کد خبر 1236236
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴
صف آرایی روسیه و ناتو در دریای سیاه

وزارت دفاع روسیه در حالی از برگزاری رزمایش بزرگ هوایی در دریای سیاه خبر داد که همزمان رزمایش ناتو در این پهنه آبی در حال انجام است.

به گزارش مشرق به نقل  از وزارت دفاع روسیه، این رزمایش دریایی دو روزه با شرکت واحدهای هوایی ناوگان دریای سیاه روسیه در دو مرحله برگزار شد و تا بامداد روز چهارشنبه ادامه داشت.  

در مرحله نخست این رزمایش، جنگنده های سوخو-۲۴ ام.ار به تجسس هوایی برای یافتن اهداف دریایی شامل ناوها و زیردریایی دشمن فرضی پرداختند. 

سپس جنگنده های سوخو-۳۰ اس.ام و هواپیماهای آبی-خاکی بی-۱۲ و بالگردهای نظامی کا-۲۷ پ.ال اقدام به نابودی و بمباران اهداف دریایی و زمینی کردند. 

روسیه توانمندی نظامی در کریمه را تقویت می کند 

در همین حال تارنمای روسی «نووستی کریما» روز سه شنبه اعلام کرد که به دستور سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، بخشی از واحدهای ارتش روسیه برای تقویت گروه نظامیان روس در کریمه به این شبه جزیره منتقل می شود. 

واحدهای جدید نظامی در چند پایگاه نظامی کریمه مستقر می شوند و این اقدام با هدف تقویت توانمندی نظامی روسیه در این منطقه صورت می گیرد. 

دو ناو ناتو وارد دریای سیاه شد

رزمایش روسیه در دریای سیاه در حالی برگزار شد که دو رزمناو ناتو روز دوشنبه وارد این پهنه آبی شدند. 

واحدهای دریایی و هوایی ناوگان روسیه در دریای سیاه، این دو ناو ناتو مجهز به موشک های هدایت شونده را تحت کنترل گرفتند و هر کجا که این ناو بروند، واحدهای نظامی روسیه با فاصله معینی آن را دنبال می کنند. 

قرار است ناو آمریکایی یو اس اس لیبون نیز در دریای سیاه حضور بیابد. 

این اقدامات آمریکا و پیمان ناتو برای اعمال فشار بر روسیه و حمایت از اوکراین در رویارویی سیاسی و نظامی این کشور در برابر روسها انجام می گیرد. 

وزارت دفاع اوکراین در این رابطه اعلام کرده است که امروز چهارشنبه رزمایشی را در منطقه هرسون در جنوب این کشور (در مجاورت منطقه کریمه) برگزار می شود. 

به گزارش رسانه های روسی، اوکراین می خواهد عملیات نظامی علیه روسیه را با هدف بازپس گرفتن شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه پرسی عمومی و اعلام استقلال از کی یف به روسیه ملحق شد، تمرین کند. 

ناتو در دریای سیاه رزماش برگزار می کند

رزمایش دریایی "سی بریز-۲۰۲۱ " (Sea Breeze–۲۰۲۱) از هفته آینده در آب‌های دریای سیاه آغاز می شود که در آن کشتی‌های جنگی نیروی دریایی اوکراین و کشورهای عضو ناتو شرکت می کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسی تسارگراد، وزارت خارجه آمریکا هدف رزمایش ناتو با عنوان "سی بریز-۲۰۲۱ " را افزایش سرعت عملیاتی واحدهای ناتو در دریای سیاه و تحکیم امنیت دریایی این پهنه ابی خوانده است. 

 انتظار می رود تا ۴۰ فروند ناو و ناوچه موشک انداز و کشتی های پشتیبانی آمریکا و کشورهای دیگر عضو ناتو در این رزمایش دریایی شرکت کنند. 

در این رزمایش دریایی، ناوهای کشورهای شرکت کننده مانورهای تاکتیکی را در هماهنگی با یکدیگر انجام می دهند، آموزش‌های مربوط به سازماندهی ارتباطات، اقدامات مین یابی و انتقال محموله در حال حرکت نیز انجام خواهند شد.

رزمایش نیروهای ناتو در اوکراین که از سال ۱۹۹۷ برگزار می شود، از سال ۲۰۱۴ با قیام روس تبارها در شرق اوکراین و ملحق شدن کریمه به روسیه ابعاد بسیار گسترده تری یافته است. 

این رزمایش ها که در آبهای دریای سیاه و با شرکت کشورهای این منطقه و نیز بازیگران فرامنطقه ای و عضو ناتو ازجمله آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی عضور ناتو برگزار می شود، در واقع صف آرایی ناتو و روسیه است و مسکو بارها در مورد پیامد این رویارویی و تبعات آن برای امنیت منطقه هشدار داده است.

امسال در رزمایش "سی بریز-۲۰۲۱ " که از ۲۸ ماه  ژوئن تا ۱۰ جولای (۷ تیر تا ۱۹ تیر ماه) برگزار می شود، ناوهای اوکراین، آمریکا، کانادا، انگلیس، هلند، رومانی، بلغارستان، یونان، ترکیه و لتونی و برخی کشورهای همکار با ناتو شرکت می کنند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه به تازگی در این رابطه اعلام کرد که رزمایش ناتو در اوکراین در واقع برای سرپوش گذاشتن به تحویل تسلیحات مدرن به اوکراین است و به بهانه برگزاری رزمایش، سلاح های پیشرفته به این کشور تحویل خواهد شد. 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که واحدهای نظامی روسیه به دقت رزمایش ناتو در دریای سیاه را تحت نظر خواهند داشت و در صورت نیاز بطور مناسب به آن پاسخ می دهند.  

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    چقدر خوب بود این صف آرایی را در دریای سفید داشتند.
  • دبیر تاریخ IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 1
    در سال ۱۹۹۰ با اقداملت کرباچف وبا هدف تنش زدایی با غرب اقدامات سازش شروع وننهایتا به تجزیه شوروی متجر شد،،دنیا تصور اقدلم متقایل از غرب را داشت انحلال نناتو ،وتنش زدایی ،،،،ااما ،هجمونی غرب با ابزار دنکراسی واقتصاد بازار،تا تصاحب آخرین سنگر های دفاعی مخالفلن ادلمه پیدا کرد،،غرب وجود روشیه وچین ویا هر کشور غیر ماهوار،،،را بر نمی تابد،،،هرچند تمدن غری خود نیز بصوزت تمذن رو یه زوال است،،پرتگاه نزدیک است،،،،
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    بنظر میرسه با کم اهمیت شدن بازار نفت بدلیل نفت شل آمریکا نگاه این کشور و کلا جهان غرب از روی خاورمیانه در حال تغییر بسمت روسیه و چین هست حالا ما باید باهوش و خودمان را از این سبیل وحشتناکی که بی دلیل بدلیل تفکر اشتباه سیاستمداران قبلی واردش شدیم خارج کنیم هزینه تقابل باغرب برای ما نه غرب(که غرب از این بابت سود کرد و صنایع نظامی خود را فروخت و بسرعت بازسازی کرد) بیش از چند هزار میلیارد دلار بوده ما میتوانستیم با این مبلغ تمام مشکلات مسکن درمانی ترافیک و فرسودگی صنایع نظامی و صنعتی و مشکل مهاجرت و فرار مغزها و مهاجران و پلیس مرزی را به راحتی حل کنیم ما باید از این جنگ فرار کنیم تا قبل از اینکه از ایران یک بیابان بماند
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      0 0
      آفرین. کیه گوش بده. البته روسیه هم محتاج پول نفت و گاز هست. فقط چین با جمعیتش که هر روز پیرتر میشه شاید مشکل ایجاد کنه. اونم محتاج سرمایه ها و تکنولوژی غربه. بهتره ما پیش مرگ این دو کشور نشویم.
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      1 0
      نه موافق نیستم اگه قدرت نظامی وموشکی رشد نمیکرد الان بایستی در خاکمون جنگ میکردیم احتمالا تحریک روسیه در دریای سیاه به خاطر عقب نشینی روسها از خاور میانه است چنانچه عقب بنشینه ما وارد جنگ حتمی با غرب وکشورهای همپیمان غرب در خاورمیانه خواهیم شد به نوعی شطرنجی شده بازی قصد حذف ایران به عنوان وزیر دارن روسیه کیش بشه ایران میزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس