کد خبر 1237076
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
جان سالیوان

سفیر آمریکا بعد از بازگشت به مسکو، مهمترین وظیفه خود را برقراری روابطی باثبات و قابل پیش‌بینی با روسیه نامید.

به کزارش مشرق، "جان سالیوان" سفیر آمریکا در روسیه روز پنج شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که به مسکو بازگشته تا به هدایت تیم دیپلماتیک ایالات متحده برای پیشبرد منافع سیاست خارجی آمریکا در روسیه ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

واکنش کرملین به افزودن انگلیس به کشورهای غیردوست

سالیوان با ابراز خوشحالی از بازگشت به مسکو، تأکید کرد: «همانطور که رئیس جمهور جو بایدن پیش از این در ژنو اعلام کرده، آمریکا و روسیه مسئولیت سنگینی در روابط دوجانبه خود برعهده دارند. در این رابطه من قصد دارم تا روی برقراری روابطی باثبات و قابل پیش‌بینی با روسیه کار کنم.»

دفتر مطبوعاتی سفارت آمریکا در مسکو نیز بازگشت جان سالیوان به محل مأموریت خود را تأیید کرده و یادآور شد که وی قصد دارد به تلاش خود برای دستیابی به اولویت‌های سیاست خارجی واشنگتن در روابط دوجانبه با روسیه ادامه دهد.  

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز شب گذشته به خبرنگاران گفت که امیدوار است بتواند با سفیر سالیوان دیدار و به همراه وی مسائل مربوط به روابط دوجانبه و ثبات راهبردی را مورد بررسی قرار دهد. به گفته ریابکوف، این دیدار احتمالاً هفته آینده انجام خواهد گرفت.

روز گذشته همچنین مشخص گردید که "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن از هم اکنون تماس‌های فعال خود با مقامات وزارت امور خارجه آمریکا را آغاز کرده است.

آنتونوف پیش از این گفته بود، علاوه بر تحقق توافقات صورت گرفته بین روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ژنو درباره ثبات راهبردی، مذاکرات درباره برطرف کردن مشکلات روادیدی بین روسیه و آمریکا در آینده بسیار نزدیک از سر گرفته خواهد شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس