پلوسی توقف یک انتصاب همزمان با لحظات آخر دولت ترامپ را خواستار شد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با دفاع از حمله تجاوزکارانه این کشور به مرز عراق و سوریه، گفت کنگره منتظر دریافت اطلاعیه رسمی و جزئیات بیشتر عملیات دولت است.

به گزارش مشرق، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد حمله تجاوزکارانه به مواضع گروه‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه، «دفاع از خود» بود.

بیشتر بخوانید:

افشای جاسوسی دولت ترامپ از قانون‌گذاران دموکرات

پلوسی بامداد امروز با صدور بیانیه‌ای درباره حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع نیروهای سازمان «الحشد العشبی» عراق در بوکمال، ادعا کرد: «حمله هوایی تدافعی که امروز توسط وزارت دفاع علیه تأسیسات عملیاتی و انبارهای تسلیحات در منطقه مرزی عراق-سوریه انجام شد، به‌نظر یک واکنش هدفمند و متناسب به تهدید جدی و مشخص بود».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا، وی در این بیانیه افزود: «حفاظت از نظامیان ما، یک اولویت است. شبه‌نظامیان حامی ایران از این تأسیسات برای حمله و تهدید خدمه نظامی آمریکا و متحدان‌مان استفاده می‌کردند».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین گفت: «کنگره منتظر دریافت و بررسی اطلاعیه رسمی این عملیات ذیل قانون اختیارات جنگی و دریافت گزارش‌های بیشتر از دولت است».

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

کتائب سیدالشهداء عراق در واکنش به حمله آمریکا که در آن چهار نیروی عراقی شهید شدند اعلام کرد از این پس پرنده‌های متخاصم آمریکا هدف گرفته می‌شوند. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    3 1
    اگر مقاومت عراق پاسخ سنگینی به این حمله بدهد و در فلسطین هم دوباره جنگ شود، کل جبهه مقاومت وارد این نبرد خواهد شد (معادله قدس) و این همان جنگی است در آن به فضل الهی ضربه متقابل رو خواهیم زد! باید ارتش و سپاه کم کم خودشون رو آماده تر کنند!
  • پیروزه IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    2 1
    امریکا چی می خواهد از ان سر دنیا بر داشته امده غیر از طمع کاری چیزی دیگری است از این بعد کشنن هر امریکای مباح است مباح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس