دبیر: هدف کشتی‌گیران باید کسب مدال طلا در المپیک باشد

دبیر در اردوی تیم ملی نوجوانان گفت: عکس مدال‌آوران المپیک و جهان در خانه کشتی شهیدابراهیم هادی نصب شده و قطعا نگاه شما باید به افتخارآفرینان کشتی ایران و در وهله اول به مدال‌آوران طلایی المپیک باشد.

به گزارش مشرق از فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر در اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان که حدود یک هفته دیگر در رقابت‌های جهانی مجارستان به میدان می‌روند، حضور یافت.

وی در ابتدای این دیدار گفت: برای ما رده سنی پایه بسیار مهم است، چرا که یک کشتی‌گیر در این رده است که شکل می‌گیرد و هر قدر که بیشتر روی این رده کار کنیم، نتیجه بهتری را در رده ی سنی بزرگسالان خواهیم گرفت.

رییس فدراسیون کشتی ادامه داد: برای ما کسب نتیجه در این رده ملاک نیست چرا که مهمترین مدال‌های کشتی در رده سنی بزرگسالان و آن هم در المپیک و رقابت‌های جهانی است و اگر یک کشتی‌گیر در رده نوجوانان و یا جوانان صاحب عناوین مختلف شود اما در بزرگسالان به موفقیت نرسد، قطعا راه را اشتباه رفته است. به همین دلیل از مربیان نیز می‌خواهیم که به کشتی‌گیران در این رده سنی زیاد فشار نیاورند و وزن آن‌ها را خیلی پایین نیاورند، تا در آینده شاهد شکوفایی آن ها باشیم.

دبیر خطاب به نوجوانان کشتی گیر تاکید کرد: نهایت افتخار یک ورزشکار در رده ملی کسب مدال طلا در المپیک است، پس از شما می‌خواهم که برای رسیدن به این مهم تلاش کنید و اگر هدفی جز این داشته باشید، بهتر است که وقت خود را به کار دیگری اختصاص دهید.

وی با اشاره به اینکه در دوران ورزشکاری و قهرمانی، اخلاق در رأس امور قرار دارد تصریح کرد: اول از شما می‌خواهم که نظم و انضباط اردویی را حفظ کنید و به بزرگترها به ویژه مربیان خود احترام بگذارید. برای ما مهم است که یک کشتی‌گیر پس از اینکه از اردوهای تیم ملی به منزل می‌رود، خانواده وی متوجه بهتر شدن اخلاق و رفتارش شوند. امسال پس از برگزاری رقابت‌های کشوری نونهالان در شهریورماه، برنامه ویژه‌ای برای این رده سنی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: برنامه ویژه‌ای نیز برای تیم‌های نوجوانان داریم و پس از حضورتان در رقابت‌های جهانی مجارستان، رها نخواهید شد و با توجه به اینکه ۱۷ سال سن دارید به تورنمنت‌های مختلف در رده‌های سنی بزرگسالان اعزام خواهید شد. دلیل این موضوع هم این است که در دنیا سن قهرمانی در رده بزرگسالان پایین آمده و از الان باید به فکر این باشیم که از ۱۸ سالگی در رده سنی بزرگسالان نیز حضور پیدا کنید.

دبیر در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه رسیدن به موفقیت تلاش و پیشتکار زیاد و توکل بر خداوند است و اگر این دو را باهم داشته باشید قطعا به تمامی اهداف خود خواهید رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس