کد خبر 1241307
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
باکو: حادثه‌ای برای سکوهای گازی امید در دریای خزر رخ نداده است - کراپ‌شده

شرکت نفت جمهوری آذربایجان با بیان اینکه هیچ حادثه‌ای برای سکوهای گازی نزدیک شهر باکو رخ نداده، گفت دلیل انفجار مشاهده‌شده، فوران «گِل‌فشان» زیر آب و کف دریای خزر بود.

به گزارش مشرق، شرکت نفت دولت جمهوری آذربایجان (SOCAR) بامداد دوشنبه گزارش‌ها درباره وقوع انفجار در تأسیسات گازی «امید» واقع در دریای خزر را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجاری در سکوهای گازی واقع در سواحل دریای خزر رخ نداده و این تأسیسات همگی ایمن هستند.

ببینید:

فیلم/ شعله‌های آتش در دریای خزر

این در حالی است که شامگاه یکشنبه منابع محلی با انتشار تصاویر و ویدئوهایی از وقوع انفجار شدید و بزرگ در تأسیسات گازی نزدیک سواحل شهر باکو خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان همچنین ادعا کرد که فوران گِل توسط پدیده‌ای به‌نام «گِل‌فشان» در زیر دریای خزر باعث آن چیزی شده که مردم مشاهده کردند.

بیشتر بخوانید:

منابع رسمی باکو : فوران آتش‌فشان علت انفجار در خزر بوده است

به نوشته رویترز، این شرکت اما شفاف‌سازی نکرد که شعله‌ها و انفجار متعاقب در نزدیکی تأسیسات گازی امید ناشی از چه چیزی بوده است.

«ابراهیم احمدوف» سخنگوی شرکت نفت جمهوری آذربایجان توضیح داد: «هیچ حادثه‌ای در میدان‌های ساحلی و تأسیسات صنعتی تحت کنترل ما رخ نداده و همه‌چیز طبق معمول به کار خود ادامه می‌دهد».

میدان گازی امید دومین میدان بزرگ گاز طبیعی در جمهوری آذربایجان است. این مکان در سواحل  جمهوری آذربایجان و ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی باکو واقع شده است. 

این در حالی است که وزیر دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل اعلام کرد این کشور در حال تقویت نیروی دریایی خود در دریای خزر است. این کشور چندی قبل نیز از برگزاری تمرینات تاکتیکی در دریای خزر خبر داد. این تمرینات با استفاده از ناوگان و قایق‌های نظامی نیروی دریایی در آبهای ساحلی جمهوری آذربایجان در دریای خزر برگزار شد. هدف از برگزاری این تمرین ، حفاظت از میادین نفتی و گازی دریایی و نیز خطوط لوله زیردریایی اعلام شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    7 2
    چقدر مثل مسئولین دولت خودمون راست میگن
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 3
    آذربایجانیا دارن یه کاری میکنن مخفی کردن معلوم نیس!!!!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس