به گزارش مشرق کانال تلگرامی فارس پلاس ویدئویی منتشر کرد برای کسانی که کولر ماشینشون آمپر میکشه و داغ میکنه.

دانلود 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 151
  • در انتظار بررسی: 24
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    14 1
    اجرت با خدا
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      15 3
      این کار ممکن باعث آتش سوزی و خطر بشه و ...مشرق هم اطلاع رسانی کن
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    6 2
    تشکر از راهنمایی شما
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      9 1
      باید به هشدارها هم توجه کرد !!!!! به نظر می رسد روشهای تیونینگ خودرو را باید به افراد و تکنسینهای واقعی تیونینگ و تعمیر خودرو سپرد و هر فرد مبتدی با انجام این کار و استفاده از لوازم نامرغوب می تواند خدای نکرده موجب بروز برخی مشکلات و خسارت برای خودرو و خودش بشود. تقویت سیستم انتقال برق خودرو را ( Big 3 ) می گویند و دلایل زیادی دارد ، ظاهرا این کار نیاز به کابلهای قوی و مناسب ، سوکتهای مناسب و فیوز اطمینان مخصوص اینکار و تجربه افراد متخصص در تیونینگ و برق خودرو دارد.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    8 3
    لطفاً دليل فني كه اين كار باعث نكشيدن آمپر مي شود را توضيح دهيد.
    • متخصص برق خودرو IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      14 42
      در این وضعیت کولر هم به کمک فنر وصل شده و هم به بدنه موتور، مقدار زیادی از آمپر رو از کمک فنر میگیره و مقدار زیادی از سرمای مورد نیاز رو هم از بدنه موتور دریافت میکنه در بخش میانی کمک فنر قسمتی بنام الکتروکاردیوگراف وجود داره که مقدار زیادی برق تولید میکنه ولی بعلت اینکه هزینه استخراج اون بالاست معمولا از اون استفاده ای نمیشه در اینحالت از همین برق برای کولر مخصوصا در نواحی سربالایی استفاده میشه
    • جواب به متخصص کولر IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      22 3
      آقا جون معلومه چی نوشتی؟؟ کولر به گمک فکر وصل میشه؟؟ از برق کمک فنر استفاده میکنه؟ الکترو کاردیوگراف؟ اونم توی کمک فنر؟؟؟
    • منصور IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      17 3
      من چند روزه از کامنت این متخصص برق سرسام گرفتم . یه جوری هم نوشته انگار واقعا همه چیز مرتبط به همه ! خدایا من چی میکشم از دست این ملت!
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    43 4
    به سلامتی. فردا میبینمت که یه شوک بزنه باتری و دینامت رو خراب کنه. همیشه یادتون باشه اگه خوب بود کارخونه خودش درست میکرد به قول خودت مگه چقدر خرج داره
    • مجید IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      13 6
      ازکارخونه چه توقعی داری. کارخونه خیلی چیزهابلدنیستندکه استادهای ماهرازش بهره میبرند. پیکان یک زمانی برای یک سیم که درصندوق روبازکنه کلی روقیمت ماشین کشید درصورتیکه خود مردم با5000تومان براخودشون درست میکردند. همون بهترکه کارخانجات نفهمنداین ترفندهارو. البته تو پیکان رو یادت نمیاد
    • بابک قاری پور IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      15 3
      دوست عزیز،فاز منفی ندین! دلیلش رو بنده که فنی کار ماشین هستم عرض میکنم، حق با ایشونه که اینکارو کرده دلیلش اینه چون کیفیت سیمکشی و جنس خود سیمها بی کیفیت هستش بعد از مدت کوتاهی سیمهای ماشین به تکیه کلام ما «داغ» میزنه، چون مس بی کیفیت به کار رفته تو سیم و سیم نازک هستش در حالی که باید شماره بالاتر سیم رو بزارن به خاطر ارزون دراومدن اینکارو نمیکنن و سیم بعد از داغ زده دیگه اون برق قبل رو از خودش عبور نمیده!! انگار که رگهای قلب انسان رسوب زده و جریان خون به سختی رد میشه، واسه همین شما باید سیم اتصال بدنه رو قوی و نو کنی تا جریان برق مثل روز اول راه بیفته تو کل سیستم و میتونه سیم مثبت رو هم البته نازکتر و کمتر مثل همین فیلم تقویت کنی، دلیل کمتر بودنش اینه که سیمهای مثیت ماشین در کل کلفت تر و قویتر از منفی هستند و کمتر و دیرتر داغ میزنن، واسه همین کارخونه اینکارو نمیکنه چون سیمکشی نو هستش و دلیلی نداره اینکارو کنه دوست عزیز
    • امیر IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      3 0
      بله درسته البته بعد از امتحان کردن همه ایرادات و وقتی اطمینان داشتید که که اب درست در چرخش هست و سیم اتصال بدنه فابریک ماشین ضیعف شده این کار ساده ایراد ماشین رو برطرف میکنه
  • احمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    8 4
    سلام آیااین روش برای آمپرکشیدن بدون کولرهم جوابگواست.سپاسگذارم
    • قریشی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      5 2
      آیا بدون کولر کجای ماشینت اونقدر آمپر میکشه ؟
    • علیرضا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 2
      یاهرخودرویی متناسب با نیاز برقش سیم کشی شده صد درصد یه ایراد پیدا میکنه مقل اینکه فنربندی ماشبنو بیاری پایین لاستیک مرتب میخوره به کف اتاق
    • Kia IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      10 2
      گردش اب ماشینو تست کنید یا یک‌رادیاتور جنوبی برای مناطق گرم‌ سیر هست تهیه کنید بندازید روش کولر غیره کولر جواب میده این کارهای سیم کشی کلا اشتباه هست
  • خسرو IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    26 0
    این کار فقط خطای آمپر رو از بین میبره اون هم در خودروهایی که دارای سیم کشی مستهلک هستند و اصلا نقشی در کم کردن دمای آب و جلوگیری از جوش آوردن در موقع کولر گیری از خودرو نداره
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      7 0
      احسنت
    • رابین DE ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      8 0
      دوست گرامی در زمانی که سیم کشی اتومبیل ضعیف باشه موتور خود بخود جوش میاره و درجه حرارت آب خودرو بالا میره و کاملا مربوط هستند. واژه آمپر کشیدن مستقیما برگرفته شده از ضعیف بودن سیم کشی هست. یه تحقیق از یک منبع معتبر میتونه شما رو آگاه کنه از اشتباه. من خودم چند سال پیش دقیقا همین حرکت رو برای برق موتور انجام دادم و مشکل برق موتور حل شد در ضمن اتصالات منفی خیلی مهم هست چون تا منفی از اتصال قوی برخوردار نباشه مثبت هرچقدر هم تولید قویی داشته باشه بازم بی‌فایده هست و فقط باعث میشه اتصالات منفی ضعیف تر شوند.
    • زابین DE ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 1
      دوست گرامی در زمانی که سیم کشی اتومبیل ضعیف باشه موتور خود بخود جوش میاره و درجه حرارت آب خودرو بالا میره و کاملا مربوط هستند. واژه آمپر کشیدن مستقیما برگرفته شده از ضعیف بودن سیم کشی هست. یه تحقیق از یک منبع معتبر میتونه شما رو آگاه کنه از اشتباه. من خودم چند سال پیش دقیقا همین حرکت رو برای برق موتور انجام دادم و مشکل برق موتور حل شد در ضمن اتصالات منفی خیلی مهم هست چون تا منفی از اتصال قوی برخوردار نباشه مثبت هرچقدر هم تولید قویی داشته باشه بازم بی‌فایده هست و فقط باعث میشه اتصالات منفی ضعیف تر شوند.
    • مسعود IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      4 0
      من فن گرمسیری زدم ولی بازم موقع کولر زدن امپر کشید ولی با تقویت برق بدنه ماشین اصلا امپر نمی‌کشه موتور هم بهتر کار میکنه
  • حیدر صالح IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    10 4
    خیر سر ما خودروی ایرانی می خریم و باید به اندازه ساخت یک خودرو هم برایش کار کنیم
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    13 5
    یعنی این همه مهندس توی کارخونه نمیفهمن، قطعا کار درستی نیست توی ماشین های زپرتی ایرانی دست بورد
  • اکبری IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 0
    باسلام شما مکانیک تعمیرکارهستید ادرس بگذارید
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    13 4
    شما در فریب مردم سهیم هستید این روش هیچ تاتیری در کارکرد موتور و کولر ندارد مگر اینکه سیم های اصلی خراب یا سلفاته شده باشند
    • مسعود IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 0
      اقا یون داداشام شما وقتی میخوای برق بیشتراستفادکنی باید چیکارکنی مثل روشن کردن ۶تالامپ ۵تا پریزاینرو داشت باشید وقتی کابلی که ازباتری وصل بشه ب کل ماشین ضعیف باشه میتونی ازتموم امکانات ماشین استفادکنی که برق کم نیاری وقتی کم برق کم بیاری چیکارمیکنی باید یا کابل منفی مثب روقویش کنی یا بهش سیم اضافه کنی این داداشمونم درست انجام داده خواهشن اضحارنظر نفرمایید
    • هادی وند IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      5 0
      دوست عزیز شما اگر چراغ ماشینت کم نور باشه از منفی باطری سیمی به بدنه نزدیک به چراغ بزن نتیجشو میبینی متاسفانه یک عمل اشتباه رایج شده حتی در سیم‌کشی های منازل سیم نول را ضعیف می‌گیرند درصورتیکه سیم نول مهم است
    • اشکان IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      1 0
      اصلاً از فنی سر در نمیاری اظهار نظر نکن.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    12 0
    من امتحان کردم بیخوده
    • محمد IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      2 0
      من امتهان کردم خیلی خوب بود
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 0
    احتمالا با تقویت برق مثبت ومنفی بخصوص در تابستان یا سر بالایی باعث افت فن وباطری نمیشه وچرخشن جریان بدون افت انجام میشه
  • مهدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    10 1
    بله بنده این موضوع را بصورت علمی بیان میکنم ... وقتی ما از ماشین کولر میگیریم جریان دینام بالا خواهد رفت که چون دینام با باتری بصورت موازی هستند باعث افت ولتاژ روی انتهای مسیرخواهد شد که این افت ولتا ژ باعث بالا رفتن امپر دینام و در نتیجه افزایش بار مکانیکی روی موتور ماشین خواهد شد که اگر ما سیم اتصال بدنه و سیم مثبت دینام رو تقویت کنیم اثرگذار خواهد بود ...با تشکر
  • محمد IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    5 4
    سلام دوستان این مورد فقط نوسان امپرراکه خطا نشون میده رابرطرف میکنه من ال ۹۰ دارم امپراب زیادبالا میرفت ازمنفی باطری یک سیم دادم بدنه موتور مشکل حل شد
    • مهندس برق هستم...جدا ازاین کار خوداری کنید... IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      9 4
      جدا اراین کارخوداری کنید....
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    7 7
    قسمت منفی تا سر کمک و زیر کویل یا بدنه موتور درسته ولی از مثبت ب دینام اشتباه محض هم احتمال اتش سوزی هست هم دینام عملا مستقیم شروع ب کار میکنه ک همین کار باعث سوختن دینام یا ترکیدن باطری میشه
    • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      5 0
      چی میگی ،ازسر باطری به خوده دینام از کارخانه سیم مثبت وصله ،بعد تو میگی خطر داره.
  • هادی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 0
    دوستان مواظب باشید، این روش که به روش تقویت برق بیگ تری معروف هست ممکنه باعث آتش سوزی شود، من تجربه داشتم و بیچاره شدم اگه هم دوست دارید این ریسک انجام بدید لااقل بین راه فیوز بذارید
    • Rasul IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      2 2
      درود پارسال من همین مشکل پرایدم رو با برق و ضعیف بودن چراغ و آمپر بالا داشتم، یک آقای باتجربه یک کابل از مثبت باطری به مثبت ماشینم کشید مشکل حل شد و تا کنون آتش هم نگرفته است، ارتباط مستقیم باطری به دینام خطر ندارد، منفی‌های بدنه ماشین بتدریج توسط برخی تعمیرکاران ناشی قطع می‌شوند باید ترمیم و تقویت شوند
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    7 2
    این که حرف می زنه علی صبوری نیست؟ صداش شبیه اونه!
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      11 1
      از کل فیلم فقط صدای علی صبوری رو تشخیص دادی
  • ابراهیم IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 1
    سلام دوستان . من هم به سفارش یک برقکار حرفه ایی خودرو همین کار و انجام دادم . درسته عقربه آمپر پایینه ولی در واقع آب رادیاتور داغه ولی آمپر دقیق نشون نمیده . دستگاه بزنید میفهمید دقیقا چی میگم . امپر خودرو من در واقع کمی از۱ بالاتر بود وفکر میکردم ماشین خُنکه ولی وقتی دستگاه وصل کردم ، عدد ۹۵ رو نشون میداد .
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 1
    به باطری ودینام آسیب نمیزنه؟
  • Master Mechanik Germany DE ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 2
    برای ماشین های که سنسور باطری دارن توصیه نمیشه چون به سیستم الکترونیک ماشین آسیب میرسونه .
  • قاسم IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    7 2
    اولا بار کولر رو دوش موتوره ماشین هست دوما کولر هیچ ربطی به آمپر کشیدن نداره وقتی سیم کشی مستهلک باشه یا زیر فیشها زنگ زدگی و جرم گرفته باشه ماشین آمپر میکشه حتی اگر کولر هم خاموش باشه این اختراعات بدرد صاحب خودش میخوره
  • سالمی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 4
    سلام لطفا چندر وز دیگه نتیجه این ترفند رو به ماخبر بدید که سیم اتصالی شما بهشون فشار اومد یا نیومد .بعد سیم آبی شماره چنده ممنون
    • حسین IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 0
      سلام به جای چند سیم یک یک کابل ۶ یا ۸ به بدنه وصل کن عالی میشه .. اگه سیم کشی خودرو ضعیف باشه امپر بکشه اول رادیاتور بعد ترموستات کپسول آب باید چک کنی بعد اتصال بدنه اضافه کنی ok
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 0
      سلام من برقکارم اینکار رابا سیم نمره ۶انجام بدی خوبه ،،هم به خوب شارژ شدن باطری کمک میکنه وهم در کار کرد صحیح واندازه دینام مفیده ،،البته برای پراید،پیکان،نیسان ،تیباو۴۰۵ جواب خواهی گرفت
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    عالی مرسی
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    6 0
    مثل این میمونه که از سر تیر برق سیم مستقیم بکشیم واسه کولر خونه، دیگه فیوز و مقاومت های بین راه هم نقش هویج رو بازی میکنند لابد. اتصال بدنه مشکلی نداره اما اتصال مستقیم برق، کاملا خطاست
  • حسین IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 1
    عالی بود ای کاش به جای این کار خطرناک مثبت به دینام حذف کن فقط اتصال بدنه با سیم ۶ یا ۸ جواب میده از منفی به بدنه . علت آمپر کشیدن سیم کشی خودرو فرسوده با تشکر
  • رشید IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 1
    مردم عاقل اینکار رو نکنید مخودرو آسیب میبینه. آقای محترم اگه اینکار درسته برو آیران خودرو پیشنهاد بده تا بنام خودتون ثبت کنن. مردم عزیز به خودروهایتان دست نزنید ممکن این اتصال باعث آتش سوزی بشه.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 1
    اون کارخونه نخود مغز مگه بلد نبود این کار بکنه حتما مشکلی بوجود میاد که این کار نکرده مهندس
  • sard@r IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    5 0
    با سلام همه اول اینجا باید بصورت فنی توضیح داد اول آمپر که ایشون میگه منظور همون آمپر درجه حرارت و یه آمپر هم داریم که مقدار جریان مصرف برق رو نشون میده و دلیل اینکه مشکل با این روش حل شده اینکه زمانی که کولر روشنه مقدرا یه فشار مقاومتی در اثر درگیر شدن کولر با موتور پیش میاد پس طبیعیه دما آب بره بالا و بعد زمان کار کردن کولر ما دو تا فن دائم در مدار داریم و یکی داخل کابین و دومی بیرون روی رادیاتور مخصوص کولر و این باعث میشه مصرف برق بیشتری داشته باشیم واگر سیم های برق یا اتصالات خوب نباشن کلا برق کمتری به فن راذیاتور آب میرسه که موجب میشه دور کل فن ها بیاد پایین و آب هم نتونه به راحتی خنک بشه داخل شهر باشی که بدتر هم میشه روی ماشین سیستم صوتی قوی داشته باشی افتضاح میشه به نظر من تعویض سیم های قدیمی وکنترل اتصالات و استفاده از د» جه فن پایین کولر تا جای ممکن مصرف برق خودرو رو زمان کار کردن کولر بیاری پایین مشکل حل میشه خیلی دلایل هم میتونه باعث بشه دما بالا بره مثل گرفتکی کانل های رادیاتور آب بالا بودن درجه ترموستات آب که باید بررسی بشن چون ماشین از اول چنین مشکلی رو نداره
  • احمد IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 2
    دوست عزیز بااین پیشنهاد شما و اتصالات برقی که از باطری به بدنه ماشین میگیرید ضمن اینکه بدنه موتور و داخل کاپوت ماشین همیشه اغشته به بنزین و روغن میباشد براحتی با یک جرقه از اتصالاتی که فرمودید باعث اتش سوزی میشه ضمن اینکه اگر این کار منطقی بود شرکتهای اتومبیل سازی این موضوع را اعمال میکردن
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    4 1
    این چرت و پرتا چیه
  • محمد IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 2
    عملی و علمی هست حتی تو ماشین های صفر البته صفر داخلی چون اکثر سیم ها در سیم کشی مناسب با جریان مصرفی نیستن و اضافه بار رو سیم میاد که باعث فرسوده شدن و یا آتش سوزی میشه. شبیه این هست شما از در بزرگ راحتتر رد میشی تا یه پنجره کوچیک
  • محمد IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 5
    فقط اتصال بدنه را قوی کنید اونهم با سیم برق قوی مثل سیم ۸ یا ۱۰(این بنده خدا حتما تو تاکسی ا ینترنتی کار میکنه ومفت بر هست کولر هم می خواهد بگیره😂
  • ابراهیم IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    4 0
    سلام.دوستان ببینید اینکه از بس منفی باطری یک سیم ۶نصب کنیم به بدنه کار درستی هست وثابت شده برای سیم کشی های کهنه ماشین جلوگیری از نویز برق دزدی میکنه وخطای امپر ها از بین میره اما علت بالا رفتن حرارت اب وجوش اوردن ماشین در هنگام کولر گیری چندین علت متفاوت ممکنه داشته باشه از جمله .بسته بودن منفذ شلنگ ورودی اب به رادیاتور.خراب بودن ترموستات.کم بودن اب رادیات.جرم داشتن زیاد خود رادیات.هوا داشتن رادیات.کند کار کردن فن .و.حتی ممکنه خرابی ترموستات....... باشه باید همه این موارد چک بشه نه اینکه یک کار غیر اصولی کشیدن برق مستقیم به دینام ممکنه فقط برا ماشینی که به علت فرسودگی سیمها یا ضعف برق جواب بده گرچه خطرناکه اما برای سایرعلل بالا رفتن درجه حرارت تاثیری نداره
  • ناصر IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    اون سیمی که ازباتری به دینام مستقیم متصل میشه وباعث شارژ مستقیم باتری میشه..آیا این باعث خرابی باتری نمیشه؟
  • هادی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    خطر توی راه است6893
  • رضا IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    7 0
    سلام زمانی که کولر روشن می کنیم گاز از کمپرسور می خواد به مایع تبدیل بشه از داخل رادیاتور کولر رد میشه با دمای بالا و فن ها می خوان دما رو بیارنندپایین باد گرم ایجاد شده می خوره به رادیاتور آب وباعث بالا رفتن آمپر آب می شود
  • سیدحسین IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 0
    با سلام. دراکثر خودروهای ایرانی از باطریهای آمپر پایین استفاده شده ولذا همین امر باعث افت ولتاژ هنگام استفاده از کولر می‌شود. برای بر طرف کردن این مشکل نیاز به انجام کار خواستی نیست. شما فقط باید یک باطری آمپر بالاتر در خودرو جایگزین کنید تا مشکل حل شود. هر گونه سیم کشی متفرقه در خودروهای دارای کامپیوتر باعث خرابیه سیستم برق خودرو خواهد شد. واین یعنی اینکه شما گول اینگونه تبلیغات را نخورید. توضیح اینکه استفاده از باطریه آمپر بالاتر هیچگونه آسیبی به خودرو وارد نمی کند. مثال اگر شما گرسنه باشید ممکن است نتوانید باری به وزن 10کیلو را بلند کنید ولی هنگام سیر بودن به راحتی آن را بلند خواهید کرد. در واقع آمپر نوعی توان مصرفیست که با ولتاژ فرق دارد و به نوعی قدرت لازم برای استفاده بهینه از اجزای برقیه خودر را در اختیار شما قرار می‌دهد... سپاس از توجه شما
  • هم وطن IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 2
    برق مستقیمراز دی نام پدر دینام درمیاد . زغال و....دینام
  • علی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    6 0
    کمپرس موتور کولر نیاز به قدرت داره ..زمانی که قدرت از موتور گرفته میشه موتور بهش فشار میاد و امپر میره بالا..ب
  • محمد IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    از لحاظ آمپر برق قابل استفاده است بعضی از وسایل برقی بعلت استفاده از آمپر بالای برق اگر سیم انتقال برق ضعیف باشد به شبکه برق صدمه وارد می کند و در خودرو بیشترین برق مصرفی را کولر دریافت می کند حال اگر بتوان با روشی سرعت درانتقال برق را افزایش داد از نظر علمی ثابت شده است در خودرو را متخصصین برق خودرو باید پاسخ بدهند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 2
    یعنی شما از کارخانه خودرو بهتر متوجه میشی برادر من؟
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 0
    هیچ ربطی نداره وقتی کولر میگیریم دمای گاز کمپرسور کولر توسط فنها ميزنه به موتور و باعث ميشه درجه آمپر ماشین ی کم بیاد بالا اگر رادياتور موتور ماشین رسوب نداشته باشه و فنها هم سالم باشن هیچ مانع پیش نمياد!! اما ايشون ماشینش مشکل سیم کشی داشته که آمده با این کارا رفع مشکل کرده در واقع فنها شو رفع عیب کرده ؛؛دلیل نميشه همه ماشین ها این مشکل سیم کشی داشته باشن
  • علی GB ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 2
    استفاده از باطری آمپر بالا خطاست
    • ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 0
      سلام لطفا آمپر رو تعریف کن .
  • نیما ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    این کار مال ماشینی هست که سیم هاش ضعیف شده باشه و درسته و اگر اتصالش درست و محکم باشه ضرر و خطری نداره
  • نیما IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 2
    کاری که این دوست عزیز انجام داده کاملا درسته ولی این کار در خودرو هایی موثره که ضعف عمومی برق دارند که بارز ترین نشانه‌ ش لرزش پیشرانه یا همون کپی که دوستمون میگه که با روشن‌کردن چراغ‌ها، و،،،،،،بخصوص کولر و قوی‌تر‌شدن مصرف کننده،پیشرانه در سیستم جرقه دچار مشکل و منجر به بالا رفتن عقربه دما می گردد و گاها بدون آنکه پیشرانه واقعا داغ شده باشد این مشکلات به شما هشدار می‌دهند که یا باتری و یا اتصالات آن ضعیف است. بنابراین حتما شرایط باتری و اتصالات را از نظر سلامت مورد بررسی قرار دهید. دقت کنید که اتصالات باتری سولفاته نشده ‌و محکم باشند. گاهی ضعف کابل‌های منفی فابریک خودرو موجب می‌شود که ناچار باشید مثل این دوستمون از کابل تقویت کمکی برای اتصال منفی باتری استفاده کنید. کابل جوشکاری گیج صفر ایده‌آل‌ترین گزینه برای تقویت اتصال منفی باتری به بدنه است. و در آخر اتصال منفی بر روی بدنه موتور و یا کوئل توصیه نمی شود
    • حسین IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 2
      کابل منفی به بدنه توصیه نمی شود چقدر مهندسی شما میترسم ترور بشی بخدا مهندس جون
  • محسن IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    سلام خدمت دوستان عزیزم برید ماشین را ریمپ کنید و دمای موتور را بیارید پایین همه چیز درست میشد
    • بینام IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 0
      پرفسر یه وقت مغذت درد نگرفت این همه فکر کردی نظریه صادر کردی اینی که شما میگی اولا پدر فن در میاد چون همیشه روشنه دوما تو کل سیستم خنک کنندگی اختلال به وجود میاد
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 0
    سلام درود براساتید به نظر بنده فقط امپر به دروغ پایین نشون میده فقط همین به گرمای موتور ربتی نداره
  • اکبرصالحی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    سلام درود براساتید به نظر بنده فقط امپر به دروغ پایین نشون میده فقط همین به گرمای موتور ربتی نداره
  • نیما IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 1
    کاری که این دوست عزیز انجام داده کاملا درسته ولی این کار در خودرو هایی موثره که ضعف عمومی برق دارند که بارز ترین نشانه‌ ش لرزش پیشرانه یا همون کپی که دوستمون میگه که با روشن‌کردن چراغ‌ها، و،،،،،،بخصوص کولر و قوی‌تر‌شدن مصرف کننده،پیشرانه در سیستم جرقه دچار مشکل و منجر به بالا رفتن عقربه دما می گردد و گاها بدون آنکه پیشرانه واقعا داغ شده باشد این مشکلات به شما هشدار می‌دهند که یا باتری و یا اتصالات آن ضعیف است. بنابراین حتما شرایط باتری و اتصالات را از نظر سلامت مورد بررسی قرار دهید. دقت کنید که اتصالات باتری سولفاته نشده ‌و محکم باشند. گاهی ضعف کابل‌های منفی فابریک خودرو موجب می‌شود که ناچار باشید مثل این دوستمون از کابل تقویت کمکی برای اتصال منفی باتری استفاده کنید. کابل جوشکاری گیج صفر ایده‌آل‌ترین گزینه برای تقویت اتصال منفی باتری به بدنه است. و در آخر اتصال منفی بر روی بدنه موتور و یا کوئل توصیه نمی شود
  • امیر ارشاد IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    9 1
    البته که تقویت کردن کابلهای مثبت و منفی باتری تاثیر بسیار زیادی در عملکرد مثبت خودرو داره و خودرو ساز ها همیشه برای پایین آوردن هزینه تولید، از حداقل قطر سیم ممکنه استفاده میکنند و هرگز پیش بینی نمیکنند که شاید راننده در یک شب گرم تابستانی، تمامی چراغها رو روشن کرده و کولر رو هم فعال کنه. ولی ذکر این توضیح که کولر ماشین مقداری از سرمای خودش رو از بدنه موتور و مقداری دیگر از برق مصرفی رو از کمکها میگیره، توسط یک تکنسین برق خودرو بسیار عجیب و به دور از عقل و منطق می‌باشد که خود بنده هم برق خودرو خوندم ولی تا حالا همچین جملات عجیبی نشنیدم. طبیعیه که وقتی کولر روشن میکنیم، چون هم فن رادیاتور آب و هم فن کندانسور کولر و فن مکنده اواپراتور که داخل کابین قرار داره و همچنین کوئل کلاچ مغناطیسی کمپرسور کولر همه با هم فعال میشوند، جریان برق مصرفی خودرو به شدت بالا میره. در اینصورت ولتاژ برق اتومبیل دچار مقداری افت میشود که به طبع باعث ضعیف شدن جرقه زنی روی شمع ها و حتی پایین آمدن فشار پمپ بنزین و افت توان خودرو میشه. وقتی کابلها تقویت میشن، این مشکل تا حد زیادی حل میشه و حتی باعث میشه که فن های رادیاتور ها با سرعت بیشتری به چرخش در بیان و باعث بالا رفتن راندمان کولر و در نتیجه تولید سرمای بیشتر بشه. با تشکر از دوستانی که وقت گذاشتن و‌ مطلب رو خوندن.
    • سعادت IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      5 0
      احسنت. این صحیح ترین نظر بین آرای مختلف هست. اون بنده خدا که اشاره کردید، عجیب ترین واژه‌ای که به کار برده الکتروکاردیوگراف در وسط کمک فنر هست. بنده خدا. اگه تو مهندس برق خودرویی منم رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ام.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    عالی داداشی ممنونم ازراهنمایی
  • مجید IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    سلام ، این کاری که شما کردین. همچین شاهکاری را ابداع کردید ، اگر دوستان توجه کنید ایشون کارشون مثل این می مونه که لقمه رابرداری بادستت بعدش بچرخانی ازپشت گردن بزاری تو دهنت،ماشاءالله،،،مرد حسابی این کارشما اینقدر سیم اضافه نمیخواد شما یک سیم قوی تر را از اتصال بدنه خودرو از هر جای که به بست منفی باتری نزدیک تر باشه متصل کنید به بست منفی باتری،تمام یک جوری کمکی برای منفی باتری میشه،دیگه عواقب بعدیش هم منتظر باش
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    داداش کولر امپر میخاد دیگه قوانین فیزیک رو که نمیشه پیچوند!!
  • امیر IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    عالیه ؛ درود بر شما.سپاس.
  • سعید IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 0
    این کار باعث فشار بسیار زیاد به باطری می‌شود و عمر باتری به شش ماه هم نخواهد رسید. با این کار کولر برق بسیار زیادی را مستقیم از باتری می گیرد اصلا پیشنهاد نمیکنم
  • کامی لاهیجی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 0
    اولا کولر ماشین مثل کولر خونه انرژی اصلیشو از برق نمیگیره بلکه از موتور میگیره واسه همینه که قدرت موتور کم میشه. و فقط مگنتکی که کار کلاچ برقی و انتقال نیرو از موتور به موتود کولر رو بعهده داره و فن مشترک کولر و بخاری از برق باطری استفاده میکنن مگر اینکه خودروی ایشون از نسل خودروهای برقی بوده باشه که ظاهرشهم اینگونه نبود. تقویت کابلهای برق کلا برای خودرو خوبه ولی نه اینکه چون برق ناچیز کولر رو تامین میکنه.
  • پارسا IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 1
    این روش را امتحان نکردم ونمیکنم ولی من قبلا کابل های مثبت و منفی باطری را تقویت کردم نتیجه اش عالی بود یک لعنتم بفرستم برایرانخودرو وسایپا که حتی از کیفیت سیم های برق فرغوناشون هم میزنند درصد آلومینیوم سیمهاشون خیلی زیاده عامل اصلی آمپرکشی هرکی میتونه سیم های اصلی ماشینشو سیم ۱۰۰درصدمس بزنه
  • علی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    12 0
    این سیم های جدید چه در خودرو و چه در صنعت ساختمان وغیره درصد مس سیم پایین اومده چون گرون شده از آلیاژ ای دیگه استفاده میشه.به همین خاطر این مشکلات پیدا میشه..سیم کشی خودرو مورد داره که امپر میکشه....وگرنه من هوندا آکورد مال ۴۰ سال پیش دارم.....مثل ساعت کار میکنه و مشکل نداره.
  • داود صدری IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 1
    سیم ساده که به دینام از مثبت وصل می شود باعث تخلیه باطری در هنگام خاموش بودن ماشین می شود کار غیر علمی و غیر استاندارد است
  • مهرداد IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    سلام...برای ماشین‌های کاربرات هم تاثیری داره؟
  • باتری ساز IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 1
    اون سیم های منفی که کشیدی عملا بی خود هست. ولی اون سیم مثبت رو اگه ضخیم تر استفاده کرده بودی بهتر بود. ماشین که مستهلک میشه سیم هایش فرسوده میشن و سیم مثبت که کشیدی به شارژ باتری کمک شایانی می کند. در مورد ماشینهای کهنه صادق است.
  • HD IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 0
    تقویت سیم منفی برای ماشینهای قدیمی خوبه . ولی مثبت رو مستقیم اگر بدید به دینام ای سی یو احتمال داره صدمه ببینه چون از دو سمت بهش برق میرسه .
  • احمد IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    سلام ما اهوازیا بخوای نخوای امپر بالاست
  • Amir IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 0
    ماشین هایی که بالای چهار یا پنج سال هستن این حرکت البته با کابل قویتر نه با سیم معمولی برای اتصال به بدنه مشکلی نداره، ولی اتصال سر مثبت به دینام کار اشتباهی هستش، باعث آب شدن سیم از گرمای داخل موتور و یا هرگونه اتصالی که منجر به آتش سوزی خودرو میشه.
  • حامد IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    اگر این آقا به اندازه یک شاگرد باطری ساز اطلاعات داشت حداقل برای نشان دادن و یاددادن از یک کابل حداقل ۸ استفاده میکرد نه با پنج رشته سیم ۱/۵ اونم به این بی سلیقه گی
  • مهدی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    سلام فقط کابل منفی را وصل کنید به موتور و بدنه
  • saeed IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    هرکسی برا خودش یه نظری میده شما که سررشته ازبرق ندارین پس حرف الکی نزنین. این آقا اومده تقویتی منفی از باتری به بدنه ماشین وموتور زده که خود ماشین داره ولی چون فقط یه جاوصله اومده ازبدنه وموتور گرفته که جریان برق راحتتره جریان داشته باشه قطب منفی هیج ضرری نداره فقط درصورتی اشکال داره که قطب مثبتی که به مثبت دینام وصل شده اتصال به بدنه دینام یا موتور بشه. اگه بجای سیم 2 معمولی از کابل قویتری استفاده کنین بهتره وتومسیر مثبت فیوز40یا50بزارین باز بهتره ولی نیازی نیست این ترفندی که این آقا زده چندسال پیش ماشینم آمپر میزد که هرجایی برا عیب یابی بردم کسی نفهمید این ترفند خوشبختانه جواب داد
  • تقی IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 1
    کولر که آمپر نمیکشه در حد ۱ آمپر اونم واسه سنلوییدش.آمپر اصلی مربوط فن هست که میره رو دور تند و آمپر میکشه.بنابراین این کار هیچ سودی نداره.بجای اینکار رله های فن و اتصالاتش را تقویت کنید
  • یاسر IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 1
    بجای اینکارها یک ترموستات 75درجه وصل کنید بهتر هست یا با دستگاه دیاگ آمپر ماشین رو پایینتر تنظیم کنید
  • US ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 1
    اقای عزیز درسته که با این ترفند آمپر ماشین تکان نمی خوره ولی شما فرع دیدید اصل آن را ندیدی داخل موتور ماشین کوره اجر پزی می باشد اگر به بدنه موتور جداگانه یک آمپر ببندید آن موقع متوجه می شوید
  • میثم US ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    هیچ هیچ ارتباطی به عملکرد کولر نداره
  • حسن IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    اگر سیم مثبت ب دینام از یک سر قطع بشه ب نظرتون چ اتفاقی می افته علی برکت الله صبح شنبه با خبر میشید
  • حسین US ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 1
    این کار غیر کارشناسی است و احتمال خسارات به دینام و کولر شود ، از نظر ایمنی هم احتمال آتش سوزی در ماشین میشه، اگر این طرح به کارخانه سازنده بشه خیلی بهتر بود تا مستقیم در اختیار مردم قرار بگیره،
  • قولی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 1
    دمت گرم خداوکیلی داری حدر میری.بیا ببرمت سازمان انرژی اتمی استخدامت کنن...برنامه میگ میگ رو زیاد نگاه نکن..
  • مهندس محمدی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 1
    استاندارد نیست
  • خادم IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    اینکارش معنیش اینه ک از برق مستقیم باطری استفاده کرده واینکارش باعث خرابی باطری میشه البته ب مرور زمان و عمر باطری رو کم میکنه
  • امین بخشی زاده IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    منظور از سیم منفی (اتصال بدنه ) حتما باید زیر پیچ کمک باشه
  • رابین DE ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    دوست گرامی بنده بندرعباس زندگی میکنم روش شما برای اتومبیلهایی که از سیستم هوشمند استفاده نمیکنند و یا نیمه هوشمند هستند مثل پراید انژکتوری کاملا مفیده و اما در اتومبیلهایی که از سنسورهای بیشتری استفاده میکنند و هوشمندی بالاتری دارند بهتره استفاده نشه
  • علی IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    این روش درسته برای خودروهای اتصال بدنه ضعیف . اما بهترین روش استفاده از از یک آفتامات و نصب کلید کولر به دور تند فن که با کولر کرفتن دور تند فن شروع به کار میکنه که از معایب عمر کم باطری میباشد .مطلب خاصی رو منتشر نکردید
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    با سلام خدمت شما دوستان من خودم ماشین ایرانی دارم همون اتصال منفی به دو جا وصل کردم که نزدیک به 4 سال هست انجام دادم و نتیجه هم گرفتم وسلام کار درسته
  • GB ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    سلام. بنظر من هیچ ارتباطی نداره کولر فقط مصرف کننده برق نیست کولر انرژی مورد نیازش رو به عنوان بار مکانیکی به موتور منتقل میکنه،این کار که ایشون کردن برای تقویت اتصال بدته اس،ولی ربطی به داستان کولر و بالارفتن امپر نداره.و البته تو خودروهای مالتی پلکس میتونه انواع خطاهای اندازه گیری سنسورها رو ایجاد کنه.کلا به عنوان کسی که با برق خودرو سرکار داره توصیه نمیکنم این کار رو چون احتمال خسارت داره
  • علیرضا IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    دوستان توجه کنید من خودم سالهاست در تابستون بدون مشکل وهمیشه کولر روشن حتی در شب دارم استفاده میکنم بدون آنکه برام مشکلی بوجود بیادگذروندم. واینکه پراید ماشینی نیست که تا کولر روشن کردی پابه گاز بشی نه ونه اینکه کولر رو روشن بکنی کُپ کنه یا راه نره اینطور نیست. فقط ترموستات 71 ° پیدا کنید بندازید من با این درجه ترموستات تو زمستون مشکلی ندارم. بعد خودتون میبینید باد کولر ماشین شما چقدر فرق کرده و خُنکتر شده واینکه آمپر آب هم یه خط زیر وسطِ. هيچ کار دیگه هم نکنید اینکه یه فن اضافه کنم و.... هیچ نیازی به کار دیگه ای نیست.. ☃️🌬️
  • محمد IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    ماشین های دوگانه سوز هم آمپر میکشن ، اون چه روشی داره ؟
  • علی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    بنده در گرمای سوزان خوستان رانندگی میکنم. هر سال اول تابستان اقدام به چک کردن و شستشوی کامل رایاتور ماشین میکنم و سالم بودن رایاتور مطمئن میشم. همین امر باعث میشه حرارت نرمال بمونه
  • Hadia IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 0
    من راننده تاکسی هستم این کارها را 10 سال پیش انجام دادم هیچ تاثیری نداره همش بیهوده است
  • احسان IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    سلام ماشین من سمند ای اف سون هست و وقتی کولر میگیرم ماشین سه کار میکنه و چراغ چک روشن میشه و خطای کویل میزنه .باید خاموش روشن کنم تا درست بشه .حتی یک رله اضافه کردم برای تقویت دسته سیم کویل اما درست نشد.این رو چکار کن؟
  • مجید IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    چنین ترفندی شدنی نیست من همه اینکارها را کردم حتی با کابل، مشکل حل نشد
  • هادی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    من یک ۱۴۱داشتم به محض کولر آمپر بالا میشد،،،فقط یک کابل خیلی قوی،از منفی به بدنه اتصال داد مکانیکم،دیگه آمپر از وسط بالا نمیرفت،،
  • امیر ارشاد IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    6 0
    دوستانی که اطلاعاتی در‌مورد برق خودرو ندارن لطفا دیگران رو دچار ترس و تردید نکنن که ماشین آتیش میگیره و اینا. جهت اطلاع اون دوستان اعلام کنم که این کار توسط خود خودروساز انجام شده و اگه کمی با دقت به سیمکشی اتومبیل نگاه کنن متوجه میشن که قطب منفی باتری مستقیم به شاسی اتومبیل پیچ شده و از طرف دیگه،بدنه موتور به سمت دیگر شاسی توسط یه تکه سیم پیچ شده ولی این سیم اونچنان قوی نیست. همچنین با دنبال کردن سیم قطب مثبت باتری متوجه میشید که یه انشعاب از مثبت باتری، مستیما به پشت دینام یا همون آلترناتور که صحیح تر هستش، وصل شده. پس این کار هیچ خطری نداره فقط سیمکشی فابریک اتومبیل رو تقویت میکنه.
  • بابک قاری پور IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    7 0
    سلام دوستان، چیز جدیدی نیست این داستان، بنده باتری ساز هستم و سالهاست همچین کاری رو انجام میدم، ولیکن ضعیف بودن اتصال بدنه نشونه های دیگه ای هم داره و فقط مربوط به کولر نمیشه، از جمله اینکه شب وقتی چراغ های ماشین روشن میشه آمپرهای ماشین مثل آب و دینام میرن بالا بی هیچ دلیلی یا چراغ های ترمز عقب ضعیف کار میکنن و خیلی نشونه های دیگه، با اینحال دستشون درد نکنه از اینکه اطلاع رسانی کردن
  • رضا IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 0
    سلام این کاری که این بنده خداانجام داددرست ترین کاربود ماشینم وقتی کولرمیگرفتم امپرش به ته میرسید همه چیزوعوض کردن کلی خرج رودستم گذاشت تااینکه یکی اینکاروبرام انجام دادونول ماشین وتقویت کرد الان توبدترین شرایط نهایت بیادوسط این کاروپیشنهادمیکنم چون درست ودقیقه مخصوصاواسه ماشین های قدیمی که نولشون ضعیف شده امتحانش راحت ومحانیه خودتون میتونیدانحام بدین خوب بودمحکمش کنید بدبودبندازیددور اماواقعاکاره درست ومحشریه که هرکسی بلدنیست موفق باشید...
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    از راهنماییت.واگاهی.دادنت.تشکر.میکنم
  • احسان شکری IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    من همین کارو کردم.ولی آمپر یه خونه میره بالاتر.چنتا باطریساز هم بردم تست کردن،ماشینم هیچ ایرادی نداره....لطغا یه راهکار جدید بگید با فیلمش...
    • Kia IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      سلام شما گردش اب تست کنید یک رادیاتور منطقه جنوب بزار رو ماشینت همه چیز درست میشه
  • رامتین IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    برق ماشین یه سره میشه دیگه فیوزی سر راه ۲۲۶۲جریان برق ماشین نیست تا اگه اتصالی یا تداخلی بوجود امد فیوز بسوزه ،کل سیم کشی احتمال آتیش گرفتنش هست
  • کرامت IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    کاملا اشتباه
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    بعضی خودروها فقط در شب آمپر میکشن به دلیل استفاده از چراغ که اتصال بدنه قوی بدین کفایت می کنه نیاز به برق به دینام نیست... اما اگه تو روز هم این کار رو می کنه ماشین یا رادیات یا ترموستات یا رله فن یا رله کولر یا سنسور آب یا کیلومتر معیوبه که باید یکی یکی چک کرد...بعضی مواقع از سنسور مشکی استفاده میشه که دمای آب رو کم نشون میده
  • کرامت IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    سلام این کار اشتباه هستش اولا این ماشین از خانواده سایپا هستش ومی تونین یک تکه کابل10 از بدنه به سر سلندر باید به سر سلندر باشه چون هم منفی سنسور دما منفی کم می یاره منفی شمع ها کم میشه.واین کار دوست مااولا از سیم2/5استفاده کرده دوم اینکه فیوزمرکزی که بین سیم برق اصلی است در موقعه اتصالی قعط نمی شه وباعث سوختن سیم کشی ماشین میشه.
  • مهدی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 1
    عزیزان اصلان به این کار رو نکنید قطعا این خودرو اگه واقعا این سیستم رو اجرا کرده ماشین شک نکنید دوچار آتش سوزی خواهد شد .
  • محمدرحیمی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 0
    سلام درود به دوست عزیزمون .... میخواستم یه توضیحی در رابطه بااین کارتون بدید ؟؟ اصلا تقویت سیم اتصال بدنه و سیم مثبت باطری چه ربطی به امپر اب و کولر داره ؟؟؟ سپاسگذارم از شما بابت اینکه تخصصتون رابه رایگان دراختیار بقیه میزارید ....💐🙏💐🙏💐🙏
  • بهرام IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 1
    من رشتم برق اتومبیله اصلن این کار اصولی نیست و نتیجه ایم نداره ربطی به داغ کردن موتور هنگام کولر گرفتن نداره سر کاریه 🤣
  • Bahram GB ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 1
    این کار اگر توسطه افراد حرفه ای انجام نشود و از سیم های معمولی استفاده کنید فقط موجب آتش سوزی خودرو خواهد شد
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 1
    به کارخونه بگو این کار رو ازمایش کنه . بعد انتشارش بده
  • م. ش. IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 1
    اگر خوب بود و واقعا ایرادی نداشت خود کارخانه این آپشن رو میگذاشت! مطمئن هستم غیرعلمی و غیرمهندسیه و اصلا به کسی این چیزها رو توصیه نمیکنم. در اینترنت پر است از کلیپهای دروغی که طرف بدون باتری یا برق، لامپ روشن میکنه. فقط ما مهندس برقها میفهمیم سرکاریه و مردم عموما باور میکنن!
    • حجت IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      0 0
      در مناطق گرمسیری با شروع تابستون ترموستات رو بردارید اول فصل سرما بندازید رو ماشین تامام
  • جواد IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    1 0
    چرا ماشین پراید انژکتوری چند دقیقه بعد کار کردن با کولر روشن خاموش میشه و کلا برق خودرو قطع میشه؟
  • محمد IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    سلام پس چرا هر وقت ماشین آمپر می‌کشه کولر که روشن میکنیم آمپر میاد پایین
  • علیرضا IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    هشدار !!! این سیم که به مثبت باطری گذاشتین باعث میشه فیوز از مدار خارج بشه و درصورت اتصالی باعث آتش سوزی میشود
  • علی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    سلام.حتما حتما حتما منفی ب بدنه و موتور با سیم نمره بالا رو انجام بدید.مخصوصا ماشین های مدل پایین.چند سال انجام دادم واقعا تاثیر داره واقعا جواب میده.اگ مشکل ماشین ضعیف شدن اتصالات باش حتما جواب میده هم نور بیشتر چراغ ها هم امپر هنگام کولر همین دور روز پیش روی ۲۰۶ خودم نصب کردم.بازم میگم سیم نمره بالا و فقط اتصال منفر ب بدنه و موتور. من مثبت ب دینام قبول ندارم
  • مهدی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    3 0
    اولا در مورد اتصال مثبت از دینام به باطری اقایونی که میگن کار خطرناکیه اصلا از سیم کشی خودرو خبر دارن اون مثبتی که از دینام خودرو توسط کارخونه به باطری کشیده شده از کجا وچطوری اومده اول اونو پیدا کنین بعد به پدر دینام در اومدن یا منفجر شدن باطری فکر کنین در مورد اتصال منفی هم سر تمامی اتصالات منفی به بدنه به مرور زمان سولفات میبنده وطبق گفته یکی از دوستان استفاده از سیم های نامرغوب نه مسی بلکه اهنی والومینیومی باعث افت شدید امپر برق تمامی قسمتهای خودرو میشه ودر اخر نظر اون دوستمون هم که گفتن امپر باطری مهمه بله استفاده از باطری امپر بالا خیلی خوبه وبرای همه قسمتهای برقی خودرو برق مناسب فراهم میشه
  • حسین ملایری DE ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 1
    سلام کابل اتصال منفی خوبه نه به این شدت که چنین میشود چنان میشود
  • محمد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 0
    عالی
    • عارف IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      1 0
      عالی
  • محمد IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 0
    فقط یک کابل از منفی به بدنه وصل کنید مشکل آمپر حله
  • علی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    من دیروز چهارساعت ااسنپ گرفتم با پراید ۸۹,ازاولش کولر زد ،تا اخر، نه موتور فشاراومد نه کپ کرد نه درجه اب،یخورده کم بالا رفت، پرسیدم چجوریه،مگه میشه،چقدرراحت باکولرروشن تو سربالایی تهران میری بااین مدل پراید،گفت چندساله بردم باتری ساز چکارش کرد،اینجوری شده کولرش،....اگه باچشمم نمی‌دیدم باور نمی‌کردم انگار سمند tu5 بود،...خنک خنک بدون فشار
  • علی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 2
    بجای اینکارها،برید از بانه یا کیش،یه کولر پرتابل گازی شارژی بگیرید حدود پنج میلیون،بزارید رو داشبورد جاسازی کنید که نیفته ودوتا لوله نازک به اسپلیت ،راحت راحت راحت ،تا یه ساعت شارژ میشه،وخنک میشه،
  • رضاتوکلی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    0 0
    سلام میدونم ربطی نداره اگه ممکنه برای برطرف کردنداغی یا سنگینی جعبه فیوز داخل موتور چکار کنیم
  • مهدی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    باسلام ماشین من تیبا هستش و استان خوزستان در اوج گرما آمپر ماشین با فعال شدن کولر تا نزدیک یک خط بالای وسط می رفت هر کاری که بگید کردم خوب نشد با یک اتصال بدنه مشکلم حل شد حالا ختی تا وسط هم نمیاد آمپر
  • Xani Mehdi IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    1 0
    خیلی عالی من هم این کار را انجام دادم خیلی خوب جواب میده
  • علي IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    در كليه مدارات برقي چه خودرو يا چه در صنعت اتصالت بايد محكم و مطمين باشه بيشتر اتش سوزيهاي برقي بخاطر اتصالات شل يا عدم عملكرد سيستمهاي حفاظتي مانند فيوزها ميباشد ضمن اينكه با محكم كردن اتصالات و سيمهاي سالم ولتاژ كامل به كليه مصرف كننده ميرسه و مصرف كننده در ولتاِژ نامي كار ميكنه ضمنا در صورت خاموش شدن ناگهاني خودرو يا چراغها سريع سراغ تعويض قطعات يا سنسورها نريد دنبال اتصالات شل باشيد
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    فکر کنم همین کار رو با آفتومات میشه انجام داد.
  • سعید IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    این مورد من با کابل شماره 10 زدم واقعا اون طور که باید تاثیر داشته باشه نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس