کد خبر 1236868
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
ریابکوف

وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد در دفاع از تمامیت ارضی خود، اقدامی مشابه آنچه را که انگلیس روز گذشته در دریای سیاه انجام داد؛ بی پاسخ نخواهد گذاشت.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه هشدار داد تکرار اعمال تحریک آمیز مشابه آنچه ناوشکن انگلیسی در ۲۳ ژوئن (۲ تیر) انجام داد، از سوی هر که باشد، عواقب جدی در پی خواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد که امنیت روسیه در اولویت است و اگر چه مسکو راه منطق را در پیش گرفته و خواستار احترام دیگر کشورها به قوانین بین الملل است؛ اما اگر این موضع (دوستانه) روسیه راه به جایی نبرد؛ این کشور برای حراست از مرزهای خود به قوای مسلح متوسل خواهد شد.

ریابکوف در ادامه این هشدار افزود: «چنانچه همکاران (غربی) ما متوجه نمی شوند، (باید این را بگویم که) ما نه تنها مسیر هدف بلکه خود هدف را نیز می توانیم بمباران کنیم».

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که مسکو حادثه ورود ناوشکن انگلیسی به آب های روسیه در دریای سیاه را تحریکی چندش آور تلقی می کند. این امر محتمل است که طی روزهای آتی، سفیر انگلیس در روسیه نیز به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شود.

پیشتر روسیه از احضار وابسته نظامی انگلیس در مسکو به علت حضور ناوشکن انگلیسی در مرزهای آبی روسیه در دریای سیاه خبر داده بود.

البته، مرکز مطبوعاتی وزارت دفاع انگلیس روز گذشته با صدور بیانیه‌ای، شلیک هشدار یک هواپیمای روسی به یک فروند ناو جنگی خود را پس از نقض آبهای سرزمینی روسیه در دریای سیاه، تکذیب کرد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه هیچ هشداری داده نشده، ادعا شده است: کشتی نیروی دریایی سلطنتی مطابق با قوانین بین المللی در حال عبور ایمن از آبهای سرزمینی اوکراین بوده است.

وزارت دفاع روسیه پس از اقدام لندن مبنی بر تکذیب این رویداد، فیلم این شلیک اخطارآمیز را منتشر کرد.

پیش از ظهر روز گذشته یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی «دیفندر» به دلیل نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه «فیولنت» در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو « ۲۴ ام» روسیه نیز به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و مسیر حرکت آن را بمباران کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    نقشه آمریکا و متحدانش همیشه این بوده که روسیه، چین، کشورهایی که مشکل داره باهاشون رو تجزیه کنه. امیدوارم روزی آمریکا به چهار کشور تجزیه بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس