روسیه: دفعه بعد شناورهای انگلیسی را بمباران می‌کنیم

روسیه برای ابلاغ هشداری شدید اللحن درباره هرگونه تعرض به حریم آبی این کشور در اطراف شبه جزیره کریمه، سفیر انگلیس در مسکو را احضار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، روسیه امروز پنجشنبه با احضار سفیر انگلیس، هشدار داد چنانچه نیروی دریایی این کشور، بار دیگر به اقدامات تحریک آمیز در آب‌های فراساحلی کریمه دست بزند؛ شناورهای انگلیسی مستقر در دریای سیاه را بمباران خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه احضار شد

پیش از ظهر روز گذشته یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی «دیفندر» به دلیل نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه «فیولنت» در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو «۲۴ ام» روسیه نیز به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و مسیر حرکت آن را بمباران کرده است.

البته، مرکز مطبوعاتی وزارت دفاع انگلیس روز گذشته با صدور بیانیه‌ای، شلیک هشدار یک هواپیمای روسی به یک فروند ناو جنگی خود را پس از نقض آب‌های سرزمینی روسیه در دریای سیاه، تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید:

دفاع جانسون از ورود ناوشکن‌ها به آب‌های بین‌المللی

در این بیانیه با اشاره به اینکه هیچ هشداری داده نشده، ادعا شده است: کشتی نیروی دریایی سلطنتی مطابق با قوانین بین المللی در حال عبور ایمن از آب‌های سرزمینی اوکراین بوده است.

پیش از احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه، «سرگئی ریابکوف» معاون این وزارتخانه هشدار داد تکرار اعمال تحریک آمیز مشابه آنچه ناوشکن انگلیسی در ۲۳ ژوئن (۲ تیر) انجام داد، از سوی هر که باشد، عواقب جدی در پی خواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد که امنیت روسیه در اولویت است و اگر چه مسکو راه منطق را در پیش گرفته و خواستار احترام دیگر کشورها به قوانین بین الملل است؛ اما اگر این موضع (دوستانه) روسیه راه به جایی نبرد؛ این کشور برای حراست از مرزهای خود به قوای مسلح متوسل خواهد شد.

ریابکوف در ادامه این هشدار افزود: «چنانچه همکاران (غربی) ما متوجه نمی‌شوند، (باید این را بگویم که) ما نه تنها مسیر هدف بلکه خود هدف را نیز می‌توانیم بمباران کنیم».

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    4 11
    همون جنگنده ترکیه که هواپیماتون رو ساقط کرد و هیچ کاری نکردین مشخص کرد که بمباران شناورهای انگلیسی توسط شما لافی بیش نیست
    • US ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      6 3
      یعنی‌ بعد از اینکه ترکیه بمب افکن روسیه را که مشغول بمباران داعش بود به طرز بزدلانه و خأنانه زد (خیانت شیوه معمول ترکیه است)، چند ماهی‌ مشغول شکر خوردن نزد روسیه بود برای بخشش.
    • محمد مهدی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      3 2
      یادت رفته اردولان به چه دریوزگی افتاده بود.تحریم اقتصادی و گردشگری شد و آخرش هیئت غلط کردم فرستاد مسکو....
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    3 2
    خخخخخ انگلیس و شرکاء روسیه خوب تحقیرتان کرد امار کشته های کرونایی امریکا بیشتر از ۷۰۰۰۰۰ هزار نفر.....
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 1
    روسیه بگه میزنم .میزنه کار درستی نیست قدرت نظامی روسیه رو محک بزنید چون اولین اشتباه میتونه به قیمت نابودیتان تبدیل شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس