رزمایش‌های روسیه در شبه جزیره کریمه و در نزدیکی مرزهای اوکراین

فرماندهی منطقه نظامی جنوب روسیه از اجرای رزمایش‌هایی در شبه جزیره کریمه با سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ خبر داد. همچنین رزمایش‌هایی دیگری تنها در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرزهای اوکراین در حال اجرا هستند.

به گزارش مشرق به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، روسیه امروز (چهارشنبه) از اجرای تمرین‌های نظامی برنامه‌ریزی‌شده‌ای با استفاده از سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ در شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به این کشور ملحق شد، خبر داد.

فرماندهی منطقه نظامی جنوب روسیه با اشاره به اجرای این تمرین‌های تاکتیکی از قبل برنامه‌ریزی شده در شبه جزیره کریمه، اعلام کرد که این تمرینات در پی تنش در دریای سیاه و اوکراین انجام شدند.

همچنین نیروهای روسیه امروز در حال اجرای رزمایش‌هایی با استفاده از سامانه‌های موشک‌های بالستیک "۹کی۷۲۰ اسکندر" در مناطق غرب و شرق این کشور هستند.

مسکو در تلاش است در شهر کورسک واقع در غرب این کشور که تنها ۱۰۰ کیلومتر با مرزهای اوکراین فاصله دارد، از آمادگی این موشک‌ها اطمینان یابد.

ارتش روسیه اعلام کرد که یگان‌های ویژه‌اش موشک‌ها را روی پرتابگرها سوار کرده و آنها را به موقعیت‌های جنگی مختلف و پیچیده منتقل می‌کنند، همچنین بیش از ۱۰۰ نظامی با حدود ۲۰ مورد از تجهیزات و خودروهای نظامی در این تمرینات شرکت دارند.

این رزمایش‌ها در حالی برگزار می‌شوند که غرب از حمله احتمالی روسیه به خاک اوکراین نگران است و کی‌یف نیز اعلام کرده که روسیه حدود ۱۰۰ هزار نیرو را در نزدیکی مرزهای شرقی اوکراین مستقر کرده است.

همزمان با این تحولات روسیه از قدرت‌های غربی می‌خواهد تضمین‌هایی ارائه دهند که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نفوذ خود را به سمت مرزهای این کشور گسترش نمی‌دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    دم روسیه گرم، جواب یانکی‌ها و نوکراشون مثل اوکراین رو اینجوری باید داد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس