به گزارش مشرق یک کاربر در توئیتی نوشت: تهیه ی علوفه دام با پوست میوه ها. اینم نمونه موفق در مشهد با کمک مسجدی های آتش به اختیار.

نمونه موفق از تهیه علوفه با شیوه ای خلاقانه+ فیلم

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 1
    اگر به صورت تر. جمع آوری شود مردم همکاری می کنند اما اگر بخواهند مردم آنها را خشک کنند امکان ندارد چون هم مکان مناسب برای خشک شدن وجود ندارد و هم باعث تجمع حشرات می شود.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      1 0
      وای اگر باران به کوهستان نبارد
  • سرباز IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    4 0
    خداوند حفظتان کند. بسیار عالی بود
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 1
    مسخرمون نکن خداوکیل.
  • DE ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    10 1
    از این ایرانی های نابغه و خلاق اگه بخوان خیلی کارا برمیاد افرین! صد افرین! احسنتو! تانک یو ! دانکوشون! مرحبا! بعد هی یک عده زول زدن به دلار مسخره امریکا! میگن چون دلار نداریم ،نمیتونیم نهاده های دامی وارد کنیم ! تو هر شهر بسیج سازندگی کارگاه های بازیاب و تولید نهاد های دامی درست کنن که همه این پوست میوه وسیب زمینی و غیره رو از درخونه ها از هر محله با یک کامیون تحویل بگیرن ودراین کارگاه ها با انجام مراحل بهداشتی ، با انرژی خورشیدی این مواد رو به این نهاده های دامی تبدیل کنن. میتون مقداری هم پودر نون خشک که بشکل پودر سوخاری دروامده رو هم توش مخلوط کنن تا مغذی تر بشه. اگه تو همه استانهای ایران پوست میوه وسیفی جات تازه هر روز کیلویی از خانوارهای ایرانی با قیمت کمی تازه تحویل گرفته بشه و باهاش نهاده دامی تولید بشه. علاوه بر تامین مصارف داخلی دامدارها ، برای خیلی از جوانان ایرانی در بخش پرورش دام وطیور کارافرینی کرد. تحریم کثیف امریکا در بخش دامداری ایران با ایننوع ابتکارات داره عملا شکست میخوره.این نوع بازیاب سازنده برای تمیزی محیط زیست خیلی مفیده و زحمت شهرداری ها رودر جمع اوری زباله سبز کم میکنه و سلطل های زباله تمیز تر باقی می مونن وکلی از انرژی وپول شهرداری برای این زباله های سبز از بین نمیره. فعلا یکی از مین های تحریم امریکایی با این روش خدارو شکر خنثی شد! با ابتکارات بسیار خلاق میشه همه مین های تحریم های امریکایی رو خنثی کرد. یک روش دیگه اینه دانش بنیان های فناور ما بتونن دستگاه تولید علوفه عمودی هوشمند بسازند. یعنی دیوار دو صفحه ای عمودی متصل به هم (مثل کتاب باز رو به پشت که وسط این دو صفحه یک مثلث تشکیل میدن). دستگاه تولید علوفه سبز عمودی هوشمند با لوله کشی اب چرخشی قطره ای زیر کیسه کتان حاوی خاک مغذی : یعنی یک صفحه برای تولید انرژی خورشیدی باشه ، یک صفحه دیگه لوله کشی اب چرخشی و استفاده از پوشش های کتانی برای جاسازی خاک مغذی برای پرورش ارزن ، کنجد ویا هر نوع علوفه مورد نیاز دام ها. دامدار میتونه چند تا از این دستگاهها تو مزرعه اش داشته باشه و از ماه فروردین تا اواسط پائیز علوفه بشکل اتوماتیک ماهها بدون زحمت زیادی تولید و قیچی و مصرف بشه. اگر این دستگاه درفصل پائیز وزمستان زیر یک گلخانه باشه در پائیز وزمستان هم علف میده. این دستگاه میشه سالاد تولید کرد.
  • DE ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    5 0
    ازپوست هندونه ،خیار وسیب زمینی وسیفی جات مثل هویج ، ساقه سبزیها هم میشه میلیون ها تن درهمه استانها ازش پودخشک خوراکی برای طیور ودام درست کرد.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    3 0
    عالی! اعلام کنید ما هم مشارکت کنیم. بجای تولید زباله و آلودگی و بوی گند بی خاصیت، مشکل هموطنان رو حل میکنیم که باز سودش بر میگرده به ما. مشهدیا پرچمتون بالاست
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    4 0
    اینو بزارید وزیر جهاد کشاورزی ایران
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    3 0
    افرین صد افرین کاش همه جا از اینکارها بکنن زنده باشین
  • DE ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 0
    زباله سبز روزی درشهرها 48000 تن که دریک ماه میشه 14440000 تن میشه! در سال ...... با جمع اوری و تحویل این مواد سبز زباله به کارگاههای فراورده سازی بسیج سازندگی عده ای از بانوان شهری بی سرپرست میتونن با جمع اوری این مواد و انتقال اون به کارگاههای بسیج سازندگی برای خودشون یک کسب و کاری هرچند کوچک راه اندازی کنند و صاحب درامد بشن. در روستاها روزانه 10000 تن زباله سبز تولید می کنند که در یک ماه میشه 300000 تن! سالی میشه 3600000 تن! که بخشی از این مواد خام شامل پوست هندونه ، خیار ، خربزه ، کدو ، پس مانده سیب ، گلابی و انواع میوه هاست، ببینید روستائیان با این همه مواد غذایی که اب، ویتامین، مواد قندی و فیبر توشه چه دامهایی وچه طیوری میتونن پرورش بدن! بماند پوست سیب زمینی و ساقه سبزیجات ، پوست هویج غذای مناسب برای دام هاست.تمام مواد بالا مورد استفاده دام ها هم هست. بطور مثال اگر تو همین روستاها بسیج سازندگی به هر روستایی هرساله در دو نوبت هر بارفقط 100 تا جوجه مرغ و خروس قسطی بفروشه ، با این زباله سبز روستائیان بدون هیچ هزینه ای کلی مرغ و خروس میتونن پرورش بدن . با این حجم تولید پروئین زیاد که بدون هزینه است ، حداقل روستاها در تولید مواد پروئینی برای خودشون کاملا خودکفاء میشن. پولی که شهرداری ها صرف هزینه جمع اوری زباله سبزدر روستاها می کنند ، مسئولین روستایی میتونن این مبلغ صرفه جویی شده رو برای ساخت کارگاه تولیدی و کارافرینی برای جوانان روستایی صرف بشه. بسیج سازندگی میتونه توروستاها با کمک بانوان کشاورز تعاونی پرورش طیور ودام راه اندازی کنه و برای این بانوان بازار طیور محلی توی شهرهای اطرافشون رو طراحی کنه.
  • مجتبی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 0
    اقایون محترم با پوست میوه و پودر گوشت و...نمیشه گاوداری کرد. گاو نیاز به سیلوی علوفه ،کاه ،یونجه،جو،ذرت،کنجاله داره
  • جواد IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    یک سال بعد جوابشا میبینی
  • محمد IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    واقعا مسخرس مگه شکم گاو بااین ها پرمیشه ما خودمون گاو داریم گاو باید علوفه ذرت کاه وغیره بخوره تا شیر بده
  • علی مهرپور IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    خدایا خودت به ما رحم کن اینها دارند چه جوری مردم مسخره می‌کنند میوه نیست بخوریم آن وقت پوستش از کجا گیر بیاریم
  • حبیب IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    افسوس واقعا .همچین آدمای صنعت دامداری رو زیر سوال میبرن مرد حسابی دام برای پروار شدن نیاز به جو .گندم .کنسانتره .یونجه کاه و...نیاز داره با پوست میوه اولاغ هم زنده نمیماند جمع کنین رسانه های یک طرفه
  • دنیل IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    شما چسبیدن به پوست میوه اصلا میدونید میوه چنده مگه مردم هنوز میوه هم میخورن بس کنید این همه نهاده تو گمرگ هست ترخیص کنید مشکل حل بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس