کشته و زخمی شدن چند شهروند یمنی در حمله هوایی ائتلاف سعودی - کراپ‌شده

وزارت دفاع آمریکا از حمله هوایی هواپیماهای جنگی این کشور به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر داده است. 

برخی منابع خبری دیگر نیز می‌گویند که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی در دیرالزور شرقی در منطقه بوکمال صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

منافع مشترک ترانزیتی در«یک کمربند-یک راه»

دقایقی پس از آن، وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله مدعی شده است که «جنگنده‌های این کشور یک شنبه شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

پنتاگون مدعی شده است که این حملات در پاسخ به حملات شبه نظامیان به پایگاهها و نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق صورت گرفته است. 

کانال خبری صابرین نیوز در عراق نیز از بمباران مواضع نیروهای حشد الشعبی در نوار مرزی عراق و سوریه خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

بن‌بست بی‌سابقه ارتش آمریکا برای مهار قدرت روزافزون پهپادهای ایران

وزارت دفاع آمریکا در ادامه بیانیه خود ضمن تاکید بر حمایت از نظامیان آمریکایی مستقر در عراق مدعی شده است که ارتش آمریکا به دعوت دولت عراق و برای جنگ با داعش در این کشور حضور دارد و انجام این حملات یک پیام بازدارنده برای محدود کردن خطرات علیه نظامیان آمریکایی است. 

خبرگزاری سانا در گزارش تکمیلی خود آورده است، یک هواپیمای جنگی که گمان میرود آمریکایی باشد ساعت یک بامداد به وقت محلی به منازل مسکونی در حومه شرقی دیرالزور در منطقه بوکمال به موشک حمله کرده است که در این حملات یک کودک شهید شده و سه غیرنظامی دیگر نیز مجروح شده اند.

خبرگزاری سانا همچنین از خسارات مادی به منازل مسکونی و غیرنظامی خبر داده است. 

منابع عراقی نیز گزارش داده‌اند که در این حملات موشکی ۴ نفر از نیروهای حشد الشعبی به شهادت رسیده‌اند. 

 پایگاه خبری النجباء عراق اعلام کرد که این ۴ شهید  از تیپ ۱۴ الحشد و گردان‌های سیدالشهداء هستند که اسامی آنها به شرح زیر است:

️ شهید حسین علی عبدالحسین صالح البیضانی
️ شهید کرار سعد حمدان جلوب المحمداوی
️ شهید کرار عبدالعزیز زینل الشبکی
️ شهید محمد رومی ماجد محاسن الفرطوسی

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    29 6
    ان شا الله بزودی انتقام سختی از این یانکی های گاوچران گرفته میشه . نیروهای دلاور حشد شعبی پوز این امریکایی های حرام زاده رو به خاک میمالند ..!!
  • خالد IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    8 19
    مگه نمیگفتیدروسیه جنگندهاشودرسوریه مستقرکرده پس چراهیچ غلطی نکردن!
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      9 2
      بخاطر اینکه اولا" این حمله در عراق بوده و نه در سوریه ثانیا" روسیه با امریکا به توافق رسیده که برای جلوگیری از رویارویی، شرق رود فرات در سوریه محل جولان هواپیماهای امریکایی باشه و غرب رود فرات مربوط به هواپیماهای روسیه ...!
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      3 4
      بوکمال تو عراقه یا سوریه؟؟؟؟!!!! روسیه فقط پایکاههاش براش مهمه. حتی بشار اسد هم اهمیتی براش نداره. اون باشه یا یه ژنرال دیگه. سنی باشه مسیحی باشه. از شما هم به عنوان پیاده نظام استفاده میکنه. گوشت دم توپ.
    • امیر IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      4 1
      اگه بشار اسد برای روسیه مهم نیست پس چرا روسیه وارد جنگ داخلی سوریه شد...... حرف رو مزه مزه کن بعد بزن ثانیا الان روسیه داره برخی مواضع تروریست ها رو در سوریه بمباران میکنه چرا ایران حضوری نداره؟ اگه ایران پیاده نظام روسیه هست پس چرا روسیه خودش تکی داره مواضع تروریست ها را بمباران میکنه؟ چون ایران در حال ساخت پل زمینی و دریای برای اسراِئیل هستش و وقت خودش برای این کار های کوچک تلف میکنه و این کار ها رو به عهده روسیه گذاشته
    • DE ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      3 1
      مرد حسابی ایران و روسیه اصلا پیمان نظامی مشترکی ندارند که حالا روسیه در حمایت از نیروهای طرفدار ایران در برابر حملات آمریکا و اسرائیل محافظت کند. روسیه فقط موافقت کرده در برابر تروریست ها پوشش هوایی ارائه بکنه. در ضمن برو یکم اخبار قدیمی جنگ سوریه رو تو آرشیو سایت میلیتاری بخون مناطق متعددی از سوریه بدون حمایت و پوشش هوایی روسیه از دست تروریست ها آزاد شدند پس این جمله که ایران نیروی زمینی روسیه هست کلا حرف مفتی بیش نیست که متاسفانه این حرف مفت رو ظریف در راستای منافع جناحی خودش تو اون فایل صوتی گفته.
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 1
      کارهای کوچیک رو سپردین به روسیه؟؟؟؟!!!! خداییش خیلی باحالید.کارهای بزرگتون تحمل چند هزار حمله اسرائیله؟؟؟؟!!!! پس چرا جوابشو نمیدید؟؟؟؟!!! نکنه زمان و مکان مناسب نرسیده؟؟؟!!!
    • بابک IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      دور تا دور اسرائیل پر از سلاحه که نبرد ۱۲ روزه تنها بخش کوچکی از قدرت مقاومت بود بزودی فتح قدس نزدیکه.... ثانیا چند هزار حمله اسرائیل رو از کجا آوردی؟! ظریف ادعای ۲۰۰ تا حمله رو کرده اونوقت تو میگی چند هزارتا؟!!!!!
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    15 5
    این آمریکایی های کثیف فقط زبان موشک را می فهمند، جمهوری اسلامی باید به حمایت از حشدالشعبی یک پایگاه آمریکا در منطقه را با موشک های نقطه زن شخم بزنند.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    11 1
    بر پدر جو بایدن لعنت ! پیر متظاهر هیتلر صفت!
  • آصف IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    10 3
    آخر عاقبت ترقه در کردن
  • محمدایوب IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    5 6
    محضر استاد سخن شیخ ریش طوسی. توسط ژنرال دیپلمات زبان دنیا دان. دوست کری وهمکلاس مادام کوری ظریف ضعیف به حرابن بایدن. پیام دهید به بگوید حضرتعالی کلی زحمت کشیده آیه و حدیث جعل کردید تا یزید را حر جابزنید وعباس بنده خدا کلی پشت میز وین زحمت کشید. این چه کار اخی بود مردی. حر جون. کار رو خراب نکن. حالا بمب بارون نمی کردی نمیشد. بعد که ما برجام راغالب کردیم اصلا ایران روبمباران کن البته بعد که رفتیم گلاسکو زحمت مارا هدر نده یک سال داره داریم میگیم تو خوبی. ترامپ بد بود
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    10 3
    به دستور بایدن و مزدوری الکاظمی
  • US ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    12 2
    تا زمانی‌ که مقاومت پدافند قدرتمند و کارا نداشته باشد هر وقت آمریکا اراده کند مواضعش را بمباران و نابود می‌کند.
  • DE ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    10 2
    این امریکایی های بیشرف فراموش کردند که مجلس عراق با اکثریت قاطع رای به اخراج امریکایی ها دادند. اشکال از رئیس قوه مجریه عراق هست که قاطعیت لازم رو نداره.امریکایی ها رو گستاخ و پررو کرده! مردم عراق انتقام خون حشد الشعبی رو باید بگیرن و سایه شوم امریکا رواز عراق دور کنن. دولت عراق چقدر بی غیرته! حشدالشعبی داره برای حفظ خاک عراق با داعش می جنگه ، امریکا داره داعش روبال و پر میده!
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    5 6
    به این میگن حمله نه اینکه به سمت دشمنان مقاومت ترقه بندازی و افتخار هم بکنی
    • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      8 1
      حالم از هرچی منافقه بهم می خوره
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    4 0
    دیروز رژه را برگزار میکنید .. امروز. بمباران. انهم دونوکر امریکا مهمان عراق الکاضمی ادم صالحی بنظر نمیرسد ،،،واکنش سکوت
  • مهدی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    3 0
    گفته به دعوت دولت عراق در آنجاست یعنی نمیخواد از عراق بره! پس مقاومت پاسخ سنگینتری رو بهش خواهد داد!
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    4 1
    فگر میکنم بسیج عراق رو با داعشی ها اشتباه گرفته شاید هم نمی دونه داعشی چه شکلیه. تا امثال الکاظمی و غرب گدایان تو عراق هستند بسیج مظلوم عراق باید شهید بده.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    2 0
    عراقیهاازفرصت نزدیکی آمریکایهااستفاده کنندوانتقام شهدارابگیرند.
  • محمد IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    هروقت نخست وزیر عراق میره از حشد الشعبی بازدید، پشت سرش آمریکاییها می کوبنشان. نشانه چیه!؟ یا بی عرضگی یا مزودری.بعدش معلوم نیست قانون مجلس عراق چرا تصویب شد؟ اجرا که نمیشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس