای خود را در طول مرزهای نوار غزه به عنوان گام اولیه افزایش دهند و تأکید کرده‌اند که در صورت تلاش تل‌آویو برای برهم زدن قواعد درگیری با قدرت به آن‌ها پاسخ خواهند داد.

منابع یادشده به الاخبار همچنین به الاخبار خبر دادند که نشانه‌های مثبتی از طرف تل‌آویو به طرف مصری مخابره شده و آن اینکه اگر طی روزهای آینده فضای آرام پابرجا بماند، تل‌آویو در مواضع خود در قبال نوار غزه تجدید نظر خواهد کرد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، روز سه شنبه هفته جاری به رژیم صهیونیستی و متحدانش درباره تعلل و تاخیر در شکستن حلقه محاصره غزه و پایبند نبودن آن‌ها به اقدامات برای رفع محاصره و کارشکنی‌ها در روند بازسازی باریکه غزه هشدار داده بود.

حماس تأکید کرده بود که ملت بزرگ فلسطین و مقاومت هرگز در برابر دشمن سکوت نخواهند کرد و به آن‌ها باج نخواهند داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین خاطر نشان کرده بود که مقاومت فشار بر ملت خود را نمی‌پذیرد و اجازه نخواهد داد پرونده‌ها با هم خلط شوند و اسرا تنها در مقابل اسرا آزاد می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس