عملیات ارتش یمن

در این عملیات چندین دستگاه انواع زره پوش‌های متعلق به قوای ائتلاف منهدم شده و تعداد زیادی از نیروهای آنها کشته، زخمی یا اسیر شدند.

سرویس جهان مشرق _ در ۲ هفته اخیر رزمندگان یمنی دست به ۲ عملیات درخشان در جبهه استان الجوف در شمال این کشور علیه نیروهای ائتلاف سعودی زدند.

نخستین عملیات مربوط به تاریخ ۲۰ ژوئن ماه گذشته میلادی است که توسط یگان پهپادی انصارالله یمن اجرا شد. بخش رسانه‌ای ارتش یمن برای نخستین بار کلیه مراحل اجرای عملیات از نفوذ تیم ویژه شناسایی در عمق ۲۰۰ کیلومتری مناطق تحت اشغال دشمن تا فاصله چند صد متری دشمن تا لحظه آماده‌سازی و شلیک پهپادهای انتحاری قاصف ۲K به سوی یک اردوگاه آموزشی مهم نیروهای وابسته به منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن در نزدیکی گذرگاه مرزی الودیعه در جنوب عربستان را منتشر کرد.

در این عملیات که توسط ۱۰ فروند پهپاد انتحاری قاصف ۲K انجام شد تصاویر جالبی از لحظه رسیدن این پهپادها به بالای اردوگاه مربوطه ضبط شده است. پهپادهای سری قاصف دارای یک سر جنگی انفجاری و ترکش زا هستند که در ارتفاع حدود ۱۰ تا ۲۰ متری از زمین و در بالای هدف منفجر شده و شعاع ترکش‌های انفجار به ۸۰ متر می‌رسد و سلاحی بسیار مناسب برای هدف قرار دادن محل تجمع نیروهای دشمن است.

بر اساس اعلام سخنگوی ارتش یمن در این حمله بیش از ۶۰ نیروی مزدور و تعدادی از قوای ارتش عربستان کشته و زخمی شده‌اند.

گفتنی است کمپ آموزشی مربوطه در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از منطقه المرازیق تحت کنترل انصارالله در استان الجوف یمن و ۳۰ کیلومتری مرز عربستان قرار داشت.

نگاهی به دو عملیات حیرت‌انگیز انصارالله یمن در هفته‌های اخیر/ وقتی تانک و نفربرهای ائتلاف سعودی وانت مسلح یمنی فرار می‌کنند +فیلم و تصاویر
نقشه عملیات پهپادی انصارالله از منطقه المرازیق تا نزدیکی گذرگاه الودیعه عربستان

در واکنش به این حمله که منجر به عصبانیت شدید فرماندهان ائتلاف سعودی شده بود، قوای مشترک مزدور منصور هادی و ارتش عربستان اقدام به حمله به حوالی منطقه المرازیق و پادگان خنجر در شرق منطقه الحزم، مرکز استان الجوف یمن می‌کنند. این حمله موجب می‌شود تا دومین عملیات درخشان انصارالله در این منطقه نیز کلید بخورد.

یگان‌های زمینی ارتش یمن در این عملیات اقدام به ضد حمله علیه قوای ائتلاف سعودی در این منطقه کرده و آنها را مجبور به عقب نشینی گسترده از مناطق اشغال شده می‌کنند.

در فیلمی که توسط اعلام الحربی یمن از بخش‌هایی از این عملیات منتشر شده است صحنه‌های عجیب و منحصر به فردی از فرار تانک‌های T۵۵، نفربرهای زرهی BMP۱ و OT۶۴ و انواع خودروهای زرهی دیگر در برابر چند وانت مسلح به سلاح سبک نیروهای انصارالله قابل مشاهده است.

همچنین تعداد زیادی از ادوات نظامی قوای ائتلاف توسط یگان ضد زره انصارالله و شلیک موشک‌های AT۱۴ کورنت هدف قرار گرفته و نابود می‌شوند.

در این عملیات چندین دستگاه انواع زره پوش‌های متعلق به قوای ائتلاف منهدم شده و تعداد زیادی از نیروهای آنها کشته، زخمی یا اسیر شدند.

نگاهی به دو عملیات حیرت‌انگیز انصارالله یمن در هفته‌های اخیر/ وقتی تانک و نفربرهای ائتلاف سعودی وانت مسلح یمنی فرار می‌کنند +فیلم و تصاویر
نفربر زرهی BMP۱ غنیمت گرفته شده توسط رزمندگان یمنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • عبدالله مومن IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    28 0
    شجاعت در پیش شیرمردان یمنی حفظهم الله. خجالت زده و شرمنده است.
  • جاویدایران NL ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    12 5
    بریدببینید وزیر دفاع اسرائیل چی گفته، علناً گفته ما داریم در داخل خاک ایران به ایران ضربه میزنیم، این خیلی تحقیر آمیز و تحریک آمیزه، نمیدونم چجوری اما باید کاری کرد که اسرائیل سرجای خودش بشینه، این یاروگفته اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران به سلاح اتمی دست پیداکنه، از نظر من حالابهترین پاسخ اینه که ایران به سلاح اتمی دست پیداکنه تا کثافت بشه توی دهن اسرائیل، خیلی پر رو شدن این اسرائیلی ها، دارن طوری نقش بازی میکنن که ایران تصور کنه اسرائیل بشدت مخالف احیای برجامه اما نادان خودشونن و ما میدونیم اونها در آرزوی احیای برجام هستن.
    • مهدی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      10 0
      اسرائیلیها زر زیاد میزنند داداش خیلی جدیشون نگیر
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      5 0
      اعتراف صریح کردن فتنه گران 88 بزرگترین سرمایه انها هستند الان 8 ساله دولت و 4 سال هم مجلس را در اختیار داشتند قلم کوچک خساراتشان جمعه خونین بنزینی و انفجارهای متوالی تاسیسات هسته ای و بی برقی کلافه کننده و صف مرغ و روغن اعتراضات کارگری و برجام هم در راس ان دیگه اسراییل چیکار باید کنه ؟؟؟؟
    • امیر IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      4 0
      آقا/خانم جاوید ایران ببینید اصن فکر اینو که اسرائیل حمله ای کنه به ایران رو از سرتون بندازید بیرون خدای من شاهده نه از سرتعصب حرفی میزنم نه از سر اینکه قدرت نظامی اسرائیل رو نفی کنم آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است؟ اسرائیل فوقش بتونه 50 روز یک جنگی رو دووم بیاره هروقت اسرائیل حماس و حزب الله رو نابود کرد اونقت اسرائیل به عنوان یک تهدید شناخته میشه
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    19 0
    اخ که چقد من عاشق صدای اینا هستم. دقت کنید چقد سادگی و پاکی تو تن صداشون هست.
  • جواد IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    7 0
    درود برشما
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    20 0
    برادران یمنی ما ،ایستادگی ومقاومت را در سطحی باور نکردنی ،معنایی تازه بخشیده اند.خداوند پشتیبان این ،خالص ترین ،یاران امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است.برای پیروزی کامل ایشان ،صلوات.
  • حیدر صالح IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    12 0
    با دست خالی پر از کفر به طاغوت و ایمان به خدا توانستند پیروز شوند
  • مهرداد US ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    11 0
    سبحان الله
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    5 0
    خداقوت مجاهدان و دلاوران واقعا انسان تعجب میکنه از این همه اعتقاد و جسارت و شجاعت مگه میشه با کلاش بیافتی دنبال نفربر و تانک!!! این قدرت ایمانه که دشمن را تا این اندازه زبون کرده
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    5 0
    فایدنا اللذین امنوا علی عدوهم فاصبحوا ظاهرین اراده خدا بر پیروزی حق بر باطل است فاصبر ان وعدالله حق یمن مظلوم پیروز است
  • محمد IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    4 0
    قابل توجه کسانی که میگن اسلحه خوب غربی خیلی قدرت داره ولی از ایمان خالص به خدا غافل شدن ببینن که ترسی خدا در دل کفار میندازه چقدر قدرت داره که نیازی به هیچ اسلحه ای نیست فقط ایمان به خدا کاش مسئولین ما هم اینقدر شجاع بودن و جلوی کدخداشون سر خم نمیکردن
  • مجتبی از زنجان IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 3
    اون سناریو و اهدافی سعودی خطر هستش برای یمن راستی اگر تقسیمات تغییر پیدا نکنه دیگه نمی گم من برای اعتلای مملکت گفنم
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 0
    شب و روز به یاد شما هستیم برادران عزیز زبان از بیان شجاعت و دلاوری و جوانمردی شما قاصره
  • GB ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 0
    ایول. ماشاالله.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 0
    یمن‌هنوزنفس‌میکشدخداقوت‌پابرهنها‌خدانگهدار.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 0
    سلام.من فکر میکنم،خودشون هم درست متوجه نمی شن،داران چه کار بزرگی میکن! در این جهان پر فساد (فساد کشورهای غربی و بی دین) پر از زرق برق! پر جذابیت مادی ...! و اون طرف،کشور ابر قدرت(!) چون امریکا و غرب! مستقیم باهش دارن می جنگن و وادارش کردن عقب نشینی کنه!.. با هر زاویه به مسئله نگاه کنید! جزء معجزه و نگاه ویژه خدا به این انسان درستکار چیزی دیگه نمی تونه باشه.. انشالله که هم خودشون و ایندگانشون قدرشناس باشن و راهشون محکم تر از اکنون ادامه بدن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس