زاخارووا: هدف رزمایش ناتو -اوکراین، بی ثباتی مرزهای روسیه است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به برگزاری مانورهای نظامی ناتو- اوکراین، اهداف برگزاری این رزمایش ها را تحریک روسیه و مستقر کردن سلاح های ناتو در مرزهای این کشور عنوان کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی گفتگویی زنده در یک کانال شبکه یوتیوب گفت که رزمایش مشترک اوکراین و ناتو تحریکی در جهت ایجاد بی ثباتی مداوم در امتداد مرزهای روسیه است.

بیشتر بخوانید:

دمشق: حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی بوده و فورا باید پایان یابد

زاخارووا با اشاره به این مسئله که طی سال میلادی جاری ناتو هفت رزمایش در اوکراین برگزار می کند، گفت: «ما به خوبی متوجه هستیم که این رزمایش ها دو هدف جهانی را دنبال می کنند. اولین هدف، برقراری بی ثباتی بدون پایان در امتداد مرزهای روسیه است. این اقدامی تحریک آمیز است و آنها به دنبال برانگیختن واکنش ما هستند. در عین حال، ضروری است که پاسخ و عکس العملی نشان داده شود چرا که روسیه کشور مستقلی است و مرزهای مستقل دارد. اینکه طوری وانمود می کنند که عکس العمل ما اقدامی خصمانه است، خود فعالیتی تحریک آمیز تلقی می شود».

وی با بیان اینکه دومین هدف رزمایش های ناتو نقض توافقات موجود است ادامه داد: «هدف دوم این است که انواع مختلف تجهیزات و ادوات نظامی را به مناطق سرزمینی اوکراین انتقال دهند و بگذارند همانجا بمانند».

 تحرکات ناتو در مرزهای روسیه در اروپای شرقی علی الخصوص به بهانه برگزاری رزمایش های مشترک با اوکراین افزایش چشمگیری داشته است. اخیراً یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی «دیفندر» به دلیل نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه «فیولنت» در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو «۲۴ ام» روسیه نیز به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و مسیر حرکت آن را بمباران کرد.

همچنین لازم به ذکر است که کمک های مالی و نظامی آمریکا به اوکراین و همچنین احتمال عضویت این کشور در ناتو نیز در راستای سیاست های تقابل جویانه واشنگتن صورت می پذیرد. در همین راستا و طی سال جاری میلادی، واشنگتن دو بسته کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده که روی هم رفته ۲۷۲ میلیون دلار ارزش دارند.

از سال ۲۰۱۴ که شبه جزیره کریمه به خاک روسیه ضمیمه شد؛ آمریکا حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    باید جواب دندان شکنی به رزمایش آمریکا داد در غیر اینصورت آمریکا و ناتو بشدت مرزهای روسیه رو نا امن میکنن.
  • رشید IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    روس ها باید کریمه را پس دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس