کد خبر 1245537
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
مسیح

اسناد منتشرشده نشان می‌دهند «مسیح علی‌نژاد» از فعالان رسانه‌ای ضد انقلاب قراردادهایی به ارزش بیش از ۲۳۱ هزار دلار با دولت آمریکا امضا کرده است.

به گزارش مشرق، اسناد پیشتر منتشرشده و گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهند «مسیح علی‌نژاد» که خودش را به عنوان فعال و روزنامه‌نگار ایرانی در رسانه‌های غربی معرفی می‌کند در فهرست حقوق‌بگیران دولت آمریکا قرار دارد.

چند سال پیش وب‌سایتی که مأموریتش را انتشار اطلاعات درباره دولت آمریکا اعلام کرده بود فاش کرد «مسیح علی‌نژاد»، فعال رسانه‌ای ضدانقلاب چندین قرارداد با دولت آمریکا منعقد کرده است.

 وب‌سایت www.insidegov.com که اکنون از دسترس خارج شده بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد مسیح علی‌نژاد بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سه قرارداد با «شورای مدیران خبررسانی» (مشهور به «BBG») وابسته به دولت آمریکا منعقد کرده است.    

شورای مدیران خبررسانی (BBG)، سازمانی مشتمل بر تمامی آژانس‌های خبری دولت آمریکا است که «صدای آمریکا»، «رادیو فردا»، «رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی» زیر نظر آن فعالیت می‌کنند. این سازمان، در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نامش را به «سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده» تغییر داده است.

قراردادهای مسیح علی‌نژاد با دولت آمریکا +اسناد

سه سندی که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ بر روی وب‌سایت www.insidegov.com قرار گرفتند  قراردادهایی بودند که بین «شورای مدیران خبررسانی» به عنوان کارفرما و «مسیح علی‌نژاد» به عنوان کارپذیر منعقد شده بود.

این اسناد در حال حاضر به دلیل توقف فعالیت وب‌سایت insidegov.com در دسترس نیست، اما در زمان انتشار و مدت‌ها بعد از آن به طور گسترده مورد استناد فعالان رسانه‌های و فضای مجازی قرار گرفته بود.

قراردادهای مسیح علی‌نژاد با دولت آمریکا +اسناد

در اولین قرارداد، کارفرما (BBG) موظف به پرداخت ۶۱,۲۵۰ دلار به «مسیح علی‌نژاد» در ازای ارائه خدمات به عنوان مجری، نویسنده و گزارشگر برای بخش فارسی «صدای آمریکا» در بازه زمانی «۲۷ مه ۲۰۱۵» تا «۳۰ سپتامبر۲۰۱۶» (۶ خرداد ۱۳۹۴ تا ۹ مهر ۱۳۹۵) موظف شده است.

قرارداد دوم، پرداخت ۸۵,۶۰۰ دلار به کارپذیر در ازای وظائف فوق‌الذکر را شامل می‌شود. مدت این قرارداد از ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۰ تیر ۱۳۹۵ تا ۹ تیر ۱۳۹۷) است.

قرارداد سوم نیز با پرداخت ۸۵,۶۰۰ دلار به علی‌نژاد در ازای کار از تاریخ ۱ جولای ۲۰۱۶ تا ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ (۱۱ تیر ۱۳۹۵ تا ۹ شهریور ۱۳۹۶) موافقت شده است.

بعد از انتشار این اسناد، وابستگی فعالیت‌های رسانه‌ای مسیح علی‌نژاد، بیشتر از گذشته در مدار توجه تحلیلگران و فعالان رسانه‌ای قرار گرفت.

به عنوان مثال، پایگاه «Responsible Statecraft» در گزارشی به تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۰ تصریح کرد که مسیح علی‌نژاد بین ماه مه ۲۰۱۵ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (که مربوط به آخرین قرارداد اوست) بیش از ۳۰۵ هزار دلار از «صدای آمریکا» دریافت کرده این رسانه با اشاره به پاکسازی‌های دوران ترامپ در VOA یادآوری کرده که این رسانه بیش از پیش به «بلندگوی» دولت ترامپ و دستگاه پروگاندای او برای پیشبرد براندازی در ایران تبدیل شده است.

Responsible Statecraft با توجه به این موضوع از اینکه رسانه‌های جریان اصلی آمریکا به مسیح علی‌نژاد برای بازگو کردن بی‌کم و کاست مواضع دولت ترامپ تریبون داده‌اند، انتقاد کرده است.

این رسانه به عنوان نمونه‌ای از تلاش‌های مسیح علی‌نژاد برای بازگو کردن مواضع دولت ترامپ در رسانه‌های آمریکا به اظهارات این فعال ضد انقلاب بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اشاره کرده است.

 در این گزارش آمده است: «دولت ترامپ اصرار دارد که ایرانی‌ها از ترور قاسم سلیمانی شادمانند. وزیر خارجه آمریکا مایک پامپئو هم ادعا کرد که عراقی‌ها در حال پایکوبی در خیابان‌ها هستند... د. وقایع روی زمین اما هیچ انطباقی با ارزیابی‌های مایک پامپئو ندارند زیرا ما شاهد برگزاری مراسم تشییع جنازه گسترده برای سلیمانی هم در عراق و هم در ایران هستیم.»

در ادامه این گزارش تأکید شده است: «اما مسیح علی‌نژاد که به طور مکرر به او در رسانه‌های جریان اصلی استناد می‌شود بارها بدون وجود شواهد متقن ادعاهای دولت مبنی بر اینکه ایرانی‌ها از اقدام جنگی ترامپ علیه ایران شادمان هستند را تکرار کرده است.»

Responsible Statecraft نوشته رسانه‌هایی که به مسیح علی‌نژاد استناد می‌کنند به اینکه او بیش از ۳۰۵ هزار دلار از صدای آمریکا دریافت کرده اشاره نمی‌کنند.

این رسانه همچنین نوشته مسیح علی‌نژاد، درباره ارتباطاتی که با دولت آمریکا دارد شفاف نبوده؛ او در توییتر خودش را به عنوان «روزنامه‌نگار و فعال ایرانی» معرفی کرده، بدون آنکه اشاره‌ای به جایگاهش در VOA یا قراردادهایش با دولت آمریکا کرده باشد.

طبق این گزارش، روزنامه واشنگتن‌پست هم در یادداشتی که سال گذشته از علی‌نژاد منتشر کرده بود اشاره‌ای به ارتباطات او با صدای آمریکا نکرده بود. Responsible Statecraft از رسانه‌ها خواسته بود هنگام تریبون دادن به مسیح علی‌نژاد به این نکته که او از دولت آمریکا پول دریافت کرده و ارتباطات سازمانی‌اش با «صدای آمریکا»، به عنوان بلندگوی دولت ترامپ اشاره کنند.

پایگاه «اینترسپت» هم در گزارشی درباره رویکردهای رسانه‌ای VOA که ۷ ژانویه ۲۰۲۰ منتشر شده می‌نویسد: «بسیاری از رسانه‌های خبری، علی‌نژاد را یک روزنامه‌نگار مستقل معرفی می‌کنند، بدون آنکه به قرار داد او با VOA فارسی اشاره کنند. این در حالی است که او از سال ۲۰۱۵ دست‌کم ۳۰۵ هزار دلار از دولت پول دریافت کرده است.»

برخی از تحلیلگران، فعالیت‌های مسیح علی‌نژاد در فضای مجازی برای تحریک زنان به شکستن قوانین جمهوری اسلامی ایران را در راستای برنامه‌ریزی‌های دولت آمریکا برای اجرای براندازی نرم در ایران عنوان می‌کنند.

پوشش رسانه‌های غربی از اقدامات تحریک‌آمیز علی‌نژاد تاکنون تناسبی با میزان اثرگذاری اقدامات وی در داخل جامعه ایران نداشته است.

این رسانه‌ها، علی‌رغم بی‌توجهی عموم مردم به تبلیغات هنجارستیز و قانون‌شکنانه مسیح علی‌نژاد، تلاش زیادی را برای بزرگنمایی اقدامات او انجام داده‌اند.

او اخیراً کمپین «رای بی رای» را در صفحه خود برای تحریم انتخابات به راه انداخته بود. او در مصاحبه ای با شبکه سعودی ایران اینترنشنال خطاب به سلبریتی‌ها و هنرپیشه‌ها گفته بود که برای انتخابات تبلیغات نکنند. این تلاش او با مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست خورد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    8 5
    دین، وطن، مردم و آخرتشو چه مفت فروخت. اگر چه به هیچکدوم اینها هم احتمالا اعتقادی نداره.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    14 5
    مصی.پولینژادخودفوروختیه‌وطنفوروش.اجوزیه.پیر.هیهاد.
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 3
    عوضی سیری ناپذیره . این اگه عضو شورای شهر میشد از اون دزدا میشد نکبت .
  • یونس IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 2
    مصی تو که از ریگی و زم و.. خبره تر نیستی،من 14ساله هستم،میبینم آخر تو رو...
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 4
    این زنیکه بی شرم و بی حیا خودشو باکمال پررویی به ایرانی تبار نسبت میدهد چرا سازمان سجل ثبت احوال شناسنامه و تابعیت این هرزه را الغاء و ابطال نمیکنه تا چنین تفاله و نخاله ها بی هویت بمانند؟؟؟
  • رضا IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 3
    نكنه توقع داشتيد مصى هم مثل خبرنگارهاى مشرق و فارس فى سبيل الله كار بكنه ؟! بعد تو مملكت غريب كى خرج شو ميداد ؟!
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 3
    حالا هم که پس از مصرف مواد هذیان میگه: "می خواستن منو بدزدن" آخه کی آشغال میدزده؟
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 2
    ای خدا با اون قیافه بوزینه ش و زبون دراز و سلیطه بازی هاش! تعجب می کنم مهره ای جذاب تر از این میمون زشت نبود بذارن!!!!!!!
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 1
    ب خودت زیادی قرب ننداز اینقدراهم برامون مهم و باارزش نیستید ک بخوان شمارا بدزدن سرتاپاتون یه سکه نمی ارزی ما داخل ایران امثال شماها ک زیادی کری و رجز خوانی و یاوه گویی میکنند زیاد داریم اگ اهل این کارا بودیم اول از نزدیکترین هاشون شروع میکردیم سپس سراغ شما می اومدیم ولی گویا شما اونقد بی عقل و بی مغزی که هنوز فرق ایران با عربستان را هنوز نفهمیدی ک اون عربستانه ک مخالفان و منتقدان خودشو تا دم سیاره ای مریخم باشه برا بازداشت یا ترورشون تعقیب شون میکنه.......
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    نوش جانش هرچی میگیره حقشه
  • ناشناس IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 1
    من متعجبم چرا یک زن بیسواد وبی مقداروولگرد که نود درصد نان ایران از او متنفرندرا باید اینهمه مهم جلوه داد او خود را روزنامه نگار وفعال زنان در ایران معرفی میکند که نه تحصیلات دارد ونه در کوچکترین ارگان که خانواده ی اوست جایی دارداین زن بی ارزش که فساد اخلاقیش قبل از مهاجرت در ایران هم محرز بود چرا باید این همه گنده جلوه کند من بعنوان یک زن ویک مادر ایرانی یا این سن از او چندشم میشود زنکه عوضی ورسوا با فرزند نامشروعش که از رابطه با منافقین خلق دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس