افغانستان.jpg

شبه نظامیان طالبان در ادامه پیشروی ها در شرق افغانستان، شهرستان «اله سائی» در استان «کاپیسا» را از کنترل نیروهای دولتی خارج کردند و خود را به ۶۰ کیلومتری پایتخت رساندند.

سرویس جهان مشرق مناطق مختلف افغانستان همچنان صحنه درگیری است و عقب نشینی نیروهای دولتی ادامه دارد و پیشروی شبه نظامیان طالبان در چندین محور به ویژه به سمت استان های شرقی گسترش یافته است.

یک منبع میدانی که تحولات را در شرق افغانستان از نزدیک دنبال می کند به آخرین وضعیت استان «کاپیسا» اشاره کرد و گفت: نیروهای طالبان حملات گسترده ای را در شرق این استان ترتیب دادند و خطوط دفاعی نیروهای دولتی را در هم شکستند.

این منبع میدانی از عقب نشینی نیروهای دولتی و تسلط طالبان بر شهرستان «اله سائی» خبر داد و افزود: این شهرستان در شرق استان «کاپیسا» از محور جنوب غربی حدود ۶۰ کیلومتر با شهر کابل «پایتخت» فاصله دارد و همین موقعیت بر اهمیتش افزوده است.

این منبع میدانی با بیان این که سقوط شهرستان «کاپیسا» زنگ خطر را برای شهر کابل به صدا در می آورد، گفت: با از دست رفتن این شهرستان، فشار بر نیروهای دولتی در محور جنوبی افزایش یافت و در نهایت بخش وسیعی از شهرستان «تگاب» هم به تصرف طالبان درآمد.

آخرین خبرها از درگیری‌ها در افغانستان/ طالبان به ۶۰ کیلومتری کابل رسید + نقشه میدانی و عکس

به گفته این منبع میدانی، بخش وسیعی از مرکز و شرق شهرستان «نجراب» در محور شمالی شهرستان «اله سائی» از کنترل نیروهای دولتی خارج و به سیطره نیروهای طالبان درآمده و راه ارتباطی شهرستان های «حصه اول کوهستان و حصه دوم کوهستان» به سمت شهرستان «تگاب» قطع شده است.

به گزارش مشرق، استان «کاپیسا» از محور جنوبی با استان کابل، از محور غربی با استان «پروان» و از محور شمالی با شمال استان «پنجشیر» و از محور شرقی با استان «لغمان» هم مرز و همین وضعیت اهمیتش را چند برابر کرده است.

«کاپیسا» کوچکترین استان افغانستان محسوب می شود اما بیشترین جمعیت پس از کابل دارد و یک منطقه پر تراکم به شمار می آید که هزار و ۸۴۲ کیلومتر مربع مساحت دارد که حدود نیمی از آن ( ۹۲۰ کیلومتر مربع) در تصرف طالبان است.

این استان به ۸ شهرستان «حصه اول کوهستان، حصه دوم کوهستان، کوه بند، محمود راقی(مرکز استان)، نجراب، اله سائی، تگاب» تقسیم شده است؛ نیروهای دولتی شهرستان های «حصه اول و دوم کوهستان و محمود راقی» را در کنترل دارند.
.
در حال حاضر، بخش وسیعی از مرکز و شرق شهرستان «کوه بند»، شمال و شرق شهرستان «نجراب»، شمال، شرق و جنوب شهرستان «تگاب» به همراه شهرستان  «اله سائی» در سیطره گروه طالبان است؛ سایر مناطق در این استان میان طرفین دست به دست می شود.

آخرین خبرها از درگیری‌ها در افغانستان/ طالبان به ۶۰ کیلومتری کابل رسید + نقشه میدانی و عکس

مناطق غربی و جنوب غربی استان «کاپیسا» شامل شهرستان های تگاب و نجراب (محور جنوب) به شهرستان های جنوب شرقی استان پروان (کوه صافی) متصل می شوند که نقطه اتصال «کاپیسا» به پایتخت (استان کابل) هستند.

به گزارش مشرق، شهرستان «کوه صافی» در جنوب شرق استان «پروان» در تصرف شبه نظامیان گروه طالبان است که از محور غربی با شهرستان تازه سقوط کرده «تگاب» در جنوب استان «کاپیسا» هم مرز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 58
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    64 26
    آمریکا بخاطر افعانستان نرفت بیرون والا اصلا نمیاند-هدفش فقط کشاندن افعانستان به جنگ داخلی بوده
    • شاکی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      25 7
      مطمئنا اشرف غنی با یاران ناکس خودش تا اخر هفته دولت در تبعید رو توی امارات تشکیل میده
    • SE ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      34 38
      امریکا واقعا شیطان بزرگ است انشا الله نابودی امریکا و خلاص شدن مردم جهان از شر امریکا . هر جا جنگی هست ردپای امریکا هم موجوده
    • SE ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      34 37
      نکته جالب اینجاست امریکا 20 ساله افغانستان را اشغال کرد ولی . امریکا با این همه قدرت و ثروت نتوانست طالبان را نابود کنه . :))) نتونست امنیت را برای افغانستان بیاره :))) قویترین کشور جهان در برابر 4 تا طالب کلاش بدست عاجز و ناتوانه !!خخخ پس کجاست قدرت افسانه ای امریکا ؟؟؟ توی فیلم های هالیوودی ارنولد و راکی با یک مسلسل با یک لشکر می جنگند ولی در واقعیت امریکا هیچی نیست :)))
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      40 26
      اشرف غنی جاسوس سیا است دشمن زبان فارسی و فارس ها هست . اشرف غنی با امریکا برنامه داشتن زبان فارسی را در افغانستان نابود کنند لعنت خدا بر اشرف غنی و امریکا
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      39 10
      اینهمه گفتید باید آمریکا از افغانستان و منطقه بیرون بره شما دیگه چه مجوداتی هستید؟
    • SE ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      33 13
      اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از ترس جانش فرار کرده رفته امریکا .در صورتی که باید تو کابل می ماند و با ارتش فغانستان بر ضد طالبان می جنگید . رئیس جمهور یک کشور فرار کنه و مردم خودش را تنها بگذاره همان بهتر افغانستان در دست طالب باشه . اشرف غنی یک ادم شیاد و دزد و جاسوس امریکا است . کاش می شد اشرف غنی را بدرک فرستاد
    • SE ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      17 5
      امریکا این همه پول توی افغانستان خرج کرد .این پول ها چه شد ؟ تو جیب کی رفته ؟ چرا ارتش افغانستان نمی تونه در برابر طالباان مقاومت کنه ؟ چرا اشرف غنی فرار کرده ؟ مگه رئیس جمهور نیست ؟
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      30 12
      پاسخ به این کسی که گفته نکته جالب اینجاست... که اگه شما نظر ندی اتفاق خاصی نمی افته نمیدونم همه تو همه رشته ها متخصص هستند جناب خان امریکا خودش طالبان رو‌ متولد کرد الان هم خاست امریکا هست که پیشروی کنه وگرنه طالبان دو روز هم دوام نمی اورد . بعدشم تو میخای بگی امریکا قدرت نداره البته امثال تو همین قدر سبک‌ مغزند البته درسته در برابر ما قدرت ندارند ولی دشمن هم انقدر بخایم ضعیف جلوه بدیم واقعا جای تاسف داره
    • مظلوم IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      13 4
      درست مثل مورد یمن . دولت مستعفی خائن و وطن فروش منصور هادی در عربستان و دولت مستعفی دزد و خائن و راهزن اشرف غنی در امارات .
  • US ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    43 7
    نتیجه 20 سال لشکر کشی غربیها به افغانستان .بعد رییس جمهور افغانستان بلند میشه میره آمریکا از بایدن خواهش میکنه که هوای افغانستان رو داشته باشه.همون بهتر که دولت افغانستان سقوط کنه
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      22 7
      اشرف غنی جاسوس سیا است دشمن زبان فارسی و فارس ها هست . اشرف غنی با امریکا برنامه داشتن زبان فارسی را در افغانستان نابود کنند لعنت خدا بر اشرف غنی و امریکا
    • بی نام IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      8 0
      بالاخره من کدوم رو باور کنم ؟ اینکه میگن طالبان مردم افغانستان رو می کشه و قوانین ضد زن و متحجرانه داره و... یا اینکه مردم دوستش دارن؟
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    کاش به ایران هم حمله میکردند
    • NL ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      57 26
      همه مثل تو دنبال سراخ موش نیستند .بزدل خان. هنوز مادر نزاییده کسی رو که جرئت حمله به ایرانو داشته باشه.ارباب طالبان که عربستانی .اعتراف می‌کنه که در مقابل ایران فقط می‌تونه دو روز دوام بیاره حتی ازون گندترش آمریکا وناتو گرین حمله به ایرانو نداره
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      48 5
      کاش به دهنت با مشت حمله بشه جوریکه دندونات بریزه تو شکمت!
    • مهرداد دوم IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      37 1
      خودت پاسپورت کجا رو داری ناقلا؟!!
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      31 2
      شما دقیقا فازت چیه
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      42 2
      کاش امثال تو از ایران خارج می شدند.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      9 4
      دوکاش کاشتند.. یکی کاشت تابمیرد دیگری هم کاشت تاجان بگیرد یکی کاشت به جانش رسید ومرد دیگری زد قلب دشمن تاجان سپرد ! بمیردآش وکاشت بوبگیرد‌لاشت !
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      40 11
      چی میگه حرام زاده، هرکس به ایران بخواد حمله کنه قبلش بهتره قبر خودشو بکنه و با خانواده کثیفش وداع کنه
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      45 1
      اگه دوست داری برو کابل
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      36 21
      خفه شو آلبانی هاف هافو
    • محمد IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      44 21
      ای خاک بر سر ت منافق نکبت جیره خور غربی..بیشرف اگه یه جو غیرت داشتی همچین چیزی رو برای مردم ایران عزیز نمیخواستی ....حالم از بی وجود هایی مثل تو بهم می خوره.
    • مظلوم IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      29 15
      ای کاش مینوشتی که برای کی داری دم تکون میدی و له له میزنی . که شاید یک نجستی برات پرت کنه
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      20 2
      آمریکا نداره میخواد این شبه نظامیان داشته باشند خخخخ
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      10 1
      برو بمیر خائن مزدور
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      18 1
      ای غیر ایرانی تاریخ را کمی بخوان امثال نادر شاه بسیارند تا در صورت غلط اضافی گوشمالی خوبی بدهند
    • SE ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      10 30
      از سایبری های اصلاح طلبه ! لعنت بر اصلاحات
    • ناشناس IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      13 27
      یعنی شما اینقدر نفهم و خائن هستی ؟؟؟ فکر کردی چی ما چوب خشکیم . هشت سال جلوی دنیا ایستادیم حالا هم تا آخر می ایستیم . احمق جان ایران ما را با هیچ جای دنیا مقایسه نکن . نامهربانی هایی هست اما هنوز هم سر می دهیم . خون باکری و متوسلیان و دوران و خلعتبری و سلیمانی و .... و.... .و.... در رگ های ماست این رو بفهمید
    • ناشناس IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      10 1
      یعنی شما اینقدر نفهم و خائن هستی ؟؟؟ فکر کردی چی ما چوب خشکیم . هشت سال جلوی دنیا ایستادیم حالا هم تا آخر می ایستیم . احمق جان ایران ما را با هیچ جای دنیا مقایسه نکن . نامهربانی هایی هست اما هنوز هم سر می دهیم . خون باکری و متوسلیان و دوران و خلعتبری و سلیمانی و .... و.... .و.... در رگ های ماست این رو بفهمید
    • ناشناس IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      12 1
      یعنی شما اینقدر نفهم و خائن هستی ؟؟؟ فکر کردی چی ما چوب خشکیم . هشت سال جلوی دنیا ایستادیم حالا هم تا آخر می ایستیم . احمق جان ایران ما را با هیچ جای دنیا مقایسه نکن . نامهربانی هایی هست اما هنوز هم سر می دهیم . خون باکری و متوسلیان و دوران و خلعتبری و سلیمانی و .... و.... .و.... در رگ های ماست این رو بفهمید
    • ناشناس IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      15 25
      مادر نزائیده کسی به این سرزمین چپ نگاه کنه . با تمام وجودمان ایستاده ایم . خون شهدا در رگهای ما جریان داره . این رو خودشون می دونند وگرنه تا حالا ما را تیکه پاره کرده بودند فقط واسه احمقهایی مثل تو و امثال تو می گم
    • علی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      15 3
      صد در صد تو ایران نیستی و اگر باشی غیرت نداری تو و امثال تو حتی برای کشور ت هم غیرت ندارید امثال شماها مرده متحرک هستید
    • CA ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      13 3
      ایران فقط یک گردان مقاومت رو ازشون بخواد با گروهی که با ایران درگیر شدند بجنگه دو روزه هر کشوری در این منطقه باشه رو‌ می‌فرسته عصر حجر! ایران وقتی پهپاد با برد هفت هزار کیلومتر داره یک موج فوجی بفرسته چیزی از اون منطقه باقی نمی مونه. در ضمن ایران با طالبان فعلی مشکلی ندارد هر چند ایران نیاز داره که در افغانستان صلح برقرار بشه برای همین از هیچ گروهی حمایت نمیکنه چون در حال حاضر ایران مرز بیشتری با طالبان داره تا دولت افغانستان برای همین ایران واقعیت روی زمین رو در نظر می‌گیره. هدف آمریکا در تمامی این منطقه همین کاری هست که در افغانستان انجام داد یعنی هرج و مرج و جنگ داخلی. اگر دولت افغانستان بخواد شرایط را به صلح نزدیک کند بایستی دکتر عبدالله را به عنوان رییس‌جمهور موقت انتخاب کند چون میتواند با طالبان صلح کند
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      4 2
      تو اگر چوب خشک نبودی کشورت به این شکل نمیافتاد فیلم بازی نکن
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 0
      اگر جرات حمله به ایران روکشوری داشت بزرگشون این کاررا میکرد که آمریکا باشه زمانی که پایگاه عین السد رو ایران با خاک یکسان کرد فقط تماشاچی بود و جرات نکرد یک فشنگ به سمت ایران شلیک کنه .اونجا دنیا در برابر قدرت ایران سر تعظیم فرود آورد. ایران در حکم ابر قدرت منطقه قدرت نمایی میکنه.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    58 32
    به فکر خودتان باشید که کیش و مات شدید
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      34 17
      ایران به جایی رسیده که نمیداند چع کار کند به روز زندگی میکنیم
    • ترایتون IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      24 3
      آبو بریز دقیقا همونجا
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      48 6
      نه آب دارند نه برق دارند نه افتصاد نه آرامش و نه آسودگی خاطر
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      28 13
      مثل بازی در شترنج ایران زوگزوانگ شده
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      7 3
      خیلی داری می سوزی مغضوب علیهم
    • FR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      15 22
      شب دراز است و قلندر بیدار تو چه میدونی چه خبره پشت پرده آخه ظاهر بین فقط وظیفه تو و اربابان غربیت تضعیف روحیه و پروپاگانداس
  • یک افغانستانی شیعه IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    27 29
    طالبان بخشی از افغانستان است ولی همه ی آن نیست. کابل سقوط نخواهد کرد.چون طالبان هم زرنگ شده اند می دانند که اگر بخواهند به زور کاری انجام دهند مشروعیت بین المللی بدست نمی آورند.بنابراین سعی دارند تمامی مناطق شیعیان و تاجیک های مخالف خودشان را تصرف کنند تا در مذاکرات آینده حرف اول و آخر را بزنند.چیزی که من را نگران کرده در بهترین و خوشبینانه ترین حالت اگر فرض کنیم حتی طالبان تغییر هم کرده باشد احتمالا باید شاهد تشکیل شعبه دوم عربستان سعودی در افغانستان باشیم. هنوز هم بین اکثر اعضای طالبان کینه و نفرتی عمیق از شیعیان وجود دارد. شاید رهبران این گروه جلوی دوربین صحبت های زیبایی مطرح کنند ولی بدنه اصلی طالبان کلا تفکرات شان چیز دیگریست.اینجا نمی توان بیان کرد. ولی همانقدر بدانید که عربستان سعودی.پاکستان و انگلیس از تحولات فعلی خیلی خوشحال هست.
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      5 18
      امان از فریب خوردگی. پاکستان مدتها که در حال جنگ با طالبان است و سعودی هم دهسال است که دیگر از آنها حمایت نمی کند.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    12 1
    پس هی خبر میاد که اینقد نیرو طالبان کشته شدن اونقد نیرو فلان شن چیه ؟؟؟؟ اینا که هی دارن شهرها رو میگیرن
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      10 50
      بی بی سی و ... همه دروغگو هستن طالبان طرفدار زیادی در افغانستان داره نصف مردم افغانستان طرفدار طالبان هستند
  • مسعودشاه IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    5 14
    طالبان عزیز و محترم خیلی دارن پیشروی میکنن مثل این که افغانستان نیروی جنگی نداره
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    11 36
    زنده باد طالبان.
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      22 4
      با طالبان محشور بشوی
  • علی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    26 4
    از روزی که دیدم اشرف‌غنی در سفر اخیرش به آمریکا، رفته به دیدار خانواده‌های تروریست‌های آمریکایی کشته شده در افغانستان، برای دلجویی! تازه فهمیدم در افغانستان چه خبره و چرا مردمش روی آرامش‌رو نمی‌بینند!!!
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      9 2
      احسن واقعا باچه عقلی رفت ؟ شاید اسراری گفته مثل help me یا ارباب حلقه ها یا بایدنم من یه کوفتی دیدم در ایران ظریفانه گفت : نمیدونست چه کوفتی می منم یس بس !
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    21 6
    چشم شما روشن، احتمالا قدرت گرفتن طالبان در افغانستان یعنی ناامنی برای همسایه ها یعنی ایران ، پاکستان و چین و آسیای میانه
    • حمید IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      17 38
      تا الان که هیچ گزارشی از رفتار داعش‌گونه طالبان دیده نشده! بعدشم شیران نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مرز ایران و افغانستان مستقر شده‌اند. از طرف دیگه این طالبانی که تاحالا خودشو نشون داده عاقل‌تر از این حرفاست که به پروپای ایران بپیچه، شما نگران نباشید
    • ناشناس IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      11 13
      از این فکرهای خام نکنید این سرزمین مهد دلیرانه . اگر ذره ای از خاک میهن بر پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد آنرا با خونم در خاک وطن می شویم "شهید حسین خلعتبری" خون این بزرگورار و تمامی شهیدان در رگهای ماست . با تمام وجودمان می جنگیم تا استخوانم در این خاک بسوزد و پودر شود .
    • ناشناس IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      15 3
      از این فکرهای خام نکنید این سرزمین مهد دلیرانه . اگر ذره ای از خاک میهن بر پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد آنرا با خونم در خاک وطن می شویم "شهید حسین خلعتبری" خون این بزرگورار و تمامی شهیدان در رگهای ماست . با تمام وجودمان می جنگیم تا استخوانم در این خاک بسوزد و پودر شود .
  • بیسیمچی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    18 38
    تجربیات این حقیر در چهل سال حکومت اسلام در ایران من را به این باور رسانده که از دل همه ی حوادث شوم در این سرزمین و همسایگان، فقط و فقط خیر حاصل می شود و بس. معجزه ی اسلام و انقلاب این است
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      5 6
      خداییش همین بوده ...چندوقت پیش توخواب کسی گفت : افغانستان !؟ راستش من نمی‌فهمیدم چیه گفتم شاید بهتره برم افغانستان اماافسوس که نرفتم...یه کمی به ظهور هم فکرکنیم منکه خیلی بهش فکرکردم
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      40 10
      داداش جنس از موتوری نگیر
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      6 37
      ۱۷:۰۱ تو هم شبا تو خوابگاه پیرو پاتالای آلبانی پامیشی آب کوفتت کنی مواظب باش آب لیوان دندون عملیت رو نخوری خخخ
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    37 4
    این سرزمین ها همه پاره تن ایران عزیز بودند که استعمار کثیف انگلیس این جا از مام وطن جدا کردند. افسوس و هزار افسوس
  • امیر IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    42 30
    این همون طالبانه که ایران ازش حمایت کرده و میکنه.. معلوم نیست توی این مملکت چه خبره.ای کاش طالبان یه سری هم به ایران بزنه
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      12 3
      ۱۵:۲۰ بهتره کمتر مزخرف بگی نادون
    • SE ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      9 3
      برو به ظریف بگو ! ظزیف مذاکره کرد خخخخخخ
  • تحلیلگر منطقه GR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    8 13
    طالبان می‌تونه با تخریب تونل سالنگ تا سالها ارتباط کابل رو با مناطقش قطع کنه کل نیروی هوایی اشرف غنی ۶۰ عدد هلیکوپتر است باید با طالبان مدارا کرد بعنوان یک حائل بین ازش استفاده کرد خصوصا اینکه کمترین مسامحه ای با آمریکا و متحدانش مثه هند نداره خوشحالم که اشرف غنی داره به فنا میره ملا برادر و ملا رسول و‌مهره های میانه روی طالبان قابل مذاکره اند حتی بهتر از دست نشاندگان آمریکا آند خروج خفت بار آمریکا را به فال نیک میگیریم
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    9 0
    سیستان، تنگه احد ایران، دار الولایه، مردم پر صبر ایران، انبار غله ایران ...از دست دولت افغانستان و بی تدبیری دولت بیتدبیر ایران خون به جگر شده اند
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    17 1
    آدم که بعضی از نظرات رو می خونه انگار بیگانگانی که به زبان فارسی تسلط دارند مشغول نظر دادن هستند! خوب بابا حداقل در نام کاربری بنویسید از نوچه های کی هستید!!
  • محمد IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    21 2
    بعد از مسلط شدن به افغانستان ممکن است خطرناک ترین دشمن شیعیان و ایران شوند
  • سید صدرالله سیدی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    14 1
    اگه فقط حکومت ناخلق افغانستان فقط ی پالس کمک برای ایران بفرسته طالبان خودش برمیگرده به مناطق که قبلا داشت حکومت می‌کرد
  • هموطن IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    34 7
    سالیان است پناهجویان افغانستانی ایران را مامن محل پناه بردن از انواع مشکلات و درگیری ها دانسته و ایران هم نه در حد مطلوب اما به هر روی میزبان انان بوه. افغانستان کشور برادر و دوست ایران است . قرابتی که ایران با افغانستان دارد در زمینه مذهبی قومی زبانی فرهنگی ادبی و تاریخی بسیار بیشتر از سوریه و عراق و لبنان است اما هیچگاه در حل مشکلات افغانستان وارد نشده و به امریکا و غرب اجازه داده هر دخالتی در این کشور بکند و دوباره مردم را اسیر افراطیون مذهبی نمای طالبان کرده. دور مرز دیوار کشیده که مهاجر و مواد نیاید اما برای توسعه افغانستان و از بین بردن نا آرامی و فقر کمکی نکرده که هم مهاجرین مجور به ترک وطن نشوند و بخاطر فقر و حضور کارتلهای مواد مجبور به کشت خشخاش نشوند. حضور ایران در و کمک و مشاوره همه جانبه به سوریه و عراق و لبنان حتی دادنخون و شهدای عالیمقام چون شهید سلیمانی دریغ کرده کاری که هیچگاه در افغانستان رخ نداده. ایران تا کی اینطور منفعلانه به افغانستان نگاه می کند؟
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      3 0
      درود یزدان بر تو ما اتش زیر خاکستریم به پا خواهیم خواست
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    21 7
    همه مثل تو دنبال سراخ موش نیستند .بزدل خان. هنوز مادر نزاییده کسی رو که جرئت حمله به ایرانو داشته باشه.ارباب طالبان که عربستانی .اعتراف می‌کنه که در مقابل ایران فقط می‌تونه دو روز دوام بیاره حتی ازون گندترش آمریکا وناتو گرین حمله به ایرانو نداره/جواب/بارک الله به تو .ضعف امریکا موجب. نشود کسی فکر کند ایران ضعیف است .ما با امریکا فرق داریم .همه تروریستها را توی هر سوزاخی باشند .خفه می کنیم .
    • همتی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      6 14
      تو خودت جنگ بشه اولین نفری هستی که میری تو سوراخ موش ولی الان که جات گرم و نرمه اولدرم بولدرم میکنی لات مجازی
  • رامین IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    15 2
    آلبانی نشین وطن فروش . این آرزوی توی بی وطن و بیشرف را خیلی از قدرتمندان جهان داشتند که الان در زیر زمین خوراک مار و مور هستند و ایران عزتمند، استوار و پایدار به مسیرش با اقتدار ادامه می دهد زیرا این کشور مردم و جوانانی غیرتمند و دلاور دارد که فارغ از هر اندیشه سیاسی و داخلی ، دهان هر بیگانه ای را که طمعی داشته باشد ، خرد کرده و بصورت افقی روانه کشورشان می کنند.پس خفه شو.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    10 6
    چندین میلیادر دادیم نیروگاه هسته ای ساختیم همه پوچ شد
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    9 0
    چرا یک نقشه کلی نمیگذارید تا وضعیت نیروها در کل افغانستان مشخص شود
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    12 4
    نتیجه خروج کدخدا از افغانستان
  • ZOHA IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    5 0
    چیکارکنم.نرم..افغانستان مسافرت.... بایدآدم همه چیزوباچشمش ببینه.... تحقیقات باید به صورت میدانی باشه... (چون اگه خبرراست باشه کیلومترمهم نیست اینجا...کلا کابل سقوط کرده )...
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    4 0
    هفت بقول خودشان ولسوالی بدخشان با عقب نشینی تاکتیکی در اختیار طالبان قرار گرفته . که بقول یکی چرا اسناد و اموال منتقل و یا حداکثر نابود نمیکنند و بدین گونه بر توان و مزیت طالبان میافزایند . دیگری صحبت از حضور پاکستانی ها که تعدادشون بیشتر از طالبان افغانی هستند میکند و یکی دیگر. گفت که همانانی که یکصد و چهل سال قبل با خط کشی و جدا سازی سرزمینی افغانستان را بوجود آوردند . بر دولت ها تا کنون نفوذ دارند و راهبری میکنند . و این واگذاری شمال که آرزوی دیرینه امثال طالبان برای سیطره بر این بخش ها بوذه را مهیا ساخته . توطئه ای عظیم و خیانتی بزرگ. . که هر دو سمت در خدمت آنان در جنگ زرگری . با هم عمل میکنند ... ظاهرا فرزند احمد شاه مسعود قصد گردهم آئی برای احیای مقاومت صحبتی داشته .
  • حسن IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    16 2
    اشرف غنی مدتی قبل گفت که ما فارسی زبان نیستیم و زبان فارسی را مسخره کرد . افغانی ها حق ابه ایران از رودخانه هیرمند را قطع کردند و.....نامردی های دیگر ..
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      2 20
      ایشان تقریبن اینو گفت : ایران پهلوی زبان بود که ما افغانی ها زبان فارسی را اختراع کردیم حالا ایرانی ها مدعی زبان فارسی هستن ! راست میگه دیگه . زبان ایرانی ها کردی و لری و گیلکی و تالشی و تاتی و اچمی و راجی و ... است و فارسی از آسیای مرکزی اومده
    • دهه هشتادی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      5 0
      کار از زبان گذشته الان ناصر خسرو و سید جمال‌الدین اسدآبادی و خیلی از مشاهیر ما رو هم زدن به نام خودشون
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      1 2
      دوست عزیز از لحاظ علمی راس میگه ، چون زبان دری از ماوراالنهر وارد ایران شده ، زبان قوم فارس زبان سانسکریت یا همون پهلوی اس، بعد از قرن هفتم زبان دری جایگزین زبان سانسکریت شد
    • مهدی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      0 0
      فارسی دری ادامه ی فارسی گهلوی دوران ساسانی هست. آسیای میانه هیچ وقت فارسی زبان نبودند زبان های دیگه ی ایرانی داشتند سانسکریت هم زبان هندی هاست ربطی به زبان فارسی نداره
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    8 0
    مرزهای شرقی ایران رو انگلیس تعیین کرده ! انگلیسی که مرزی با ایران ندارد
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    16 1
    ایران باید ۳۰ یا ۵۰ کیلومتر وارد افغانستان بشه
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      4 13
      ایران بایدمواظب منافقین داخلی باشه بیخودحرف نزن باخودتم
  • محمد US ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    6 8
    امریکا برگرد باید باشی
  • علی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    خدایا مردم مسلمان افغانستان را از شر اشرار حفظ فرما ویاری فرما ونصرت عطی بفرما.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 0
    خاک بر سر اشرف غنی که نره امریکا دنبال التماس ومنت برو گم شو با طالبان مصالحه کن بهتره که بری منت اجنبی انگلو ساکسونی را بکشی
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 1
    طالبان صد شرف داره به اامثال اشرف غنی ذلیل ونوکر امریکا
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 1
    یعنی کسی نیست جلوی این ها بگیره !!!!!!؟؟؟؟؟؟
  • بهرام IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    اونی که گفته کاش به ایران هم حمله میکرد باید بگم کاش اون روزی را که 5 داعشی وارد ایران شدندو به حرم امام و مجلس وارد شدند همه دنبال سوراخ موش میگشتند و یادشون رفته بود که همین جوانان ایران بودند که داعشی به اون عظمت که کل دنیا پشتیبانش بود را از بین ببرد طالبان جای خود. اگر خیلی هم دوست داری میتونی بری با اونا باشی مثل خیلی های دیگر که الان به ... افتادند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس