روسیه: اهداف اصلی در فاز نخست عملیات نظامی محقق شد

وزارت دفاع روسیه از حصول نتایج دلخواه در فاز نخست عملیات نظامی در اوکراین خبر داد حال آنکه گفته می شود در حال حاضر، تمرکز ارتش روسیه روی منطقه دونتسک است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اهداف اصلی در فاز نخست عملیات نظامی در اوکراین محقق شده است.

همزمان، اینترفکس اعلام کرد که ارتش روسیه روی آزادسازی منطقه دونباس تمرکز می‌کند و احتمال یورش به شهرهای تحت محاصره نیز منتفی نیست.

وزارت دفاع روسیه هم پیشتر گفته بود که در پیش برد عملیات نظامی خود دو گزینه را لحاظ می‌کند که یکی در محدوده جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک است و دیگری کل خاک اوکراین را درگیر می‌کند.

امروز، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که نیروهای روس تا حدودی موفق به ایجاد گذرکاه زمینی میان شبه جزیره کریمه و جمهوری دونتسک شده اند.

پیشتر هم گفته شده بود که یکی از اهداف روسیه از اقدام نظامی در اوکراین، ایجاد این گذرگاه و امتداد آن در حاشیه دریای سیاه تا نقطه اتصال به مولداوی است. به این ترتیب، دسترسی اوکراین به دریای سیاه قطع می‌شود.

روز گذشته نیز، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درباره قطع دسترسی اوکراین به دریای سیاه هشدار داد. در همین راستا، آمریکا و شرکایش در حال بررسی امکان تحویل موشک‌های ضد کشتی به کی یف هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    7 7
    خسته نباشید جناب آقای پرزیدنت پوتین، ان شاء الله مرحلهٔ دوم عملیات نیز همانطور که برنامه ریزط کردین با موفقیت کامل به انجام برسد!! البته در این میان مخالفت یانکی‌های گاوچرون و نوکر های اروپایی شون نشون دهندهٔ درست بودن کار شما هست، موفق باشید!!!
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      2 0
      دو خط تحقیق کن اخه گاوچرون ها که افراد شجاع و دلیر امریکا هستند
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 2
      گل گفتی
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 0
      درووود بر پوتین مرگ بر آمریکا
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 0
      تو دو خط تحقیق کن، کلا یانکی خوب یانکی مرده هست پس آمریکایی دلیر و شجاع اصلا نداریم!! همهٔ آمریکایی‌ها از شمال تا جنوب، شرق تا غرب گاوچرون، یانکی و تروریست هستند!!! مگه یانکی‌ها به همهٔ افغانی‌ها نمیگن داعشی و تروریست؟! پس ما هم میتونیم همون کارو بکنیم، متوجه شدی؟!
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    8 1
    اره مشخصه
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    تو بیست روز بیشتر از بیست سال اشغال عراق توسط امریکا تلفات و انهدام داشتن.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس