فلسطین

جنبش حماس سرکوبگری تشکیلات خودگردان فلسطین و بازداشت معترضان و فعالان فلسطینی در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در سرکوب معترضان به ترور "نزار بنات" فعال سیاسی و بازداشت شمار زیادی از فعالان در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش فلسطین الیوم، حماس ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و کابینه مستقر در رام الله را مسئول کامل حفظ جان "علاء الریماوی" روزنامه‌نگار فلسطینی دانست.

این جنبش تاکید کرد که راه خروج از وضعیت کنونی، سرکوب و نقض آزادی‌ها و توهین به رهبران ملت فلسطین نیست بلکه از طریق شنیدن به صدای عقل و بازگردان حقوق به صاحبان آنها و محاکمه جنایتکاران است.

دادستانی کل تشکیلات خودگردان فلسطین ظهر امروز علاء الریماوی را که قبلا از سوی دستگاه‌های امنیتی این تشکیلات دستگیر شده بود آزاد کردند.

این روزنامه نگار فلسطینی روز گذشته در پی اعتصاب غذا و آب دچار بی حالی و به بیمارستان منتقل شده بود.

بیانیه جهاد اسلامی در محکومیت تشکیلات خودگردان

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز بازداشت فعالان و خبرنگاران  فلسطینی و سرکوب معترضان از سوی تشکلات خودگردان فلسطین را به شدت محکوم کرد وخواستار آزادی زندانیان سیاسی و قصاص قاتلان نزار بنات شد.

جهاد اسلامی فلسطین در این بیانیه از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که از سرکوب بازداشت فعالان سیاسی دست برداشته و همه آنها را آزاد کند.

سیاست‌هایی که تشکیلات خودگردان دنبال می کند ادامه ناتوانی‌ها و شکست‌هایی است که این تشکیلات را به نظامی پلیسی تبدیل کرده که به جز سرکوب و تحمیل مجازات های دسته جمعی علیه معارضان کاری بلد نیست.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین ساعت سه بامداد سوم تیر به خانه نزار بنات، فعال فلسطینی یورش برده و او را بازداشت کردند. بنات بعدا در شرایطی ابهام آلود از سوی سرویس امنیتی، کشته شد.

کشته شدن این فعال فلسطینی خشم شهروندان فلسطینی را برانگیخت و کرانه باختری به صحنه اعتراضات علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و شخص ابوزمان رئیس این تشکیلات تبدیل شد. از آن زمان تاکنون تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن سرکوب شدید تظاهرات‌ها صدها معترض به ترور نزار بنات را دستگیر و روانه زندان کرده است.

 یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالأقصی

شهرک‌نشینان صهیونیست امروز سه‌شنبه در حالی که حمایت پلیس رژیم صهیونیستی برخوردار بودند از سمت باب‌المغاربه به مسجدالأقصی یورش بردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که ۴۴ شهرک‌نشین صهیونیست ضمن یورش به مسجدالأقصی به پرسه زنی و عربده کشی در این مسجد مقدس پرداختند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس