انهدام پنج پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی، در جریان پاسخ موشکی مقاومت فلسطین/ فرار مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی به پناهگاه‌ها از ترس مقاومت فلسطین

کشته شدن فعال و مبارز فلسطینی پس از ربوده شدن وی توسط مأموران تشکیلات خودگردان فلسطین موجی از اعتراضات توسط فلسطینیان را به دنبال داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، پس از آنکه مأموران تشکیلات خودگردان فلسطین «نزار خلیل محمد بنات» فعال سیاسی و اجتماعی فلسطینی را بازداشت کردند، به یکباره و به صورت غافلگیرانه از مرگ او خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مأموران تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز ضمن یورش به خانه نزار بنات به شدت او را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس بازداشت کردند. چند ساعت بعد استانداری الخلیل از مرگ این فعال فلسطینی خبر داد. با این حال، تاکنون جسد او به خانواده اش تحویل داده نشده است.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه عمان و اسرائیل درباره فلسطین

مرگ این فعال فلسطینی پس از بازداشت توسط تشکیلات خودگردان اعتراضات گسترده‌ای به دنبال داشت. جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: نزار بنات توسط تشکیلات خودگردان ترور شده است. از مردم فلسطین می‌خواهیم حضور گسترده‌ای در مراسم تشییع پیکر او داشته باشند.

کشته‌شدن فعال فلسطینی پس از بازداشت توسط تشکیلات خودگردان

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای ربوده شدن فعال فلسطینی را به شدت محکوم کرد و تشکیلات خودگردان را عامل مرگ مشکوک او دانست. عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته مسائل جهان عرب نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با همکاری تشکیلات خودگردان در مرگ نزار بنات دست داشته است.

با این حال، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است که تحقیقات فوری در خصوص علت مرگ نزار بنات را انجام خواهد داد.

گفتنی است، «نزار بنات» منتقد سرسخت تشکیلات خودگردان فلسطین و نامزد فهرست «الحریه و الکرامه» در انتخابات پارلمانی بود و چندی پیش از اتحادیه اروپا خواسته بود تا کمک مالی به تشکیلات خودگردان را به دلیل به تعویق انداختن انتخابات، قطع کند. نزار بنات گفته بود: تشکیلات خودگردان برای منافع خود حاضر است همه چیز از جمله منافع ملی را بفروشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس