حاجی بابایی نمایه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: تمام ظرفیت مجلس را برای دائمی کردن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بکار می‌گیریم.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به عزم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس برای تصویب لایحه دولت مبنی بر «دائمی کردن قانون همسان‌سازی بازنشستگان لشکری و کشوری» اظهار داشت: برای تصویب این قانون تمام خود را تلاش خود را بکار می‌گیریم.

وی با اشاره به ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور افزود: براساس مفاد این قانون، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، از ابتدای برنامه ششم باید اجرا می‌شد و در سال گذشته هم قدم های مثبتی برداشته شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: در تدوین برنامه ششم توسعه به عنوان یک سند لازم‌الاجرا که باید نقشه راه دستگاههای اجرایی کشور در تدوین برنامه ها و تحقق اهداف برنامه باشد، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از اساسی‌ترین مصوبات بوده است.

حاجی بابایی ادامه داد: برای اجرای کامل و دقیق این قانون مکاتبات و جلسات متعددی با اعضای هیات دولت به ویژه رئیس سازمان برنامه وبودجه برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی، بهترین سالهای عمر خود را صادقانه صرف خدمت به کشور کرده اند و باید براساس افزایش های سنواتی دریافتی‌های شاغلان،   حقوق و مزایای آنان افزایش یابد.

حاجی بابایی تاکید کرد: پاسخ به این مطالبه به حق بازنشستگان باعث آرامش خاطر و رضایت قشر پیشکسوت جامعه می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اظهار داشت: همانگونه که برای تصویب ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور علیرغم مخالفت هایی که بود ایستادیم، برای تصویب لایحه دولت مبنی بر دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز ایستاده ایم و از همه ظرفیت ها در این راستا بهره برداری می کنیم.

حاجی بابایی گفت:  اعتبارات لازم در بودجه سنواتی برای اجرای این قانون پیش‌بینی و مصوب شده و حتی برای تداوم همسان‌سازی منابع مورد نیاز در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بند (و) تبصره ۲ منظور شده که با تغییراتی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و با لحاظ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در جزء (۱) بند (۲) تبصره (۲) تداوم متناسب‌سازی نیز از محل بخشی از منابع مذکور در حال اجراست و هیچ تعهدی برای دولت و مجلس ایجاد نمی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • غ IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    9 2
    از نمایندگان بزرگوار تشکر وقدر دان هستیم از زحمت کشان قدیمی اینگونه حمایت می نمایند به امید خدا این لایحه در مجلس انقلابی با اکثریت ارا به تصویب خواهد شد و خیال پیشکسوتان راراحت مینماید
    • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      1 0
      خدا بهت رحم کنه که به اینا دل بستی
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      اینا اگه میتونستن تا حالا اجرا میکردن....
  • بیننده IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    5 3
    خدا برکت از شما بگیره فقط نماینده لشکری کشوری هستین.گران کنین همه چیز را بچه رو دست ما باد کردن بلد نیستین عادل باشین برین کنار اقایون
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    7 4
    دورود بر شما که به فکر بازنشستگان هستید.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    3 3
    چرا این کار رو زودتر نمیکنید چرا پدر من با سی وسه سال سابقه ی بیمه باید چهار ودویست بگیره ولی بیوه ی یک بازنشسته ی دیگه باید ماهی هفت میلیون بگیره
    • ناشناش IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      پدر گراميتون اون بیوه رو بگیره و با هم دوازده میلیون بگیرن مشکلشون حل بشه.ثواب هم داره خدا شاهده. اینقدر هم سخت نگیرید. شما هم یا دو مادره می شید یا مادر دار. البته معنی همسانسازي این نیست که یک بازنشسته دیپلمه یا سیکل با یک استاد دانشگاه یک اندازه بگیره. اشتباه نکنید.
  • عباس IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    5 3
    بنام خداسلام همین اقای حاج بابایی برای وزارت آموزش و پرورش عالیه خدایی مدافع فرهنگیان است
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      2 3
      قبلا وزیر بوده... فقط شعار
    • افشین IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      قبلا که وزیر بود هم عالی و بینظیر بود
  • ایرانی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 2
    خداحفظت کنه حاجی بابایی بخداخیلی مردی
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 1
    پس چرا برای رتبه بندی فرهنگیان لالمونی گرفتین
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    1 0
    حاجی فقط برای دادن پول به افراد تنبل و بدون مدرک و مهارت خوب است. تا انگیزه تحصیل ودانش و کسب مهارت را در کشور از بین ببرد تا کشور محتاج انجام هر کاری به خارجی باشد. یعنی برای ساخت یک کیلومتر راه هم محتاج خارجی شویم. مانند زمان وزارتش در اموزش که تقریبا ان وزارتخانه را ویران کرد.
  • محمد IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    ما بازنشستگان نفت چرا نباید همسان سازی حقوق ویا متناسب سازی حقوق برایمان انجام شود آیا این چه عدالتی است بازنشستگان نفت خیلی از آنها زیر خط فقر حقوق می گیرند وتعدادی هم حقوق بالایی دریافت می کنند چرا نباید کفدوسقف حقوقها کم شود مجلس اگر می خواهد ورود کند باید به صندوقها دستور همسان سازی را بدهد تا اختلاف حقوق کم شود این ظلم ولی عدالتی هست
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    1 0
    پَ نوبخت بی کفایت سال ۹۸ گفت که این همسان سازی برای همیشه تصویب شده و از این به بعد حقوق بازنشستگان ۹۰درصد حقوق شاغلین خواهد بود . جناب حاج بابایی هم که یه چیز دیگه می فرمایند!!!!!
  • محمد IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 1
    بجای همانند سازی بحقوق بازنشستگان به جوانان بیکار بیمه بیکاری دهید نسل سوخته انقلاب را دریابید ما عده ای جوانان براساس توضیحات و دلایلی که در ذیل بصورت موردی آورده می‌شود از شما نمایندگان تقاضامندیم بودجه‌ی هزاران میلیاردی را که کشور اخیرا صرف معادلسازی و افزایش حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد شاغلین نموده است، صرف جوانان بیکار کشور بصورت دادن بیمه بیکاری، ایجاد زیرساخت‌های اشتغال و یا مسکن و… نمائید: ۱ بسیاری از بازنشستگان از سنین پایین ۱۸ تا ۲۵ سالگی براحتی هرچه تمام بر سرکار رفته‌اند و در زمانی که تشکیل زندگی بسیار ساده بود تشکیل زندگی داده‌اند و حتی با مساعدت‌های دولتی صاحب مسکن و خودرو و دیگر مایحتاج ضروری زندگی شده‌اند و اکنون نیاز مبرمی به چنین حقوقی ندارند چراکه زندگی‌های اکثر آن‌ها شکل گرفته است. ۲ دغدغه بسیاری از همان بازنشستگان فرزندان بیکاری هستند که توانایی تشکیل زندگی را ندارند و مایه زجر روحی و روانی آن‌ها شده‌اند و اگر این پول که تقریبا معادل یک حقوق مستقل است به آن‌ها داده شود آن‌ها میتوانند با خیال راحت‌تری به سراغ ازدواج بروند و مایه آسایش آن والدین گردند. ۳ اگر دو نسل بازنشستگان و جوانان رو در مقابل هم قرار بدهیم این توزیع مالی که معمولا براساس پول نفت صورت میگیرد باعث ضربه شدیدتری به نسل جوانان می‌شود چراکه این پول که قدرت خرید بازنشستگان را افزایش میدهد باعث افزایش تورم شده و قدرت خرید جوانان را کم می‌کند. ۴ اگر در یک نگاه کلی به نسل دهه‌های ۲۰ و ۳۰ و ۴۰ در مقابل نسل ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ بنگریم به یک بی‌عدالتی بزرگ در توزیع ثروت ملی که عمدتا از نفت است بین این دو صنف می‌رسیم. یک گرول از ابتدای جوانی با رفتن سرکار از پول نفت بهره برده‌اند و حالا که به بازنشستگی رسیده‌اند نیز حقوق خود را افزایش داده‌اند تا در اوج راحتی زندگی کنند اما اجتماع دوم از ابندای جوانی محروم از کار و درامد نفتی بوده‌اند و تا آخر عمر هم بهره‌ای از نفت ندارند. ۵ این‌گونه توزیع ثروتی آسیب‌های اجتماعی همچون دعوای جوانان با پدر و مادران برای گرفتن پول از آن‌ها، ادامه وابستگی به آن‌ها، بیکاری جوانان و هزاران مفسده اخلاقی، اجتماعی و مشکلات مختلف روحی و روانی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.
  • محمد IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 1
    ۶ اگر استدلال این کار این بوده است که بازنشستگان بخاطر رفت‌و‌آمد اولاد و ذریه‌شان مخارج سنگین دارند دلیلی ندارد این پول به آن‌ها داده شود بلکه به جوانان داده شود تا خود را کلّ بر پدر و مادر نکنند و در رفت و آمدها خودشان هزینه‌ها را برعهده بگیرند کما اینکه در دوران خودشان نیز قاطبه جامعه به همین صورت بود. ۷ بسیاری از بازنشستگان حقوق لازم زندگی خود را دارند، با ایجاد شغل‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دوم و سوم درآمدهای دیگری دارند و برخی از آن‌ها فرزندانی هم دارند که همگی سرکارند و نیازی به این پول ندارند و در نهایت این کار برخلاف عدالت توزیعی بوده باعث افزایش اختلاف طبقاتی می‌شود درحالیکه اگر بخواهیم به سمت عدالت توزیعی برویم بهتر است آنرا به جوانانی بدهیم که مطمئنیم آهی در بساط ندارند بلکه قدری به عدالت که مقدمه تقواست نزدیک‌تر شده باشیم. ۸ -دهه ۶۰ هیچ بهره‌ای از پول نفت نبرده‌اند، از لحظه‌ی آمدن به دنیا تا رسیدن به دانشگاه برای انسان‌های بسیاری کار تولید کرده‌اند اما خودشان اکنون پر از مشکلات روحی و روانی و درمانده‌اند.
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 1
    نوشتنهاتون مثل عقب مانده های ذهنی است یاننویسید یا سعی کنید ویرایش شده بفرستید این توهین به سواد وشعور قشر فرهیخته بازنشسته است
  • احمد IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    اینکه مجلس و سایر قوا به فکر افزایش حقوق کارمندان چه شاغل و چه بازنشسته هستند خیلی خوب و دلگرم کننده است اما یادمان باشد حقوق کارمندان در سال یک بار افزایش می یابد اما اجناس و کالاها به صورت افسار گسیخته و همه ماهه افزایش می یابد پس در عمل افزایش حقوق کارمندان چندان کارگشا نخواهد بود ضمن اینکه با تورم 50 درصد حقوق کارمندان نهایتا 20 الی 25 درصد افزایش دارد لذا کارمندان در عمل 25 درصد از نرخ ها عقب تر هستند. بنابراین ترجیح این است برای کارمندان راه کار دیگری اندیشه شود بهمین دلیل اگر دولت و ادارات نظارتی ترتیبی دهند تا نرخ ها افزایش نیابد خیلی بهتر از افزایش حقوق است.
  • محمد IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    فاصله حقوق مدیران با سایر کارکنان و بازنشستگان در تامین اجتماعی بسیار زیاد است در حالی که در سیستم لشگری و حتی کشوری این فاصله بسیار کمتر و اصولی تر است بنظر میرسد عامل اصلی کسر بودجه در تامین اجتماعی ناشی از همین تبعیض است البته حقوق کارگران زحمتکش از سطح و میزان معقولی برخوردار نبود که باید مستمرارسیدگی و نظارت شود.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    درود بر شما فکر بازنشستگان هستید سی و دو سال برای جمهوری اسلامی صادقانه کار کردیم
  • بازنشسته فرهنگی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    سال65واردتربیت معلم شدم به جبهه رفتم دیماه دراهوازنتایج کنکورراکه آن زمان اعلام شده بوددانشگاه تهران کارشناسی ودانشگاه امام صادق علیه السلام کارشناسی ارشدحقوق قبول شدم اماجریمه انصراف تربیت معلم رانداشتم ومعلم شدم همزمان میجنگیدیم ودرس میخواندیم تاجنگ بود درجبهه بودم بارها مجروح شدم چون برای خدارفته بودم دنبال جانبازی نرفتم درحالیکه کتف راستم دراثرترکشهای متعدددرحال فلج شدن است وتاکنون4بارعمل شده .درسال 69پدرم دراثرتصادف به رحمت خدا رفت وبعدازپدرمسِِئول خانواده پدری راعهده دارشدم به همین علت نتوانستم بهموقع ازدواج کنم درسال 87در43 سالگی ازدواج کردم بااستخدام همسرم بخاطر اینکه یک آقای جوان بیاید وزندگیش راه بیفتدجلوگیری کردم باوجوداینکه تحصیلات عالیه دانشگاهی وحوزوی دارد.پستهای متعدد دولتی رابخاطرعشق به جوانان ردکردم ومسئولانه 30 سال معلمی کردم سال 95باپیگیری شدیدخودم باوجود مخالفت شدیدمسئولین وقت بازنشست شدم باوجوداینکه طبق قانون میتوانستم5سال دیگرخدمتکنم.بعدازبازنشستگی هم کارفرهنگی وکشاورزی میکنم.باورکنیدحقوق بازنشستگی برای نصف مخارج یکماه هم کافی نیست.من اززمانیکه کشاورزی میکنم رنگ پس اندازرادیدم چیزیکه درطول خدمت وبازنشستگی ندیدم.اماسرمایه اصلی من جوانانی هستند که هرروز به من سرمیزنندویاتلفنی احوالم رامی پرسندکسانیکه راه موفقیت رابارنج ودرد ومسئولیت پذیری به آنان آموخته ام وهنوزآمادگی دارم جانم رافدای آنان کنم.لطف کنید جوانان رادرمقابل بازنشستگان قرارندهید چون حاصل عمرمابازنشستگان هستندوماهم فرزند جوان داریم.نام ومشخصاتم رانیاوردم چون آنچه کرده ام هرچند ناچیز است میخواهم توشه آخرت باشدنه بازیچه ی دنیا پرستی وشهرت طلبی.
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    اقای حاجی بابائی ،،، شما ابتدا. اسم همسان سازی به نام اولیه اش ...... ... یکسان ساری ...حقوق بازنسسته ها با شاغلین باز گردانید ... انگاه زخم دل همه بازنشستگان را پی گیری فرمایید ... وقتی میگویید یکسان. یعنی شاغل همردیف در هر دستگاهی باید با بازنشسته همان ردیف در هر دستگاهی برابر باشد .. اما وقتی میگید همسان .. یعنی بازنشسته به تدریج و با ۱۰ در صد کم یابیشتر در دستگاه خودش همسان شود میدانید منظور چیست. ،که عدالت را اجرا کنید. .. یعنی دو همردیف د ر نفت و و دستگاهی که باز نشسته. اختلاف از زمین تا اسمان است .... بله. کارگر یا کارمندی دری سایت نفتی در شهر یا بیابان یا دریا فرق میکند موصوع اون شخص باید حق زیاد تری بگیرد. .. اما درتهران دو نفر هم سابقه ، هم تخصص و همه چیز برابر درنفت و مس و بعض نهادهائی که درامد دارند چی بگم از عدالت فاصله زیادی دارد .. اقا مقایسه کنید حقوق این دو نفر را در مثلا نفت و ،،،،،، ،،،، اقا مقایسه کنید پاداش باز نشستگی را اقا مقابسه کنید. به راحتی مسکن نفتی. را و مسکن. یک همردیف را در سارمان مثلا برنامه و بودجه.. اقا نفتی ها. ا عصبانی کردم .. مس همهست ..حالا خصوصی شده .. علاوه برسود سهام ، میزانی از خوا وبار و روعن و. هر نمیدون شش ماه دارند اقا به ابن همکاران بازنشسته تو اوضاع امروز هر چی خ استید بدید ... عدالت را برای دیگران حفظ کنید ، در امد زانیستند .. حالا خصوصی میشن وضعشون بهتر میشه. ،، اما ما جز ملت نیستیم که سهامی هم از نفت و مس و مخابرات ... وای بر این بی عدالتی چیجواب خدا رو میدید گفتم مخابدات .. اقا ما پول تلفن را ، موبایل اینها پرداخت کردیم که مخابرا مخابرات شد. .. یادتان نیست. ودیعه از ما میگرفتند تلفن را بر پا مبکردند و سماره به میدادند ... اقا جون. سهام ما از مخابرات. کو حتما میفرمایید سهام عدالت. را دارید. .. اینجا بله یکخورده عدالت بر پا شده چون نفتی و مسی. و همه. این سهام رامیگیرند ... خدا میداند. که میگم نوش جانتان .... یک کاری بکنید خیلی. فرق است بااین عدالت. ،،، خدایا اصلاحکن همه امور را ما که الحمدلله بانانشب نخوردن وارث و میراث ووام وکمک یک اپاتمان قراصه داریم و چه کلکی زدن مالک و شهرداری خیر نبینن . به خدا واگذار کردیم هیچی نمیخواهیم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس