اتوبوس

طبق گزارش‌ها، یک رهگذر اسناد نظامی حساس حاوی جزئیات مرتبط با ارتش انگلیس را در یک ایستگاه اتوبوس در شهرستان «کنت» پیدا کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری بی‌بی‌سی امروز (یکشنبه) گزارش داده اسناد نظامی حساس حاوی جزئیات مربوط با ارتش انگلیس در یک ایستگاه اتوبوس در این کشور پیدا شده است.

طبق این گزارش، این اسناد شامل برنامه‌هایی برای حضور نظامی احتمالی انگلیس در افغانستان و همچنین بحث درباره واکنش احتمالی روسیه به حضور رزمناو انگلیسی «اچ ام اس دیفندر» در قلمروی دریایی شبه‌جزیره کریمه در هفته گذشته، است. 

بیشتر بخوانید:

رژیم کودک‌کش بدنبال اختفای جنایات ضدبشری

به گزارش شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» فردی از مردم عادی که نخواسته نامش فاش شود بعد از یافتن این اسناد که در مجموع حدود ۵۰ صفحه بودند و به شکلی نامرتب و مرطوب شده روی هم در یک ایستگاه اتوبوس در «کنت» در جنوب شرقی انگلیس (شهرستانی در همسایگی لندن) انباشته شده بود، با بی‌بی‌سی تماس گرفته است. 

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد یک کارمند هفته گذشته در خصوص فقدان این اسناد گزارش داده بود. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد امنیت اطلاعات را بسیار جدی تلقی می‌کند و تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده اما اظهارنظر بیشتر در این خصوص را مناسب نمی‌داند. 

پیداشدن اسناد نظامی طبقه‌بندی شده انگلیس در یک ایستگاه اتوبوس!

رسانه‌های بین‌المللی بعداز ظهر چهارشنبه گزارش دادند یک ناو روسیه‌ای برای بیرون راندن این ناو جنگی انگلیسی از آب‌های سرزمینی روسیه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه مجبور به شلیک اخطار شده است. از سوی دیگر یک جنگنده روسی مسیر حرکت این ناو انگلیسی را بمباران کرد.

با این حال «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه در دفاع از این اقدام متجاوزانه گفت از آنجا که این کشور الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد معتقد است ناوشکن انگلیسی وارد حریم آبی روسیه نشده بود.

«آندری کلین» سفیر روسیه در انگلیس روز شنبه گفت که حادثه روز چهارشنبه گذشته در دریای سیاه که شامل ناوگان دریایی روسیه و ناوشکن انگلیس بوده می‌توانست یک جنگ واقعی را رقم بزند.

شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ و پس از برگزاری یک همه‌پرسی، به خاک روسیه ملحق شد اما آمریکا و متحدانش از به رسمیت شناختن آن خودداری کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    1 1
    «نخواسته نامش فاش شود» غلط است. باید بنویسید «خواسته نامش فاش نشود».

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس