هنیه

رهبر حماس در دیدار با نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت، حماس تلاش برای نهایی کردن آشتی فلسطینی را ادامه می‌دهد و وحدت موضع، اولین گام میدانی برای پیروزی بر رژیم اشغالگر است.

به گزارش مشرق،   «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه امروز (دوشنبه) با «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در بیروت دیدار کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، دیاب ضمن خوشامد به هیأت حماس، ایستادگی قهرمانانه و پیروزی ملت فلسطین در نبرد اخیر با رژیم صهیونیستی «شمشیر قدس» را ستود.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در ادامه بر موضع تاریخی لبنان در حمایت از مسأله فلسطین تأکید کرد.

هنیه هم ضمن قدردانی از مواضع حمایتی لبنان در قبال مسأله فلسطین افزود، ملت فلسطین تمام طرح‌های وطن جایگزین و اسکان دائمی را رد می‌کند و آوارگان فلسطینی در لبنان میهمان هستند.

وی در ادامه گفت، نبرد شمشیر قدس پاسخ طبیعی به تجاوز رژیم اشغالگر به محله «شیخ جراح» در قدس اشغالی و نمازگزاران در مسجدالاقصی بود. مقاومت تنها گزینه برای حفاظت از مقدسات فلسطینی و مسیحی در نیز حفاظت از ملت فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی است.

هنیه سپس بر تمایل حماس برای نهایی کردن آشتی فلسطینی و وحدت مواضع در مقابله با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت، وحدت موضع، اولین گام میدانی برای پیروزی بر رژیم اشغالگر است.

رئیس دفتر حماس در پایان از دولت لبنان خواست، زندگی آوارگان فلسطینی در لبنان را تا زمان بازگشت آنها به سرزمین خود تسهیل کند.

هنیه امروز با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان هم دیدار کرد و در این دیدار بر مقاومت به عنوان گزینه استراتژیک برای آزادی فلسطین تأکید شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس