کد خبر 1245151
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
دربی 96؛ بدون «هوچی‌گری» بازی کنید!/مسابقه‌ای به ارزش یک جام

نود و ششمین مسابقه پرسپولیس و استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی روز پنجشنبه ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می ‌شود.

به گزارش مشرق، بازهم دربی و بازهم هیجان و اشتیاق فوتبالدوستان و کری‌خوانی‌هایی که در گذشته‌های نه چندان دور، شیرین بود اما اکنون دیگر نه فقط شیرینی نیست که تلخ و آزاردهنده شده است. از کری‌خوانی‌های بامزه در گذشته به الفاظ زشت و زننده رسیده‌ایم آن هم نه فقط در بین هواداران که حتی در بیانیه‌های رسمی هر دو باشگاه شاهد چنین الفاظ سخیفی هستیم.

فوتبال قرار است نمایشی برای لذت بردن و دوستی‌ بیشتر باشد نه دشمنی و کینه‌توزی! هنوز صحنه‌های زیبای فینال کوپا آمریکا در گوشی‌های تلفن همراه دست به دست می‌شود. جایی که نیمار با چشمانی اشکبار در آغوش لیونل مسی قهرمان مسابقات قرار می‌گیرد. نه خبری از بزن بزن هست نه از مصاحبه‌های گوشه و کنایه‌دار ، تیم برنده خوشحال است و فوق ستاره آرژانتینی هم به همبازی سابق خود که بازنده بزرگی است دلداری می‌دهد. انگار حتی راه و رسم برنده و بازنده شدن فوتبال را  نمی‌دانیم. در برد و باخت‌ها هم کیلومترها از فوتبالیست‌های‌حرفه‌ای و فوق ستاره‌هایش فاصله داریم.

در این چند روزی که تا دربی باقیمانده بود مدام الفاضی چون گل‌واژه، هوچی گری و... را شنیدیم و خواندیم.

امیدواریم در میدان مسابقه ساق‌های این ستاره‌های سرخابی به اندازه زبان شان در صفحه‌های مجازی‌شان کارایی داشته باشد. امیدواریم بدون هوچی گری فوتبال بازی کنند و شاهد فوتبالی زیبا و جذاب باشیم. امیدواریم این مرتبه برخلاف دربی قبل در لیگ برتر بازیکنان دو تیم ظرفیت‌ برد و باخت را داشته باشند.

امیدواریم بازیکنان برای نشان دادن تعصب‌شان به باشگاه‌ به جای مشت و لگد پرانی، جوانمردانه و زیبا بازی کنند. بدون «هوچی‌گری»  فوتبال بازی کنید. مردانه و جانانه هم روی پای هم تکل بزنید اما فنی و زیبا بازی کنید بخاطر هواداران‌تان تا آخرین نفس‌تان در زمین سبز فوتبال بدوید نه اینکه  نفس کش! بطلبید و فوتبال را با میدان جنگ اشتباه بگیرید.

بیشتر بخوانید:

۹ پرسپولیسی خاص در دربی حذفی

دربی ۹۶ در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باید برنده داشته باشد و خبری از تساوی نیست همین مساله دربی را حساس‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند. استقلال در بازی قبلی که ۲۴ اردیبهشت در چارچوب مسابقات دور برگشت لیگ برتر برگزار شد بازی را به حریف واگذار کرد و این مرتبه خیلی دلش می‌خواهد که آن باخت را جبران کند. استقلال ۵۰ امتیازی در لیگ برتر جایگاه سومی‌اش را قطعی کرده و استرس و دغدغه سه بازی باقیمانده لیگ را ندارد به همین دلیل شاید از نظر روانی شرایط آبی پوشان بهتر ارزیابی شود اما پرسپولیس همچنان در کورس قهرمانی با سپاهان است و در صورت شکست احتمالی در دربی ممکن است در ادامه لیگ هم دچار لغزش شود همین مساله کار پرسپولیس و یحیی گل محمدی را دشوارتر می‌کند.

پرسپولیس در این مسابقه  میزبان است اما میزبانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر و کرونایی خیلی معنا نمی‌دهد. حیف که تماشاگران بخاطر ویروس منحوس کرونا ازحضور در ورزشگاه محروم هستند وگرنه این بازی می‌توانست رکورد پرتماشاگرترین دربی آسیا را جابه جا کند. عیسی آل‌کثیر در حال حاضر مصدوم است و وضعیت حضورش در ترکیب پرسپولیس مشخص نیست. او زننده گل سه امتیازی دربی برگشت لیگ برتر بود. پرسپولیس کمال کامیابی‌نیا را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما استقلال ظاهرا هیچ بازیکن مصدومی ندارد. هرچند میلیچ در این بازی حضور ندارد و باید دید وضعیت شیخ دیاباته در دربی چگونه است.

در درون دروازه پرسپولیس حامد لک حضور دارد ولی به احتمال فراوان سیدحسین حسینی در این مسابقه به جای رشید مظاهری در ترکیب استقلال قرار می‌گیرد. مظاهری در دربی آخرین سنگربان آبی پوشان بود.  استقلال همچنان درگیر هیولای درون! است و اختلاف‌های درون باشگاهی هرچند به ظاهر فروکش کرده اما بعید است که همه چیز در استقلال گل و بلبل باشد. در پرسپولیس هم پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان شاید سوژه اصلی باشد.

پرسپولیس اگرچه قهرمان ۴ دوره لیگ برتر است و در آستانه کسب عنوان پنجمین قهرمانی پیاپی فصل است اما می‌داند که هیچ کدام از این جام‌ها نمی‌تواند تضمینی برای پیروزی در دربی باشد. استقلال فینالیست فصل قبل جام حذفی به هیچ عنوان دوست ندارد در این مسابقه حذف شود. دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و در واقع این دربی می‌توانست یک بازی در لیگ قهرمانان آسیا باشد. پس بهتر است بازیکنان و مربیان دو تیم قدر جایگاه خود را بدانند و فقط فوتبال بازی کنند. هر نتیجه ای که در این بازی به دست بیاید چه استقلال برنده شود چه پرسپولیس دنیا به آخر نمی رسد  و زندگی ادامه دارد.  فراموش نکنیم فوتبال فقط یک بازی است برای سرگرم شدن و لذت بردن و دوستی بیشتر نه افزایش دشمنی. پس حرفه ای باشید و مثل یک بازیکن و مربی حرفه‌ای برد و باخت را به گردن بگیرید و آن را به ماه  و خورشید فلک و حواشی محیر العقول ربط ندهید. هرچند این بازی ارزش یک جام را دارد برنده این مسابقه به نیمه نهایی جام حذفی صعود می‌کند و شانس بالایی برای قهرمانی در جام حذفی دارد و همین مساله جذابیت و حساسیت مسابقه را دو چندان می‌کند.

داور این بازی به احتمال فراوان علیرضا فغانی یکی از بهترین داوران فوتبال جهان است. همه چیز برای برگزاری یک دربی مهیج آماده است امیدواریم حواشی بی مورد این بازی را خراب نکند.

استقلال برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی راه سختی را نسبت به پرسپولیس طی کرده، آبی پوشان ابتدا پیکان و سپس ذوب آهن را شکست دادند و بعد از حذف دو تیم لیگ برتری به پرسپولیس رسیده‌اند.

پرسپولیس اما با شکست دادن مس نوین کرمان وشاهین بندر عامری دو تیم از لیگ دسته دوم به این مرحله رسیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس