رزمایش نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه در پی ورود ناو آمریکایی به منطقه

نیروهای دریایی روسیه در دریای سیاه امروز (سه‌شنبه) در حالیکه مسکو با حضور دو ناو آمریکایی در این منطقه برخورد می‌کرد، در رزمایش انهدام اهداف دشمن شرکت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه گفته بود که نیروهای روسیه می‌توانند ناو فرماندهی نیروی دریایی "یو. اس. اس مونت ویتنی" را رصد کرده و از فعالیت ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه شکایت کرد.

خبرگزاری اینترفاکس امروز گزارش کرد، ناوگان دریای سیاه روسیه امروز اعلام کرد که ناوهای آن برای نابودی اهداف دشمن تمرین کرده‌اند و سامانه‌های دفاع هوایی در پایگاه‌های این ناوگان در نووروسیسک و کریمه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

در ادامه این خبر آمده است، آنها اهداف هوایی دشمن فرضی را با تسلیحات موشک ضد هوایی و توپخانه‌ای از بین بردند.

روسیه پیشتر به کشورهای غربی نسبت به اعزام ناوها به دریای سیاه و نزدیک شدن به سواحل کریمه هشدار داده بود. روسیه، کریمه را بخشی از خاک خود می‌داند؛ اما این شبه جزیره در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از اوکراین شناخته می‌شود.

نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرده بود که ناو  یو. اس. اس مونت ویتنی به استانبول رسیده و به زودی به نیروهای واقع در دریای سیاه ملحق می‌شود.

کرملین همچنین امروز گزارش رسانه‌های آمریکایی در مورد استقرار نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین را "اخبار جعلی با کیفیت پایین" نامید و آن را رد کرد و گفت که اقدام به مسکو بستگی دارد که نیروهایش را در چه جایی جابجا کند.

پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داده بود که تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده در روز دوشنبه گزارش‌های اخیر را تایید می‌کند مبنی براینکه روسیه پس از تجمع گسترده نیروهایش در بهار ۲۰۲۱، بار دیگر در حال جمع‌ آوری نیروها و تجهیزات نظامی در مرز با اوکراین است.

اوکراین نیز روز دوشنبه اعلام کرد که شاهد افزایش نیروهای ارتش روسیه یا تجهیزات در نزدیکی مرزها نیست.

در همین حال، یکی از مقام‌های ناتو اعلام کرد:‌ این ائتلاف هوشیارانه و به صورت مداوم تحرکات ارتش روسیه را زیر نظر دارد و مهم است که شفافیت را تضمین کنیم و از هرگونه محاسبه اشتباه جلوگیری به عمل بیاوریم.

روسیه بارها ناتو را به انجام تحرکات در نزدیکی مرزهایش متهم کرده است؛ اما این ائتلاف نظامی می‌گوید، مصمم است امنیت کشورهای عضو نزدیک به روسیه را پس از الحاق کریمه توسط مسکو و حمایتش از جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین تقویت کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس