جزئیات سفر هیئت حماس به لبنان/ هنیه با سیدحسن نصرالله دیدار می‌کند؟

منابع فلسطینی جزئیات سفر هیئت بلندپایه جنبش حماس به لبنان را فاش کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی رای الیوم، منابع ارشد فلسطین جزئیات سفر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به لبنان را که از روز گذشته آغاز شده و احتمالاً تا چهار روز ادامه یابد اعلام کردند. سفرهای هیئت حماس به ریاست اسماعیل هنیه از چند روز قبل آغاز شده و احتمالاً یک کشور عربی دیگر بعد از لبنان مقصد بعدی این هیئت باشد.

چند روز قبل اسماعیل هنیه به همراه یک هیئت عالی‌رتبه از رهبران حماس سفرهای خود به کشورهای عربی را آغاز کرده و در آنجا با مقامات رسمی و نخبگان سیاسی و اجتماعی این کشورها دیدار کرده‌اند. آنگونه که منابع اعلام کرده‌اند سفر رهبران جنبش حماس و اسماعیل هنیه به کشورهای منطقه همچنان دنبال می‌شود که البته مکان و تاریخ این سفرها مشخص نیست. قرار است هیئت حماس به ریاست هنیه با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور این کشور دیدار کند.

بیشتر بخوانید:

صنعاء از عملیات موفق موشکی و پهپادی علیه اهداف نظامی عربستان خبر داد

همچنین علاوه بر نشست‌های هیئت حماس و هنیه با چهره‌های پارلمانی و رهبران احزاب مختلف جلساتی با حضور رهبران گروه‌های فلسطینی در لبنان نیز برگزار می‌شود.

منابع فلسطینی همچنین احتمال دیدار اسماعیل هنیه و سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله را رد نکردند اما در عین حال تاکید کردند که در حال حاضر این موضوع به برخی پیشرفت‌ها و هماهنگی‌های خاص با حزب‌الله بستگی دارد.

این منابع درباره ماهیت پرونده‌هایی که هنیه در جریان سفر خود در لبنان مورد بحث قرار خواهد داد اعلام کردند که ۴ پرونده اصلی در دستور کار جلسات حماس با مقامات لبنانی وجود دارد که تحولات سیاسی فلسطین پس از جنگ اخیر غزه در صدر این پرونده ها قرار دارد. بر این اساس هیئت حماس درباره چگونگی حمایت کشورهای عربی و جامعه بین‌المللی برای مقابله با اقدامات ظالمانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در داخل سرزمین‌های فلسطین به ویژه تجاوزاتی که علیه فلسطینیان در قدس و مسجدالاقصی مرتکب می‌شود با مسئولان لبنانی بحث و گفتگو خواهد کرد.

چگونگی مقابله با توطئه توافق‌های عادی سازی رژیم‌های عربی و اشغالگران صهیونیست نیز از دیگر پرونده‌های مورد بحث در این گفتگوهاست.

منابع مذکور فلسطینی همچنین گزارش دادند که اسماعیل هنیه درباره تحولات پرونده آشتی ملی فلسطین با مقامات لبنان و رهبران گروه‌های فلسطینی گفتگو خواهد کرد و تلاش می‌کند تا روند آشتی واقعی و جدی برای فلسطینیان را تسهیل کند.

سومین پرونده مربوط به شرایط اردوگاه‌های فلسطینی در داخل خاک لبنان است و هنیه قصد دارد برای حل اختلافاتی که مانع تامین نیازهای آوارگان فلسطینی می‌شود تلاش کند.

بر اساس آخرین اطلاعات اداره مرکزی آمار لبنان در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۷۴ هزارو ۴۲۲ آواره فلسطینی در ۱۲ اردوگاه در مناطق مختلف لبنان زندگی می‌کنند.

این منابع در پایان تاکید کردند که پرونده چهارمی که در دستور کار جلسات اسماعیل هنیه در لبنان خواهد بود مربوط به دیدار با رهبران گروه‌های فلسطینی به رهبری جنبش جهاد اسلامی و بحث درباره حمایت از نوار غزه و مقاومت و تامین تجهیزات مورد نیاز جهت مقابله با هرگونه تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی در مرحله آینده خواهد بود.

روز گذشته هیئت بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به ریاست اسماعیل هنیه وارد بیروت شد.

پیش از این روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرده بود هیئتی از حماس برای سفر به لبنان و ایران وارد بیروت و تهران خواهند شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    هنیه از وقتی با قطر افتاده قابل اعتماد نیست ! نباید با سید حسن دیدار کنه دیدار با نماینده ی سید کافیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس