منابع رسمی باکو : فوران آتش فشان علت انفجار در خزر بوده است

منابع رسمی باکو لحظاتی پیش بروز انفجار مهیب در یکی از میادین گازی این  کشور در دریای خزر را تکذیب کرده و فوران آتش فشان را علت انفجار در دریا اعلام کردند.

به گزارش مشرق، برخی منابع خبری باکو ساعاتی پیش از بروز انفجار مهیب در میدان گازی " امید " جمهوری آذربایجان در دریای خزر گزارش دادند اما شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار)  این گزارشها را تکذیب کرد .

  " ابراهیم  احمد اف " مسوول روابط عمومی شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) در این ارتباط در صفحه  فیس بوک  خود نوشت : هیچ  حادثه ای در واحدهای دریایی این شرکت  در دریای خزر بروز نکرده و این واحد های انرژی فعالیت خود را در رژیم عادی ادامه می دهند .

   وزارت محیط زیست و ذخایر طبیعی و مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان نیز در گزارشی دلیل انفجار در دریای خزر را بروز فوران  آتش فشان اعلام کردند .

  " قربان یتیرمیشلی " رییس مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان به خبرنگاران گفت : فوران  آتش فشان در اغلب موارد با انفجار و آتش سوزی همراه است .

  وی یادآور شد، زمین لرزه سال ۲۰۰۰ میلادی در باکو موجب بیداری آتش فشان  گلی در خزر  در نزدیکی منطقه " نارداران "  حومه باکو شده بود که بر اثر فوران گل یک جزیره کوچک  هم در دریا ایجاد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    8 17
    انشالا جمهوری اذربایجان به زودی به سرزمین اسلامی برگرده
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      14 6
      بشین تا برگرده. فعلا برو تو صف اسکلت مرغ. خخخ
    • CA ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      4 1
      زمان حکومت قاجار کشوری با نام ایران نبود
  • مهیار US ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 2
    گویا الهام جوون گفته آتش فشان و گل افشان و سونامی و... بوده و آتش سوزی نبوده.این هم بمانند دیگر دروغ ها و تاریخ سازی هایش بوده. به هر روی الهام جون نگران نباش، آغازش با تو بود،پایانش را کسی دیگر می نویسد. اشکهایت را پاک کن الهام جون،زن که گریه نمی کند. به این کاربر بی سواد 11:23 باید گفت:سکه زمان نادرشاه،سنگ نبشته های زمان ساسانیان(ایرانشهر)، نامه نگاری های صفویان و کتاب اوستا(ایرانوج) همه گویای این هستند که سرزمین ایران وجود داشته ولی ترکیه چطور؟ یا شهرستانِ جمهوریِ خودخوانده باکو(بادکوبه) قدمتشان به کِی می رسد؟کشورکهای ساختگی و پوشالی. سن این کشورکهای پوشالی به سن پدر من هستند. پولت را بگیر 200 دلاری مزدور.خخخ
    • پان فارس متوهم GB ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      5 0
      اسم کشورتون اسم یه زن است
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 0
      خوب اسناد زیادی هم به نفع ترکها و سایر اقوام در ایران وجود دارد. اما شما در توهم هستید که کشوری با این وسعت فقط مال شما بوده. خود داریوش میگه ۳۳ قوم را نابود کردم آقا/خانم با فرهنگ. شما مهاجمین به این سرزمین و مردم بومی اش هستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس